Ungaria, antrenamente 1: Hamilton, cel mai bun timp

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 29.07.2011
Lewis Hamilton a stabilit timpul de referinţă în prima sesiune de antrenamente de la Hungaroring după ce i-a devansat pe Sebastian Vettel şi Fernando Alonso.

Marele Premiu al Ungariei a debutat vineri cu prima sesiune de antrenamente libere, desfăşurată pe un circuit care a rămas umed la marginea pistei în urma ploilor din noaptea precedentă.

Din acest motiv, piloţii au ezitat să iasă pe circuit în prima parte a sesiunii, iar cei de la Red Bull Racing au aşteptat chiar trecerea a peste 45 de minute.

În cele din urmă, Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot de pe traseu după ce a fost cronometrat cu 1:23.350, pilotul echipei McLaren reuşind astfel să-l devanseze pe rivalul său de la Red Bull, Sebastian Vettel, cu peste două zecimi de secundă.

Poziţia a treia a fost ocupată de Fernnado Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari fiind urmat de Mark Webber (Red Bull), care a avut parte de un accident în urma căruia a pierdut aripa fată, dar şi de Jenson Button (McLaren) şi Felipe Massa (Ferrari).

Dacă cele trei echipe de top şi-au adjudecat primele poziţii, Mercedes GP a demonstrat încă o dată că este a patra forţă a Formulei 1 după ce s-a instalat pe locurile şapte şi opt prin Nico Rosberg şi Michael Schumacher, în timp ce Sergio Perez (Sauber) şi Vitaly Petrov (Renault) au completat topul primilor 10 piloţi.

Bruno Senna l-a înlocuit pe Nick Heidfeld la Renault şi a terminat pe 15, în timp ce Nico Hulkenberg i-a luat locul lui Adrian Sutil la Force India.

 

Ungaria - Rezultate Antrenamente 1:

 1.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m23.350s   	      19
 2. 
Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.564s + 0.214 24 3. Fernando Alonso Ferrari 1m23.642s + 0.292 29 4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m23.666s + 0.316 12 5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m23.772s + 0.422 20 6. Felipe Massa Ferrari 1m24.115s + 0.765 25 7. Nico Rosberg Mercedes 1m24.250s + 0.900 22 8. Michael Schumacher Mercedes 1m24.369s + 1.019 20 9. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m24.620s + 1.270 24 10. Vitaly Petrov Renault 1m25.093s + 1.743 22 11. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m25.113s + 1.763 21 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m25.336s + 1.986 22 13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m25.357s + 2.007 17 14. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m25.836s + 2.486 24 15. Bruno Senna Renault 1m25.855s + 2.505 25 16. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m25.890s + 2.540 28 17.
Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m26.099s + 2.749 36 18. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m26.124s + 2.774 25 19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m26.878s + 3.528 26 20. Karun Chandhok Lotus-Renault 1m27.352s + 4.002 21 21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m28.533s + 5.183 30 22. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m28.903s + 5.553 22 23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m29.059s + 5.709 24 24. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m29.904s + 6.554 26

 

A doua sesiune de antrenamente de la Hungaroring va avea loc vineri cu începere de la ora 15:00.

Comentarii (28)

