Hermann Tilke, designerul care a preluat construcţia tuturor noilor circuite care au pătruns în calendarul Formulei 1 începând din sezonul 1999, a fost aspru criticat pentru configuraţiile pistelor, ca urmare a faptului că acestea nu sunt adecvate pentru depăşiri.
Christian Epp, unul dintre directorii companiei Tilke Gmbh, implicat în desenarea circuitului din Texas care găzduieşte Marele Premiu al Statelor Unite, afirmă însă că designul este influenţat semnificativ de regulile impuse de FIA. El oferă ca exemplu celebrul viraj Eau Rouge de la Spa-Francorchamps, care în prezent nu poate fi replicat din cauza restricţiilor de regulament.
"Astfel de viraje nu ar fi aprobate de FIA din cauza condensării (n.r - reducerii suprafeţei circuitului) şi a dinamicii monoposturilor. În prezent, FIA are în vigoare anumite reguli pe baza cărora nu suntem capabili să dezvoltăm (n.r - astfel de viraje). Dacă luăm exemplul Eau Rouge, trebuie să-l abordezi cu 300 km/h. Pentru a realiza un viraj de 300 km/h ai nevoie de o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru, dar imediat ce vrei să implementezi aşa ceva eşti limitat", a declarat el citat de publicaţia F1Fanatic.
Pe lângă regulament, şi topografia împiedică designerii să realizeze viraje precum Eau Rouge, întrucât există puţine zone cu denivelări care ajung să fie incluse în cadrul circuitelor de curse.
Via F1Fanatic
Bon, viraje ca Eau Rouge sunt neregulamentare, dar Eau Rouge e pastrat in calendar si nu au fost probleme semnificative. La fel si Monaco, nu e ok dar il pastram
Ce a facut Tilke de are monopol?