Toyota ameninta ca nu va participa in F1 in 2010!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Propunerea FIA de a implementa un buget maxim anul volantar incepand din sezonul 2010 cu scopul de a reduce cheltuielile a atras nenumarate reprosuri din partea echipelor.
Desi Formula One Teams' Association spera inca sa ajunga la un compromis cu FIA, lucrurile s-au precipitat si mai mult la Marele Premiu al Spaniei.
Astfel, Toyota a anuntat prin vocea presedintelui John Howett ca nu se va inscrie in sezonul 2010 al Formulei 1 daca FIA nu isi va revizui in timp util planurile pentru implementarea bugetului maxim de 40 de milioane de lire sterline.
"Avand in vedere regulile care au fost publicate, Toyota nu se poate inscrie in sezonul 2010. Din perspectiva Toyota exista anumite ingrijorari care trebuie clarificate inainte de a ne asigura viitorul in F1. Vrem sa fim aici. Credem ca am fost cetateni buni ai Formulei 1, dar acum trebuie sa reflectam asupra viitorului. As spune ca este foarte posibil sa nu ne inscriem in sezonul 2010, cu exceptia cazului in care regulamentul se schimba semnificativ", a declarat Howett intr-un interviu acordat publicatiei Autosport.
De altfel, declaratiile oficialului britanic vin la numai o zi dupa aparitia speculatiilor legate de un complot al echipelor de a boicota inscrierile in sezonul 2010, dupa ce FIA a publicat regulamentul pentru anul viitor.
Mai mult decat atat, publicatia Autosport sustine, citand surse din anturajul F1, ca Ferrari isi evalueaza cu mare seriozitate viitorul in afara Formulei 1, intrucat Scuderia este dezamagita de modul in care FIA a implementat noul regulament.
Pe de alta parte, se speculeaza ca echipele considera ca FIA a incalcat protocolul oficial adoptand un nou regulament doar prin intermediul Consiliului Mondial al FIA.
In plus, au aparut noi informatii despre un posibil protocol semnat in 2005 intre Ferrari, pe o parte, si FIA si Bernie Ecclestone, pe de alta parte, prin care Scuderia trebuie sa-si dea acordul pentru orice modificare majora de regulament. Daca acest acord exista cu adevarat, atunci FIA a incalcat in mod deliberat protocolul semnat cu Ferrari, iar acest lucru ar putea fi demonstrat de scrisoarea pe care presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a trimis-o presedintelui FIA, Max Mosley, in care italianul confirma ca echipa italiana doreste sa isi mentina drepturile contractuale conform Acordului Concorde semnat in 1998.
Inscrierile pentru sezonul 2010 vor avea loc in perioada 22-29 mai 2009, insa regulamentul FIA stipuleaza ca in "cazuri exceptionale" echipele se pot inscrie si ulterior, prin plata unor taxe stabilite in mod independent de FIA.
Via | Autosport
Nu inteleg de ce se pune totul in carca celor de la Ferrari. Mosley are un motiv personal de pe vremea filmelor sexy dar ar fi bine de stiut, daca s-a uitat, ca Montezemollo este presedintele FOTA si vorbeste in interesul acestei organizatii. De fapt atunci cand a criticat el decizia deja cei de la McLaren si BMW se plansesera ca nu le place ideea cu doua regulamente tehnice.
Toyota nu face decat sa intereasca decizia FOTA. Poate ca in spiritul acesta trebuia redactata stirea.
Cei de la Autosport interpreteaza drastic prezenta lui Montezemollo si a lui Domenicali la Le Mans unde Luca M. va da startul.
Bernie pe de alta parte a spus-o raspicat F 1 fara Ferrari nu se poate. Bernie vrea bani si Ferrari inseamna FANI si BANI.