Conform aşteptărilor, comisarii şi-au declinat responsabilitatea în acest caz şi consideră că FIA este forul care poate lua o decizie ina acest caz, astfel că victoria lui Nico Rosberg nu mai este în pericol.
"După audieri şi colectarea de informaţii, comisarii vor scrie un raport pentru FIA care ar putea aduce cazul în faţa Tribunalului Internaţional", au precizat comisarii de cursă.
La scurt timp, FIA a luat de asemenea atitudine în acest caz şi afirmă că şi-a dat acordul pentru test, dar numai în anumite condiţii: să fie condus de Pirelli şi toate echipele să primească şansă de a participa.
"Conform contractului pe care Pirelli îl are cu FIA, există posibilitatea de a efectua 1000 km de teste cu orice echipă, cu condiţia ca fiecare echipă să primească oportunitatea să facă asta. Pirelli şi Mercedes au fost avertizate de FIA că un astfel de test poate fi posibil dacă este gestionat de Pirelli, şi nu de echipa care furnizează monopostul şi pilotul, şi că acest test este condiţionat de primirea de fiecare echipă a oportunităţii de a testa, pentru a asigura egalitate sportivă", a precizat FIA într-un comunicat.Cu toate acestea, FIA nu a mai primit ulterior niciun răspuns din partea Pirelli, însă producătorul italian susţine că şi alte echipe au primit propunerea de a testa la Barcelona. Testul aparent secret de la Barcelona a avut loc în perioada 15-17 mai şi a început la trei zile după Marele Premiu al Spaniei.
În acest moment nu este foarte clar care sunt sancţiunile pe care le riscă Mercedes dacă FIA va ajunge la concluzia că echipa a încălcat regulamentul sportiv, care interzice efectuarea testelor în timpul sezonului.
Via FIA
Dupa cum l-am auzit ieri pe Hembrey zicand,el ar fi solicitat de la INCEPUTUL SEZONULUI,mai multor echipe sa le "imprumute",un monopost de anul acesta,pentru ca cel pe care il aveau,era vechi de 2 ani si nu maioferea informatiile pertinente de care aveau nevoie!
Singura incalcare de regulament este aceea ca au folosit un monopost de anul acesta la teste,insa daca Pirelli,dovedeste ,ca informatiile de pe monopostul vechi de 2 ani si informatiile furnizate de monopostul de anul acesta,nu sunt similare,atunci FIA,trebuie sa dea dreptate celor de la Pirelli si sa accepte aceasta realitate!
In plus pneurile folosite la teste sunt cele de anul viitor,asa ca nu s-a incalcat nici un regulament privind testele privind pneurile de anul acesta!
Ma intreb cum e sa te cheme Ferrari, sa ai drept de veto si sa te faca pe la spate papitoii astia de germani veniti in F1 de vreo 3 ani. Cred ca e tare frustrant pentru italieni...
Oricum daca se ajunge la un scandal, probabil se vor legaliza testele in timpul sezonului(doamne ajuta!) pentru a nu-i sanctiona pe germani. Asa cum s-a facut cu ordinele de echipa in 2010.
Uneori e frustrant si pentru mine, ca fan F1, sa ma uit la curse si sa-mi dau seama ca de fapt ma agit ca prostul. Cand de fapt marile lupte se dau in afara circuitului si eu astept sa vad urmatorul campion. Mi se pare o bataie de joc pentru toti oamenii aia care platesc bilete pentru curse, care vin sa-si sustina pilotii, pentru noi care privim la TV si pentru multi altii care vor curse "curate".
As the Brackley-based team awaits news from the FIA about whether or not its recent Pirelli tyre test is to be investigated further, it has emerged that an email clarifying the testing situation was sent in April last year.
Addressed to all the teams, the FIA and Pirelli and written by the Formula One Teams' Association (FOTA), the email makes it clear that a tyre test can only take place if there is unanimous support among the teams.
The email, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, states that following discussions with the FIA, it is clear that in-season tyre testing for Pirelli by a single team cannot take place."
Ce a facut Mercedes nu e ok deloc. Puteau sa anunte FIA, sa ceara acordul celorlalte echipe. Acum ar trebui ca toate celelalte echipe sa poata avea un asemenea test in acest an.