Ungaria: Kovalainen, la prima victorie din cariera!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
O cursa ce se anunta plictisitoare a oferit cateva rasturnari de situatie incredibile, care l-au propulsat pe Heikki Kovalainen in castigator, in timp ce Timo Glock a obtinut la randul sau cel mai bun rezultat al carierei dupa ce a terminat pe locul 2.
Kimi Raikkonen a completat podiumul intr-o cursa in care Hamilton a ratat startul iar ulterior a fost tradat de pneul stanga fata, terminand doar pe locul 5. Locul 4 i-a revenit lui Fernando Alonso, in timp ce ultimele puncte puse in joc au fost acontate de Piquet, Trulli si Kubica.
MASSA, MAI IUTE DECAT "SAGETILE ARGINTII"
Felipe Massa a avut un start fulminant si a reusit imediat sa treaca de Heikki Kovalainen. Infiltrat in spatele lui Lewis Hamilton, pilotul Scuderiei Ferrari a ramas pe traiectoria ideala si a franat violent in primul viraj. Efortul sau a fost insa rasplatit din plin, Hamilton nefiind capabil sa faca fata atacului venit din partea rivalului sau din cauza unei aderente mai slabe.
Massa s-a instalat in frunte dupa primele sute de metri ai cursei si a reusit sa mentina o distanta constanta in fata celor doi piloti de la McLaren. Intre timp, revelatia calificarilor, Timo Glock, a confirmat perioada fasta prin care trece si l-a depasit la start pe Robert Kubica, instalandu-se confortabil pe un meritoriu loc 4.
Campionul mondial Kimi Raikkonen a avut un start ratat si a coborat pe locul 7 dupa ce Fernando Alonso i-a luat fata in primul viraj. Primele tururi au adus cateva dueluri spectaculoase intre Jarno Trulli si Nelson Piquet Jr, dar si intre cei doi piloti ai echipei Honda Racing.
REALIMENTARI INCENDIARE. LA PROPRIU.
Pana in momentul primelor intrari la boxe, cursa nu a fost foarte animata, distantele dintre piloti ramand constante. Massa a deschis balul intrarilor la boxe, urmat doar doua tururi mai tarziu de Hamilton, precum si de alti piloti din frunte. Glock a avut cea mai lunga oprire la boxe, de peste 13 secunde, insa a reusit sa revina pe circuit tot in spatele lui Kovalainen.
Primul abandon al cursei a fost trecut in dreptul lui Sebastian Vettel, pilotul Scuderiei Toro Rosso retragandu-se in garajul echipei sale. Alonso si Raikkonen au efectuat intrarea la boxe simultan, iar dublul campion mondial si-a mentinut pozitia in fata rivalului sau de la Ferrari.
Caldura sufocanta de la Budapesta a cauzat probleme mai multor echipe in timpul intrarilor la boxe, monoposturile lui Barrichello si nakajima luand foc pentru scurt timp. Din nou, lucrurile s-au calmat foarte mult dupa incheierea primilor la boxe, depasirile lipsind cu desavarsire pe circuit.
PNEUL BUCLUCAS
Evenimentul de referinta al primei parti a cursei s-a petrecut insa in turul 42, cand pneul stanga fata al monopostului McLaren pilotat de Hamilton a cedat. Britanicul a reusit cu mare greutate sa ajunga la boxe si sa efectueze schimbul de pneuri, insa a pierdut orice sansa de a lupta pentru podium. El a revenit pe circuit pe locul 10 exact in momentul in care pilotii din frunte au inceput sa efectueze a doua oprire la boxe.
Problema tehnica intampinata de Hamilton l-a propulsat pe Glock pe un incredibil loc 3, in timp ce pilotii din spate au reusit la randul lor sa urce cate o pozitie.
In incercarea de a se mentine imediat in spatele lui Alonso, Raikkonen a fortat prea mult si a pierdut pentru scurt timp controlul monopostului. Totusi, el a putut reveni pe circuit fara probleme si si-a continuat cursa de urmarire a dublului campion mondial.Imediat, Alonso a intrat la boxe pentru realimentare, urmat la numai un tur distanta de Raikkonen. Finlandezul a petrecut mai putin timp la standuri si a reusit sa il depaseasca pe Alonso, revenind pe pista in fata acestuia, pe locul 4, in spatele lui Glock. Realimentarile pilotilor fruntasi i-au permis lui Hamilton sa urce pana pe locul 6, o slaba consolare fata de asteptarile sale inaintea cursei.
MOTORUL CEDEAZA, MASSA ABANDONEAZA
Massa se indrepta spre o victorie lejera in fata rivalilor, insa norocul nu a fost de partea sa. Cu numai trei tururi inainte de final, motorul monopostului sau a cedat, iar brazilianul a fost nevoit sa abandoneze chiar pe linia dreapta.
Abandonul l-a propulsat in postura de lider pe Heikki Kovalainen, care si-a adjudecat astfel cu mult nororc prima victorie din cariera. In acelasi timp, Glock a urcat pe locul 2, obtinand astfel cea mai buna performanta personala, in timp ce Raikkonen a completat podiumul.
Cel mai bun timp pe un tur de pista a fost realizat de Kimi Raikkonen, finlandezul fiind cronometrat cu 1:21.195 in turul 61.
Mare surpriza a fost cu Timo weekend-ul asta.
In rest, inca odata pacat de acest abandon pentru ca Felipe merita sa castige mai mult decat oricine. Kova.... deja mi-a last impresia de pilot second si de o eterna speranta, BMW la fel... pur si simplu nu au ce trebuie pentru a fi mai mult decat sunt acuma. In rest... de abia astept cursele viitoare :)
Multa bafta fanilor Ferrari pentru ca sunt sigur ca nu ne vor dezamagii :)
/ hugs for all Ferrari fans :)
fortza kimi !!!!!!!!!!
massa a pilotat magistral dar creierul tau de libelula pur si simplu nu poate mai mult . oricum o victorie la pomana e mult mai importanta decat una muncita nu-i asa ? sper sa nu te tai, zgarii la finalul campionatului .
Admini trezirea !