Potrivit echipei germane, datele confidenţiale includeau "un raport de cursă al Marelui Premiu al Ungariei din 2015 şi date referitoare la kilometrajul şi uzura motoarelor Mercedes de Formula 1".
Hoyle a anunţat anterior că va părăsi Mercedes la sfârşitul acestui an cu intenţia de a se alătura Scuderiei Ferrari începând din sezonul 2016.
Chiar dacă datele confidenţiale nu au ajuns în cele din urmă în posesia celor de la Ferrari, Mercedes consideră că principala sa rivală în lupta pentru titlurile mondiale a obţinut un avantaj incorect. "Hoyle şi, posibil, Ferrari au obţinut un avantaj ilegal", precizează echipa germană.
În prezent nu este cert dacă Ferrari va avea de suferit în mod direct de pe urmă acestui scandal, întrucât plângerea în justiţie a fost formulată doar pe numele angajatului Hoyle.
În 2007, Ferrari a fost victima unui amplu scandal de spionaj, după ce inginerul Nigel Stepney a furnizat echipei McLaren un dosar de 780 de pagini cu designul monopostului Scuderiei.
Via Motorsport
Nu mi se pare informatie foarte valoroasa cea din raportul de mai sus, se poate "fura" mult mai mult angajand oameni importanti de la echipele rivale, cele mai valoroase informatii le porti in cap
Probabil esti singurul la care nu i sa parut suspect ca HAAS sa testeze in tunelul de vant Ferrari odata ce el are prorpiu tunel de vant construit in America...
Va recomand articolul de aici: http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-mercedes-vs-ben-hoyle-a-new-spygate/. Baietii astia macar stiu sa scrie articole... plus macar ei mai cauta si detaliile care conteaza, nu doar scriu asa la misto, ca sa ocupe o pagina.
P.S. Cei de la Ferrari nu au avut acces la aceste informatii, de fapt cei de la Mercedes sunt disperati ca le pleaca inginerii la Ferrari si pentru ca nu au putut sa fie mai destepti decat ei la faza cu "cooperarea cu Haas" acuma... fac si ei ce pot... si cat pot. Se numeste disperare.... Eu daca eram seful celor de la HPP, ma intrebam cum a facut rost de acele date, daca nu avea acess la ele, nu ce vroia sa faca cu acele date, pe care acest inginer le studia, fara sa le dea mai departe...
Și Kyro dragule, mai mult decât să fii șef la o echipă și să ai nevasta pilot de încercare la unul dintre principalii rivali ...
Și fii sincer cu tine însuți, recunoaște că frustrarea și numărul televizoarelor aruncate pe geam anul acesta de McLadiști nu pot fi egalate chiar de nimic !
OK, sa zicem ca ai dreptate. Dar de ce a ales fix cel detinut de Ferrari? De ce nu a inchiriat tunelul privat (in care alte echipe nu au acces la datele tale de test) folosit si de Force India, ca si exemplu, tot de 60%?
PS: Chestia cu " cel inteligent lucreaza cei cei care fac acest lucru de macar 10 ani, ca sa invete" incalca din orice punct de vedere regulamentul legat de timpul de utilizare a tunelului de vant (odata ce pentru HAAS nu exista aceasta limita inca)
Dar mna, cam greu de inteles pentru tine si "serban"
Sper sa nu te superi pe mine dar ca sa fi o persoana inteligenta trebuie sa te nasti cu ceva neuroni activi si sa iti doresti sa inveti cat de mult poti. Si asta presupune o capacitate cat de cat buna de a analiza o situatie, oricare ar fi aceea situatie.
Despre Haas, tu tot o dai cu tunelul lor de 100%. Nimeni nu-i opreste sa-l foloseasca, dar la ce-i ajuta? Vorbesc cat se poate de serios, daca in F1 se testeaza doar la scara 60%, la ce-i ajuta daca pregatesc monopostul la 100% si dupa cateva luni, nu mai pot sa-l testeze la 100% si trebuie sa invete, testeze si asa mai departe la scara 60%. Eu inteleg ca tu esti inteligent dar, imi pare rau, nu-i asa. Un inginer care lucreaza la aripa fata a unui monopost de F1, are nevoie de cel putin 60-80-100 de ore de diferite teste in CAD, diferite machete mici, la scare 10%, dupa care echipa din care face parte, daca desenul este cat de cat bun, il testeaza o ora in tuneul de vant, pe o aripa deja produsa la scara 60%. Adica o aripa nu din carbon, ci din metal + diferite chestii lipite pe ea nici macar sudate. Ca sa vada cum se imparte aerul si ce comportament are aceea aripa. Dupa care, se studieaza datele, intr-o ora se strang o gramada de date, trebuie sa le studiezi, prelucrezi si asa mai departe. Dupa care daca este cat de cat buna, se construieste din fibra de carbon aripa fata, cum ar arata dupa desenul de mai sus... si se testeaza iarasi in tuneul de vant. Pentru tine tot ce am spus eu pare o prostie, pentru ca te crezi prea inteligent, dar poti sa cauti pe net sa vezi ca tot ce am spus eu... este din pacate adevarat. Si... am discutat doar despre aripa fata...
intr-adevar titlul acestei stiri este complet gresit!
ai dreptate cu articolul sursa, l-am citit
@Automarket
de cand folositi si voi mizerille media din RO cu "sitre bomba, senzational, kkt kkt" ???
toata striea e specualtie MB, "noi credem ca ... etc etc"
de la ce cred ei pana la ce s-a intmaplat este mult
Eu ma refeream din punctu de vedere a ce face Ferrari. Partea cu HAAS mis e pare normala.
Normal ar fi sa fie o reglementare clara in regulamente despre aspectele astea.
PS: Controlul FIA oricum a fost o gluma oricum ai luao...
Faza cu Manor mi se apre din aceeasi categori. Metode de a fenta regulamentul pentru testare suplimentara.
Chiar Proudmoore cand a plecat la McLaren zicea ca Torro Rosso in anumite curse termina ianfara punctelor ca masinile sa nu fie verificate in amanunt de FIA pentru ca testau piese pentru RB. Intradevar, paote fi doar o speculatie, dar fum fara foc nu iese...