Echipele de top şi-au respectat blazonul în a treia zi de teste de pe circuitul de la Jerez, care a fost una mai liniştită din punct de vedere al incidentelor petrecute pe circuit.
Felipe Massa a stabilit cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:17.879, acesta fiind de altfel şi cel mai bun timp al săptămânii. Performanţa semnifică interesul acordat de Ferrari şi pentru performanţa reală a noului monopost F138, după ce în primele două zile brazilianul s-a concentrat pe aerodinamică şi sistemul de evacuare.
Nico Rosberg a recuperat o mare parte din timpul pierdut luni din cauza defecţiunilor tehnice la monopostul Mercedes şi a parcurs peste 100de tururi, ocupând la final locul doi în clasament. Germanul a fost urmat de conaţionalul său de la Red Bull Racing, Sebastian Vettel, care a depăşit la rândul său pragul de 100 de tururi parcuse, însă a fost cu peste o secundă mai lent decât Massa.
Aflat pentru prima oară la volanul noului monopost Lotus, Kimi Raikkonen a parcurs doar 40 de tururi în timp ce echipa a analizat comportamentul sistemului de evacuare.
Clasamentul a fost completat de Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi James Rossiter (Force India), în timp ce Jenson Button a terminat pe şapte şi a produs un steag roşu chiar în finalul sesiunii după ce a oprit monopostul McLaren pe circuit. Cauzele nu sunt încă elucidate, însă britanicul a acordat o atenţie sporită parţii stânga-spate a monopostului înainte de a se îndrepta spre paddock.Esteban Gutierrez (Sauber) a terminat pe opt în faţa lui Max Chilton (Marussia) şi Valtteri Bottas (Williams), în timp ce Charles Pic, autorul unui alt steag roşu, s-a poziţionat pe 11. Ultima poziţie i-a revenit lui Paul di Resta, care a efectuat doar şapte tururi în cursul după-amiezii la volanul monopostului Force India după ce a preluat controlul de la Rossiter.
Testele de la Jerez se încheie vineri.
TESTE JEREZ - CLASAMENT ZIUA 3:
1. Felipe Massa Ferrari 1m17.879s 85
2. Nico Rosberg Mercedes 1m18.766s +0.887 148
3. Sebastian Vettel Red Bull 1m19.052s +1.173 102
4. Kimi Raikkonen Lotus 1m19.200s +1.321 40
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m19.247s +1.368 85
6. James Rossiter Force India 1m19.303s +1.424 42
7. Jenson Button McLaren 1m19.603s +1.724 83
8. Esteban Gutierrez Sauber 1m19.934s +2.055 110
9. Max Chilton Marussia 1m21.269s +3.390 78
10. Valtteri Bottas Williams 1m21.575s +3.696 86
11. Charles Pic Caterham 1m22.352s +4.473 57
12. Paul di Resta Force India 1m23.729s +5.850 7
1 Fernando Alonso (Spa) Ferrari 1:18.877
2 Jean-Eric Vergne (Fra) Toro Rosso-Ferrari 1:19.597
3 Sebastian Vettel (Ger) Red Bull-Renault 1:19.606
4 Lewis Hamilton (GB) McLaren-Mercedes 1:19.640
5 Romain Grosjean (Swi) Lotus 1:19.729
6 Kamui Kobayashi (Jpn) Sauber-Ferrari 1:19.834
7 Nico Hulkenberg (Ger) Force India-Mercedes 1:19.977
8 Bruno Senna (Brz) Williams-Renault 1:20.132
9 Jarno Trulli (Ita) Caterham-Renault 1:22.198
Nu cred ca rezultatul lui Massa a fost o intamplare, totusi e o secunda pe care o pune brazilianul.
1. Maşini diferite, chiar daca schimbările de regulament sunt puţine.
2. Cauciucurile sunt diferite.
Daca privim din aceasta perspectiva a comparatiilor timpilor...Ferrari e pe drumul cel bun.
massa a avut timp ft bun dar sa nu ne imbatam cu apa rece..inca nu e momentul
secunda de care spui tu intre timpul lui Felipe de azi si cel de anul trecut al lui Fernando e dat si de diferenta de pneuri. Conform celor de la Pirelli noile pneuri ar reduce timpii cu cca 0,5 secunde / tur. Tot ar fi un pas inainte. Oricum nu conteaza timpii obtinuti la Jerez. Insa poate ridica destul de mult moralul echipei. Vedem ce va fi in continuare. Ferrari par pe drumul bun numai sa nu apara din nou "gropile" :))
Jerez nu e un circuit asa relevant pt performanta unei masini. Un timp mai impresionant este cel al lui Button din prima zi, realizat cu gume hard si pe o pista murdara