Constructorul japonez se întoarce în Formula 1 după o pauză care a durat un deceniu și jumătate. Toyota nu va reveni în calitate de constructor sau ca furnizor de motor, ci va fi un partener tehnic pentru americanii de la Haas.
Conform noului acord semnat între Haas și Toyota, cele două nume vor împărtăși expertiză, cunoștințe și resurse. Noul acord va funcționa în paralel cu cel dintre Haas și Ferrari, în vigoare încă din primul sezon al echipei, în 2016. Ca parte a noului parteneriat, Toyota va furniza, prin divizia de performanță Toyota Gazoo Racing, servicii de design, tehnice și de producție către Haas. Echipa americană va oferi în schimb expertiză tehnică și beneficii comerciale către marca japoneză.
„Sunt extrem de încântat că MoneyGram Haas F1 Team și Toyota Gazoo Racing s-au unit pentru a intra în acest parteneriat tehnic”, a declarat Ayao Komatsu, șeful de echipă Haas. „A avea un lider mondial în industria auto care să lucreze alături de organizația noastră, încercând în același timp să-și dezvolte și să-și accelereze propria expertiză tehnică și inginerească este pur și simplu un parteneriat cu beneficii evidente pentru ambele părți”, a mai adăugat Komatsu.
De cealaltă parte, Tomoya Takahashi, președintele Toyota Gazoo Racing, a declarat: „Suntem încântați să anunțăm că MoneyGram Haas F1 Team și Toyota Gazoo Racing au încheiat un acord de bază de a intra într-un parteneriat tehnic ca dezvoltarea monoposturilor Haas.
Concurând alături de Haas în vârful motorsportului, ne propunem să cultivăm piloți, ingineri și mecanici, în timp ce consolidăm capacitățile echipei Haas și cele ale Toyota Gazoo Racing și dorim să contribuim în motorsport și în industria auto.”Toyota a concurat în Formula 1 ca echipă de uzină între 2002 și 2009. În cele 8 sezoane petrecute în Formula 1, Toyota a obținut 13 clasări pe podium, însă nu a obținut nicio victorie. Cel mai bun sezon al echipei a fost în 2005, când a terminat pe locul 4 în clasamentul constructorilor.
Toyota a mai fost furnizor de motoare și pentru echipele Jordan, Midland și Williams. Printre piloții care au condus pentru Toyota în Formula 1 se numără Ralf Schumacher, Jarno Trulli și Timo Glock.
via Formula 1
Între timp, uitaţi ce prezintă Tesla...
https://www.youtube.com/live/6v6dbxPlsXs
Chiar dacă urăşti Tesla, nu poţi să nu sesizezi că fac chestii care sunt pentru azi şi viitor!!! Nu secolul trecut !
Video începe la minutul 53 de fapt.
Checo Perez să fie lăsat la vatră !
Asta
(Azteca TV-Noticias deportivas)
(ORF)
Trebuie să ne asigurăm că ne putem baza pe ambii noștri șoferi, ca nu inregistrăm un decalaj mare între ei pentru că nu ne mai putem permite să avem asta.
Chiar mi-am propus sa-l atentionez pe Checo, nicidecum sa pun presiune asupra lui Perez. Checo trebuie sa se trezeasca imediat,
Checo trebuie sa livreze rezultate curand,
Checo trebuie sa inteleaga ca face parte dintr-o echipa fertila care produce trofee si titluri,
Checo trebuie sa demonstreze in viitorul foarte apropiat ca merita sa investim in el,
Checo trebuie sa constientizeze ca Red Bull nu poate evolua daca este cantonata in trecut,
Checo trebuie sa confirme si reconfirme pe pista faptul ca propria sa competitivitate nu a devenit un termen abstract.
Checo, do something !"
(Speedweek)
"Lawson nu poate fi exclus ca o opțiune pentru a-i lua locul lui Perez la Red Bull dacă poate impresiona în următoarele luni.
Sa nu trecem cu vederea, Perez a adunat numai 41 de puncte in ultimele 12 curse ale sale, plasându-l doar pe locul opt în clasament cu doar șase curse rămase."
(Planet F1)