Marele Premiu al Statelor Unite va oferi piloţilor oportunitatea să concureze pe un nou circuit, iar configuraţia acestuia sugerează că este vorba despre o pistă solicitantă cu numai câteva oportunităţi pentru depăşiri.
Hermann Tilke, arhitectul din spatele noului circuit, anticipează că piloţii vor întâmpina dificultăţi în gestionarea pneurilor şi setarea monoposturilor, însă crede că antrenamentele vor fi suficiente pentru rezolvarea celor mai mari dileme.
"Cred că există câteva părţi cu adevărate dificile pe acest circuit. Mă aştept ca în prima sesiune de antrenamente piloţii să facă multe greşeli, dar sunt atât de buni încât vor învăţa repede, pentru că sunt cei mai buni din lume. Pentru piloţi va fi dificil să seteze monopostul şi să ruleze corect pneurile. Asta ar putea genera mai multe probleme pentru pneuri, lucru pozitiv pentru cursă", a declarat germanul.
Circuitele construite de Tilke au fost criticate constant pentru lipsa oportunităţilor de depăşire, iar Austin oferă teoretic patru zone prielnice pentru astfel de manevre. Totuşi, arhitectul german evită să vorbească despre spectacolul pe care îl poate genera circuitul."În acest an au fost multe depăşiri la Abu Dhabi (n.r - circuit recunoscut pentru dificiltatea de a efectua depăşiri) şi există şi aici oportunităţi de depăşire. Până la urmă, depăşirile sunt posibile numai când un pilot mai rapid este în spatele unui pilot mai lent. Invers, depăşirile nu sunt posibile. Vom vedea ce vor spune piloţii despre asta. Primele lor declaraţii vor fi importante şi speram să fie pozitive. Dar niciodată nu poţi să ştii cum funcţionează", a adăugat el.
Via ESPNF1
In Europa, unde exista o bogata cultura motorsport, Tilke nu face nici 2 bani, caci exista Monza, Spa, Magny-Cours, Monaco, Mugello, Silverstone etc.