  • He is the fastest man on the track
    Se mentina avansul fata de Ferarri in calificati de -300. Cu siguranta si maine Lewis va scoate cu -200 - 300 decat Ferarri, dar din pacate totusi Red Bull in regim de calificari are acel ceva in plus fata de Mclaren, si unul din cei doi va lua pole-ul. Dar Lewis va fi acolo la bataie in primul viraj va fi roata la roata cu Red Bull. In regim de cursa insa Lewis si Alonso vor veni peste ei. Va fi la fel de strans ca in Germania.
    15 13
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Iti iei avant degeaba! Daca ai avea habar ce inseamna FP1 ai fi mai rezervat. Si spui si prostii. Ai habar ce fel de circuit e asta si cui i se potriveste mai bine?Ca de obicei pronosticul tau e total aiurea!
    13 10
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Daca ai stabilit ordinea calificarilor si a cursei care inca nu au avut loc,nu inteleg de ce dracu prostii aia mai alearga acest mare premiu!
    11 9
  • Degeaba
    FP1 e FP1 vb dupa calificari, majoritatea echipelor au fost mai degraba in cruise mode daca te ai fi uitat la BBC. De unde stii tu, specialistul meteorolog, cam cate cantitate de benzina se deplaseaza Mc-ul fata de rivali?
    8 6
  • Da, el deja stie cursa. Daca abandoneaza ham-ham, ce naiba faci?...Eu am alt scenariu.Ham il acroseaza cu sete pe Vettel si abandoneaza impreuna.
    9 10
  • @F1-Racing
    Conceptul de abordare al Mp4-26 este diferite de Mp4-25 de anul trecut. Este practic revenirea la traditia din ultimul deceniu pt Mclaren. De a fi foarte buni pe circuite mai lente, gen Hungaroring, Monaco, Albert Park dar nu va mai fi "the best" pe Spa, Monza etc. In ciuda inconstantei si a factorilor de conjunctura se cristalizeaza clar ideea ca anul acesta punctele forte ale monopostului Mclaren sunt tractiunea, abilitatea deosebita pe spatiile si perioadele de franare, si tendina generala a masinii de a gusta mai bine circuitele mai lente, cu viraje medii si lente, si in nici un caz succesiunea de viraje de mare viteza de la capatul liniilor drepte, acest tip de viraje avantajan enorm masina Red Bull chiar daca ea nu atinge viteze de top pe linia dreapta. Mclaren (cu exceptia anului trecut, cand intreaga filosofie de abordare a design-ului masinii a fost structurata in jurul sistemului F-duct) a fost competitiva pe circuitele lente, SI UN ASTFEL DE CIRCUIT ESTE HUNGARORING. Valencia si Abu Dhaby chiar daca cunt stradale ca Monaco, sunt circuite mai rapide, decat Hungaroring. De accea ma astept sincer la un Mclaren puternic la Hungaroring chiar si cu temperaturi de 26-27 de grade, dar ma astept un Mclaren luptant cel mult pt podium la Spa chiar daca tempatura va fi mai scazuta.
    9 8
  • *luptand
    ..
    6 3
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Nu m-am putut abtine sa nu aplaud.Esti mare frate!
    7 4
  • Subscriu aliatilor - se stiu ei
    =))))))))))))))))))))
    5 1
  • @Jolerto
    Vezi ce a zis si Daniel Popescu in avancronica cursei. Anul acesta Ferarri nu are un monopost care sa se plieze extraordinar pe acest gen de ciruit precum Hungaroring. In schimb Mclarenul de anul acesta este mai bine gandit pt astfel de circuite. Hai sa nici nu tinem cont de timpii din antrenamente, ci doar de caracteristicile si punctele forte ale monoposturilor de anula cesta si vei vedea ca in Q3 Mclaren ia lui Alonso minim -200.
    8 4
  • Mirciuca-te invit langa noi, o sa te ajute in documentare putin:)
    http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania/?ap=1
    6 2
  • cu sinceritate
    recunosc ca Mclaren va avea de suferit si va fi in spatele Ferarri la Spa, Monza, Interlagos masian Ferarri (dar si Red Bull) fiind superioare pe acest gen de circuit. Red Bull au un pachet aerodinamic general bun pe orice circuit, eu vorbeam de situatia Ferarri-Mclaren.
    7 3
  • *masina
    ..
    3 2
  • forsa rossa
    da la hungaroring mc larenporneste favorita pt ca este un circuit lent dar la monza si la spa se vor bate pt un loc pe podium cu rbr pt ca primeue doua poziti vor fi ocupate de cei de la ferrari
    1 3
  • @Mircea 1984
    Cand vorbesti despre masina Mclaren si ce poate aceasta, ei bine...s-ar putea sa fi surprins, in anul asta nu ar fi prima data cand te-ai insela:)...Numai sa nu-i mai dai afara pe inginerii si tehnicienii de la Mclaren. Vezi ca pleaca, pe bune:)
    4 3
  • @Mclaren_Mircea_1984
    M-am temut foarte tare ca nu vei recunoaste! :)
    4 3
  • Schumy fan 4 ever
    Lasand toate la o parte, trebuie sa recunoastem ca este amuzant...
    6 0
  • @diesel08
