Prima cursă de Formula 2 din cadrul etapei programate la sfârșitul acestei săptămâni pe circuitul de la Spa-Francorchams a fost umbrită de un accident fatal.
Pilotul francez Anthoine Hubert de la echipa Arden a fost implicat într-un accident după ce Giuliano Alesi a pierdut controlul volanului în virajul Raidillon. După numai câteva secunde, monopostul lui Hubert a fost lovit cu mare viteză de Juan Manuel Correa (Sauber Junior Team) la ieșirea din viraj.
În urma rănilor suferite, Hubert a încetat din viața la ora locală 18:35. Correa a fost transportat la spitalul din LIege, unde este internat în stare stabilă, în timp ce Alesi a fost externat din centrul medical al FIA.
În vârstă de numai 22 de ani, Hubert era unul dintre cei mai promițători piloți francezi ai momentului și era considerat al "patrulea mușchetar" alături de conaționalii Charles Leclerc, Esteban Ocon și Pierre Gasly, care au ajuns deja în Formula 1.
Hubert s-a remarcat încă de la debutul în competițiile de monoposturi după ce a câștigat titlul în Formula 4 Franța în 2013, iar apoi a petrecut două sezoane în Formula Renault, un sezon în Formula 3 Europa și două sezoane în GP3 alături de ART Grand Prix.
Francezul a câștigat titlul în GP3 în sezonul 2018, iar în urma performanței a primit sprijinul direct al echipei de Formula 1 Renault pentru a progresa în Formula 2.În acest sezon, Hubert a câștigat două curse de Formula 2 și existau deja informații că urmează să concureze pentru o echipă de top din Formula 2 în 2020.
Via Formula1
Pacat...mare pacat de urmari...
Stau si ma intreb cum de mai e posibil asa ceva in ziua de azi, dar... vorbim totusi de sporturi cu motor....
Halo a salvat probabil vietile lui King si Gelael care ar fi lovit cu casca resturi la viteza de 250km/h. Hubert a fost lovit in lateral de un monopost conceput ca o sageata la acea viteza, nu cred ca ar fi putut supravietui nici daca masina era facuta din kevlar si titan. Aceeasi problema exista la toate masinile de strada, impactul perpendicular pe lateralul masinii la viteza foarte mare este fatal in cele mai multe cazuri.
Sporurile cu motor nu au fost si nu vor fi sigure niciodata, trebuie sa ne obisnuim cu asta.