Noul sezon al Formulei 1 a debutat duminică cu Marele Premiu al Australiei, care a propus fanilor o atmosferă mai relaxată și o grafică nouă în timpul transmisiunilor TV.
În plus, FIA a încercat să sporească artificial spectacolul prin introducerea unei a treia zone DRS, însă acest lucru nu a avut un efect notabil: cu excepția primului tur, în cursă au avut loc doar 5 depășiri, element remarcat inclusiv de directorul sportiv al Formulei 1, Ross Brawn.
"A lipsit un ingredient vital, și anume depășirile, întrucât au fost cu adevărat foarte puține depășiri în prima cursă. Este vital ca monoposturile să se apropie unul de altul și să concureze roată la roată. Când diferența dintre două monoposturi este prea mică, este imposibil pentru cel care vine din urmă să se apropie suficient pentru a iniția un atac", a declarat el.
În plus, Brawn a admis că în prezent nu există nicio soluție miraculoasă care să rezolve această problemă. Singura speranță este introducerea unui nou regulament pentru sezonul 2021, pe care Brawn îl va prezenta în stadiu incipient în cadrul unei întâlniri cu șefii echipelor care va avea loc cu ocazia Marelui Premiu al statului Bahrain din 6 aprilie.
"Nu vom face niciun progres până când nu vom adopta o abordare legată de structura problemei.
Unul dintre obiectivele noastre pentru 2021 este că vrem că piloții să se lupte cu adevărat pe circuit", a adăugat el.Via SkySports
Unica solutie este limitatrea serioasa a apasarii aerodinamice.
"https://www.motorsport.com/f1/news/strategy-report-how-hamilton-lost-the-australian-gp-to-vettel-1019566/"
1. numar nelimitat de motoare si alte elemente ce tin de propulsie
2. fara limita la combustibil (si alimenatarea in timpul cursei)
3. fara limitari la tipul de anvelopa folosit
Nimeni nu o calca la maxim pentru ca strica motorul, ba ca va ramane fara combustibil.
Si sa mai elimine din electronica, sa vedem si noi valoarea reala a unui pilot. (are volanul ala mai multe butoane decat tastatura mea)
Si eu sunt de acord cu punctele tale, si anume:
- numar nelimitat de motoare si alte elemente ce tin de propulsie;
- fara limitari la tipul de anvelopa folosit.
Insa n-as fi de acord cu, fara limita la combustibil (si alimenatarea in timpul cursei), pt ca in anii trecuti cand se alimenta in timpul cursei, s-au produs uneori niste greseli umane din graba, care se puteau transforma in mari incidente, in a lua foc masina sau sa sara in aer boxele...
Este destul de periculoasa alimentarea in timpul cursei, tocmai de aceea au si scos din regulament, pt a creste siguranta.
off-topic ...discutia dintre Kimi si boxele Ferrari, sau cum sa-i dam la picioare finlandezului, si pe urma se mira de ce nu castiga campionate.
https://www.youtube.com/watch?v=5caK1PSDBlo
FIA ar putea incerca o cursa-test, in care sa nu fie limita pentru motor, combustibil, pneuri... Sa vedem ce sa intampla. Cu toate ca ar fi foarte greu, fiind un monopost dezvoltat special in jurul acestor restrictii.