    vei vedea ca nu ma insel. Ii pasiunea mea Mclaren Racing Limited. Am specificat acolo inconstanta de anul acesta, am specificat prezenta factorilor de conjunctura, eu am triat si am prelucrat structura centrala, sau scheletul, care isi pastreaza acea doza de constanta, in ciuda celor doi factori enuntati mai sus.
    4 3
  • Mircea esti deja celebru
    Cele mai savuroase replici referitoare la personaj postate pe grupul de pe Facebook:
    -He is a true Hamilton Fan... Daca-l lasa Hamilton singur cu Nicole dezbracata si disponibila in aceeasi camera o saptamana, la ce fan bun e el, nu-i face absolut nimic :)) Sunt absolut sigur! :))
    -Poa sa-l roage cucoana si nu pune mana! :)
    -Ii da si vreo doua palme daca devine prea insistenta... ca indrazneste sa-i insele idolul cu altul.
    4 2
  • Mirciulica :>
    Am fi foarte incantati daca ne-ai onora cu prezenta pe facebook, intr-un grup in care sunt apreciate parerile, informatiile si cunostintele tale despre Formula 1 :)
    http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania/
    Cat mai repede, cu atat mai bine. Armonia grupului are nevoie de tine :)
    1 2
  • @meseriasu001
    nu ma intereseaza ce zic indivizii aia. acuma ca sa intru un hora ii transmit la Nicole: daca aud ca il inseli pe Lewis bucati te fac :)) it was a joke ;)
    5 3
  • @maryo37
    Lasa nu fi asa ironic, dute si fa misto de altcineva ca nu ma intereseaza. Mi-am dezactivat de ceva vreme facebook-ul, hi5, twitter sau chestii de genul acesta. Nu cred ca merita efortul sa il reactivez facebook-ul ca sa faca misto de mine niste ferarristi, la a caror jigniri oricum nu le raspund.
    5 5
  • McLaren_Mircea_1884
    Te rugam sa vii pe facebook http://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania. Ne-ar face placere o discutie cu tine si-ti garantam ca vei gasi doar oameni informati acolo, 130 mai exact, oameni care gusta fenomenul F1 zilnic, nu doar la Marile Premii :)
    4 1
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Iara te imbeti cu apa rece:))...
    3 2
  • am intrat acolo pe contu acela de facebook
    ..
    2 0
  • @McLaren_Mircea_1884
    Dragoste cu forta nu se poate, scuze pentru offtopic:). Sa revenim la subiect. Mclaren are o evacuare, aflata ca performanta foarte aproape de Red Bull. Nu poti sa o compari cu masinile Mclaren din alti ani, acum avem alta poveste. Evacuarea inseamna cel mai mult in acest an. Dovada reculul de la Silverstone unde nu l-au mai putut folosi. Pe langa asta mai este maparea speciala a motorului Mercedes care functioneaza si pentru Mclaren. Ferrari isi incalzesc mai greu pneurile, tocmai pentru ca au incercat o varianta de evacuare mai "delicata" cu pneul in cursa. Red Bull sunt cei mai eficienti. Una peste alta, e complicat sa ai certitudini. Chiar si cei de la Mclaren sunt surprinsi de comportamentul masinii, dovada ca atunci cand se asteptau sa castige-vezi Silverstone, cand s-au batut sa scoata maparea- au pierdut, iar la Hungaroring unde se asteptau sa piarda...daca ei nu stiu, si afirma asta, Tu care stii, fa-le un pustiu de bine si spune-le! Cu asta am incheiat.
    0 3
  • Nu am vb de evacuare
    Am vorbit de caracteristicile masinii ce rezulta atat din trasaturile aerodinamice ale sale cat si din solutiile mecanice ce imprima masinii respective per ansamblu sa fie mai vulnerabila pe un anumit tip de ciruit si sa stea mai bine pe alt tip de circuit (luand in discutie, aderenta, configuratie, succesiune-alternanta, diversitate). Intr-adevar standardul-actual cu permisivitatea de a folosi hot-blowing si aceasi mapare intre calificari si cursa ii avantajeaza intr-o mare masura. In fiecare an anumite aspecte de regulament s-au modificat dar din punct de vedere al abordarii actualei masini, pt Mclaren circuitele lente sunt mai potrivite. Cu siguranta nu e vorba de certitudine, dar totusi tendinta care am sustinuto mai sus este prezenta in caracteristicile si vectorii de performanta ai masinii pe acest gen de circuit. Dar cel putin asta e "targuiala de acasa" cea de pe hartie sa zicem, cea din targ de la fata locului intr-adevar se poate modifica, anumiti factori minori pot da peste cap ecuatia si poate transforma pseudo-certitudinea mea in eroare sau realitate partiala doar.
    3 2
  • Hungaroring 2011
    FP1 au fost interesante mai ales din tribune dar si restul se anunta la fel de interesant. Pacat de comentariile puerile si de nivel sub-amator de acest site. Suntem romani si se cam vede. Ah, am cam pica netul. Have fun vine FP2 acuma :P
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru