Sebastian Vettel a câştigat duminică al treilea titlu mondial în Formula 1 la numai şase ani de la debutul în competiţie în Marele Premiu al Statelor Unite din 2007. Prezenţa la acea cursă a fost posibilă datorită accidentarii lui Robert Kubica, însă cel care i-a acordat şansă a fost Mario Thiessen, pe atunci şeful echipei BMW-Sauber.
Germanul anticipează că pilotul echipei Red Bull Racing are potenţialul de a egala şi poate chiar depăşi recordul de şapte titluri mondiale deţinut de Michael Schumacher.
"Cu siguranţă are o şansă. Este unul dintre numele mari ale Formulei 1. Dacă totul merge bine, Vettel are încă 10 ani în faţă. Juan Manuel Fangio a dominat în era lui, Schumacher a dominat în era lui şi, după această performanţă, aş spune că Vettel are o şansă bună să devină unul dintre eroii care au dominat cu adevărat, nu numai pentru un sezon, ci pentru patru sau cinci", a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC Sport.
În cursa de la Indianapolis din 2006, Vettel a devenit cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 care a câştigat puncte, după ce a terminat pe locul opt. Theissen admite că la momentul respectiv a crezut că este riscant să-i ofere această şansă tânărului german."Când l-am pus în monopost a existat un risc, dar ni l-am asumat pentru că nu luptăm pentru titlu. I-am spus să o ia uşor şi asta a făcut. La start s-a văzut că nu este experimentat, pentru că era foarte precaut. A încercat să nu deterioreze monopostul, a pierdut câteva poziţii, dar apoi a avut o cursă bună. Se vedea deja că va fi un bun pilot de Formula 1", a adăugat el.
Via BBC Sport
Atat timp cat Vettel va avea sub fund o masina care va castiga titlul la contructori el va avea o buna sansa sa castige titlul la piloti. E normal, insa titlul de anul acesta l-a primit datorita dezvoltarilor echipei RBR din a doua parte a campionatului si in special in "seria asiatica". Acolo a castigat campionatul, ajutat desigur si de abandonurile lui Alonso si Hamilton.
Degeaba esti un pilot foarte bun daca nu ai si o masina foarte buna.
Degeaba pui intr-un Caterham, HRT sau Marussia un pilot foarte bun, nu vei obtine niciodata nimic.
Ce vreau sa zic este ca un pilot foarte bun, poate scoate, in situatii deosebite performante extraordinare din masini ordinare (a se citi de coada clasamentului).
Este cazul lui Maldonado in Barcelona anul asta, , Rosberg in China, Hulkenberg in Brazilia, etc. Primii doi au dominat cate o cursa din sezon fara sa aiba nimeni treaba cu primul loc. Insa in rest s-a cam asternut linistea.
MIe unul mi se pare ca posturile lui dumi_p si pablo nu se contrazic, dimpotriva se completeaza. NIci macar marele Senna , cu tigaia aia de Toleman a lui, nu putea scoate constant rezultate bune. Asta-i logica curselor, stralucesti de cateva ori intr-o covata, iar apoi, pentru a capitaliza, iti trebuie si ceva care sa arate a masina.
Iar cursele mentionate mai sus explica exact asta...adaug Vettel in Italia cu Toro Rosso, Panis in 96 cu Ligier la Monaco, Hill in 97 cu Arrows (remember Hungaroring? pilot excelent intr-o masina groaznica)...dar masina perfecta in cursa aia, c-o fi fost intuitie, complex de circumstante, sau noroc chior in setari, pilotului i s-a dat sansa, a prins-o cu ambele maini, cinste lui. Mai departe, trebuie sa se ridice imediat pe o alta treapta pentru a-si valorifica sansele.
Cine stie cum s-ar descurca Hulkenberg intr-un RBR sau Rosberg intr-un Ferrari? cine poate zice ca n-ar iesi campioni mondiali maturand concurenta?