Toro Rosso: "Noul STR4 este diferit de Red Bull"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Technology a construit monoposturile Red Bull RB5 si Toro Rosso STR4, asemanarile dintre acestea fiind vizibile cu ochiul liber in urma imaginilor publicate de luni de echipa din Faenza.
Cu toate acestea, Giorgio Ascanelli, directorul tehnic al Scuderiei Toro Rosso, sustine ca echipa sa a depus mari eforturi pentru a redesena monopostul in jurul motorului Ferrari, intrucat Red Bull utilizeaza un motor Renault.
"Red Bull Technologies depune o munca semnificativa pentru a defini caracterul esential al noii masini: lungimea, distributia greutatilor, caracteristicile de baza. Totusi, la fel ca orice alta masina de F1, pachetul se muleaza in jurul motorului si a particularitatilor pilotilor si, intrucat concuram cu un motor diferit fata de sora noastra, a implicat un alt sistem de alimentare si rezervor de benzina. Prin urmare, masina noastra este complet diferita de de masina Red Bull Racing si a fost desenata de noi aici", a declarat Ascanelli in cadrul pachetului media oferit de Toro Rosso cu ocazia lansarii noului STR4.
"Acelasi lucru este valabil si pentru apa si sistemele de ulei conectate la motor. aerodinamice interne. Partea aerodinamica este de asemenea realizata aici, la Faenza".
Motoarele au sisteme diferite de degajare a caldurii si diferite temperaturi de operare, cu materiale specifice. De asemenea, exista limite de toleranta pe care trebuie sa le respecti cand construiesti motorul si care trebuie setate pentru ca motorul sa functioneze cat mai bine la o anumita temperatura. Asta este valabil si pentru radiatoare si componente"Motorul se leaga de cutia de viteze prin ambreiaj. Si aici instalarea ambreiajului este complet diferita la cele doua masini. Ambreiajul in sine este foarte diferit, iar cutia de viteze este realizata la Faenza, implicand o tehnologie complet diferita fata de cea furnizata de Red Bull technology pentru Red Bull Racing. Acest lucru este valabil si pentru radiatore si pentru sistemele hidraulice si electronice".
La randul sau, team managerul Gianfranco Fantuzzi sustine ca aproape intreaga masina a fost realizata la Faenza. "Daca iei partile realizate in fabrica noastra sau achizitionate direct de catre noi, aproape 100% din masina este construita acasa.
Departamentul nostru proceseaza 14.000 de desene, inclusiv cele pentru componente si ansamble. La inceput, am decis sa realizam cateva componente in departamentul nostru, dar pentru prima oara am realizat sasiul acasa, dupa ce anul trecut l-am produs in Austria".2009 este ultimul sezon in care Toro Rosso are dreptul legal de a utiliza o masina produsa de o alta companie. Incepand din 2010, echipa va fi nevoita sa isi construiasca propriul monopost, fara niciun sprijin din partea Red Bull Technology.
Via | Toro Rosso
Comentarii (0)