Echipa italiană a efectuat un test asemănător, însă a utilizat un monopost din sezonul 2011, ceea ce teoretic este regulamentar, întrucât astfel de evaluări sunt interzise doar cu monopostul curent şi cel din sezonul precedent.
Cu toate acestea, articolul 22.1 din Regulamentul Sportiv este suficient de ambiguu pentru a declanşa ipoteza că şi testul Scuderiei este unul ilegal.
"Se consideră test pe circuit orice parcurs al unui circuit care nu este inclus într-un Mare Premiu şi care este efectuat de un competitor din campionat cu monoposturi care corespund substanţial cu actualul Regulament Tehnic al Formulei 1, pe lângă cele din sezonul curent şi precedent", arată articolul 22.1.
Cu alte cuvinte, dacă FIA consideră că monopostul din 2011 utilizat de Ferrari nu este substanţial diferit de cel actual, atunci testul realizat cu Pirelli încalcă Regulamentul Sportiv. Pentru moment, FIA s-a limitat să solicite informaţii suplimentare din partea echipei şi a celor de la Mercedes pe acest subiect."FIA a solicitat echipelor Mercedes şi Ferrari care au luat parte la teste de pneuri în sezonul 2013 să răspundă la o solicitare disciplinară. Această solicitare reprezintă o informaţie suplimentară solicitată de FIA în lumina răspunsurilor primite de la Pirelli, de la care am cerut clarificări joi, 28 mai", a precizat FIA într-un comunicat de presă.
Testul realizat de Ferrari cu pneuri Pirelli a fost organizat de Corse Clienti, divizia de maşini de client a constructorului italian, iar echipa de Formula 1 nu a avut acces la datele obţinute de producătorul italian. Testul a avut loc cu două săptămâni înainte de testul efectuat de Mercedes.
FIA va decide ulterior dacă cele două cazuri vor ajunge la Tribunalul Internaţional, caz în care pedeapsa maximă este excluderea din campionatul constructorilor.
Mai degraba cred ca FIA vrea sa compare cele doua raspunsuri ca sa stie cum sa procedeze. Deocamdata e o contradictie referitoare la testul Mercedes: Pirelli spune ca Mercedes a spus ca cere acordul FIA sa teseteze monopostul din 2013 iar FIA spune ca nu stia nimic. Cineva minte. Dar cine ?
Asta e un joc de cuvinte care n-are nicio valoare.
Substantial e un cuvant mult prea general ca sa poata fi aplicat si sa urmeze o sanctiune. Difera de la individ la individ, de la un mod de a intelege la altul. De exemplu pentru mine poate insemna 80%, iar altcineva considera ca fiind substantial si un 40%. Care versiune e corecta? E ca in faza aia: si tu ai dreptate, si tu ai dreptate si tu ai dreptate.
Apoi cu monoposturile vechi cred ca echipele fac ce vor. NU e problema FIA. Ok. Am inteles ca nu ai voie sa testezi, dar daca eu vreau sa ma plimb cu un monopost vechi, cine ma opreste? Ca anumite piese au fost testate pe acel monopost... E alta treaba. Scrie ca nu ai voie sa parcurgi tururi cu un monopost.
Ce aberatii mai poate scoate FIA din cauza lui Bernie. Caci daca s-ar legaliza testele, echipele ca Marussia sau Caterham s-ar retrage din F1 si atunci Bernie pierde bani... Mosul naibii senil.