Teste Jerez, ziua 3: Massa, cel mai bun timp

de Daniel Popescu
Joi, 07.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Felipe Massa a fost cel mai rapid în a treia zi de teste de la Jerez, fiind urmat de Nico Rosberg de la Mercedes şi Sebastian Vettel de la Red Bull Racing.

Echipele de top şi-au respectat blazonul în a treia zi de teste de pe circuitul de la Jerez, care a fost una mai liniştită din punct de vedere al incidentelor petrecute pe circuit.

Felipe Massa a stabilit cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:17.879, acesta fiind de altfel şi cel mai bun timp al săptămânii. Performanţa semnifică interesul acordat de Ferrari şi pentru performanţa reală a noului monopost F138, după ce în primele două zile brazilianul s-a concentrat pe aerodinamică şi sistemul de evacuare.

Nico Rosberg a recuperat o mare parte din timpul pierdut luni din cauza defecţiunilor tehnice la monopostul Mercedes şi a parcurs peste 100de tururi, ocupând la final locul doi în clasament. Germanul a fost urmat de conaţionalul său de la Red Bull Racing, Sebastian Vettel, care a depăşit la rândul său pragul de 100 de tururi parcuse, însă a fost cu peste o secundă mai lent decât Massa.

Aflat pentru prima oară la volanul noului monopost Lotus, Kimi Raikkonen a parcurs doar 40 de tururi în timp ce echipa a analizat comportamentul sistemului de evacuare.

Urmareste Automarket
Clasamentul a fost completat de Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi James Rossiter (Force India), în timp ce Jenson Button a terminat pe şapte şi a produs un steag roşu chiar în finalul sesiunii după ce a oprit monopostul McLaren pe circuit.
Cauzele nu sunt încă elucidate, însă britanicul a acordat o atenţie sporită parţii stânga-spate a monopostului înainte de a se îndrepta spre paddock.

Esteban Gutierrez (Sauber) a terminat pe opt în faţa lui Max Chilton (Marussia) şi Valtteri Bottas (Williams), în timp ce Charles Pic, autorul unui alt steag roşu, s-a poziţionat pe 11. Ultima poziţie i-a revenit lui Paul di Resta, care a efectuat doar şapte tururi în cursul după-amiezii la volanul monopostului Force India după ce a preluat controlul de la Rossiter.

Testele de la Jerez se încheie vineri.

TESTE JEREZ - CLASAMENT ZIUA 3:

 1.  Felipe Massa        Ferrari         1m17.879s           85
2. Nico Rosberg Mercedes 1m18.766s +0.887 148
3. Sebastian Vettel Red Bull 1m19.052s +1.173 102
4. Kimi Raikkonen Lotus 1m19.200s +1.321 40
5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m19.247s +1.368 85
6. James Rossiter Force India 1m19.303s +1.424 42
7. Jenson Button McLaren 1m19.603s +1.724 83
8. Esteban Gutierrez Sauber 1m19.934s +2.055 110
9. Max Chilton Marussia 1m21.269s +3.390 78
10.
Valtteri Bottas Williams 1m21.575s +3.696 86
11. Charles Pic Caterham 1m22.352s +4.473 57
12. Paul di Resta Force India 1m23.729s +5.850 7

Comentarii (17)

  • comparatie
    Anul trecut Alonso stabilea cel mai bun timp la Jerez, si totusi in campionat n-a fost suficient. Insa anul acesta Massa a fost mai rapid cu o secunda fata de rezultatul lui Alonso din 2012... Uitati aici rezultatele din 2012 la Jerez:

    1 Fernando Alonso (Spa) Ferrari 1:18.877

    2 Jean-Eric Vergne (Fra) Toro Rosso-Ferrari 1:19.597

    3 Sebastian Vettel (Ger) Red Bull-Renault 1:19.606

    4 Lewis Hamilton (GB) McLaren-Mercedes 1:19.640

    5 Romain Grosjean (Swi) Lotus 1:19.729

    6 Kamui Kobayashi (Jpn) Sauber-Ferrari 1:19.834

    7 Nico Hulkenberg (Ger) Force India-Mercedes 1:19.977

    8 Bruno Senna (Brz) Williams-Renault 1:20.132

    9 Jarno Trulli (Ita) Caterham-Renault 1:22.198


    Nu cred ca rezultatul lui Massa a fost o intamplare, totusi e o secunda pe care o pune brazilianul.
    15 4
  • dar a alergat bine rosberg:))
    12 2
  • dumi_p
    Mi se pare o prostie să compari timpii de anul trecut cu cei de anul acesta:
    1. Maşini diferite, chiar daca schimbările de regulament sunt puţine.
    2. Cauciucurile sunt diferite.
    2 1
  • Era de asteptat ca timpii in acest an sa fie mai buni. Pirelli a adus pt 2013 niste pneuri mult mai aderente. iar monoposturile au evoluat. E logic.
    4 0
  • Anul asta Ferrari au produs un monopost interesant. Performanta este acolo.
    3 1
  • 1:17:879s este exceptional. Bravo Felipe; Ferrari poate fi revelatia sezonului-cu putin noroc. Echipele de top fac dovada ca si-au pregatit monoposturile. Succese tuturor, pentru un sezon spectaculos!!
    14 3
  • Da, foarte buna remarca facuta de @comparatie. O secunda fata de monopostul de anul trecut e ceva de notat prin prisma faptului ca inginerii de la Ferrari nu prea au facut cine stie ce in ultimii ani. RedBull are o jumatate de secunda in minus si McLaren se pare ca a ramas aproximativ in aceeasi timpi, diferenta e infima intre timpul lui Button de acum cu cel al lui Hamilton de anul trecut....si Lotus a promovat cu jumatate de secunda.
    Daca privim din aceasta perspectiva a comparatiilor timpilor...Ferrari e pe drumul cel bun.
    8 5
  • Timpul lui Massa a fost stabilit cu pneuri soft..Nu stiim ce pneuri au folosit ceilalti..
    2 3
  • @modre, nu mai injunghia inimile unora care se tem de succesul celor de la Ferrari mai mult decat de sf.lumii... =))
    8 5
  • Acum pot sa dorm linistit :))
    5 0
  • rosberg a avut de alergat si pentru primele 2 zile pierdute

    massa a avut timp ft bun dar sa nu ne imbatam cu apa rece..inca nu e momentul
    6 0
  • Tunelul de vant, asta le-a lipsit celor de la Ferrari in ultimii 3 ani. Imi aduc aminte de succesul lor din anii 1999-2004 cand petreceau ore si zile-n sir pe circuit parcurgand mii de km iar echipele adverse se minunau si-i invidiau pentru cata munca si ce sume uriase cheltuiau in acele zile. Odata ce regulamentul s-a schimbat a aparut tunelul de vant ce azi are un rol urias in succesul echipei.
    7 5
  • modre
    secunda de care spui tu intre timpul lui Felipe de azi si cel de anul trecut al lui Fernando e dat si de diferenta de pneuri. Conform celor de la Pirelli noile pneuri ar reduce timpii cu cca 0,5 secunde / tur. Tot ar fi un pas inainte. Oricum nu conteaza timpii obtinuti la Jerez. Insa poate ridica destul de mult moralul echipei. Vedem ce va fi in continuare. Ferrari par pe drumul bun numai sa nu apara din nou "gropile" :))
    2 1
  • Masina Ferrari de la inceputul sezonului 2012 a fost cu cel putin 1 sec/tur mai lenta ca masina Ferrari de la finele lui 2012, asta datorita upgrade-urilor(lucru valabil si pt celelalte masini).
    Jerez nu e un circuit asa relevant pt performanta unei masini. Un timp mai impresionant este cel al lui Button din prima zi, realizat cu gume hard si pe o pista murdara
    8 2
  • @dani: Rosberg a stabilit cel mai bun timp personal cu pneuri medium.
    4 0
  • Nu sunt foarte relevanti timpii insa stim ca actualul F138 incepe cu dreptul. Poate ca nu e cea mai rapida masina inca dar lucrurile merg bine pentru Ferrari. Mai bine ca in 2012. Cineva mai sus il cita pe Massa dar brazilianul a mai facut si alte declaratii inainte si apoi dupa.
    2 2
  • Cei mai buni timpi ai lui Grosjean au fost stabiliti pe softuri.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru