Pe parcursul celor opt ore de teste, programul echipelor a fost bulversat de inevitabile defecţiuni tehnice, iar surprizele nu au întârziat să apară, mai ales că timpii nu sunt aproape deloc reprezentativi în acest stadiu.
Aflat la debutul oficial pentru Ferrari, Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:22.620 în ultimele minute ale sesiunii şi a fost urmat în clasament de Marcus Ericsson de la Sauber, care a fost mai lent cu numai o zecime şi jumătate de secundă.
▶ Totul despre testele de la Jerez
Mercedes, definiţia fiabilităţii
Mercedes a demonstrat încă o dată că deţine cel mai fiabil monopost de pe grila de start. Chiar dacă a ocupat doar locul trei în clasamentul general, Nico Rosberg a parcurs 157 de tururi, de peste două ori mai multe decât orice alt pilot, şi a efectuat inclusiv câteva stinturi lungi.Red Bull Racing şi-a prezentat noul monopost abia duminică, însă Daniel Ricciardo a ocupat locul patru, la şapte zecimi de secundă de lider.
Australianul a avut însă parte de o zi presărată cu numeroase defecţiuni: parcursul de dimineaţă a fost întrerupt de un fum gros care a ieşit din spatele monopostului, pentru ca ulterior să aibă probleme cu supraîncălzirea frânelor de pe puntea spate.Cei de la Williams au ieşit târziu pe circuit, însă Valtteri Bottas a reuşit să parcurgă 73 de tururi şi s-a pozitonat pe cinci, în faţa lui Carlos Sainz Jr, care a provocat un steag roşu după ce a oprit monopostul Toro Rosso pe circuit.
Alonso, un singur tur cronometrat
Ultima poziţie în clasament i-a revenit lui Fernando Alonso, al cărui debut la McLaren nu a fost deloc spectaculos din cauza lipsei de experienţă a celor de la Honda cu noul motor.
Spaniolul a parcurs doar şase tururi, dintre care unul singur cronometrat, iar acela cu 18 secunde mai lent decât al liderului. În plus, o înregistrare realizată de unul dintre fanii prezenţi în tribunele circuitului de la Jerez demonstrează că motorul Honda nu este încă în cea mai bună formă, întrucât sunetul acestuia este atipic.
Deşi este prezentă la Jerez, Lotus nu are încă la dispoziţie noul monopost, care a fost expediat abia dimineaţă de la fabrica de la Enstone din Marea Britanie.
Tweetul zilei
Principala informaţie a zilei a venit din afara circuitului, întrucât McLaren a confirmat prin vocea CEO-ului Ron Dennis că va schimba culorile monopostului.
Ron Dennis: "Our 2015 livery will change, but I'm not going to say when..." #F1 #SizeZeroF1Car
— McLaren (@McLarenF1) February 1, 2015
Teste Jerez - Rezultate ziua 1:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta | Tururi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m22.620s | - | 60 |
2 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m22.777s | 0.157s | 73 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m23.106s | 0.486s | 157 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m23.338s | 0.718s | 35 |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m23.906s | 1.286s | 73 |
6 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m25.327s | 2.707s | 46 |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m40.738s | 18.118s | 6 |
Teste Jerez - programul următoarelor trei zile:
Echipa | 2 februarie | 3 februarie | 4 februarie |
Mercedes | Hamilton | Rosberg | Hamilton |
Red Bull | Kvyat | Ricciardo | Kvyat |
Williams | Bottas | Massa | Massa |
Ferrari | Vettel | Raikkonen | Raikkonen |
McLaren | Button | Alonso | Button |
Toro Rosso | Verstappen | Sainz Jr | Verstappen |
Lotus | Grosjean | Maldonado | Grosjean |
Sauber | Nasr | Nasr | Ericsson |
Automarket va publica luni dimineaţă o galerie foto şi video cu cele mai importante imagini din prima zi de teste de la Jerez, pe lângă informaţii complete despre programul fiecărei echipe.
Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 18:00;
▶ galerii foto şi rezumate video de la fiecare zi de teste, publicate în dimineaţa următoare;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.
De asemenea Alonso a spus ca are rabdare si ca aerodinamic monopostul Mclaren este agresiv si extrem. Daca vom fi in situatia celor de la Red Bull de anul viitor voi fi mai mult decat multumit in Australia.
@Mircea 850 de km și o viteză de maxim 100 km/h? I-a fost frică de radar lui Alonso... E cam nasol că Honda vine cu ultima versiune abia la ultimul test, vor avea iarăși puțini km. Vei fi fericit dacă McLaren va reuși să termine cursa din Australia... Sunt curios ce culori va alege McLaren - portocaliu sau roșu cu alb.
Mercedes testează de mai au puțin și rup motorul ăla în două. Ceilalți încearcă. Rosberg are tururi aproape cât Vettel+Ericsson+Ricciardo.
via Skysports :
Dennis explaining what has limited McLaren's running to just six laps today:
"The problems that we’re experiencing today are really stemming from the tense packaging that goes on inside the engine. At this moment in time we don’t have exact understanding, but we've got some sensors that aren't talking correctly to other parts of the system. Therefore, whilst we can turn them off and circumvent them, this is what testing’s about so right now the guys are disassembling the car again to try and eliminate some short-circuiting on some sensors.
"Nothing’s overheating, which is normally what happens when you get it wrong on packaging, we’ve got no burning of heat shields. There is every indication that the mechanical design of the car has been well executed."
Cu siguranță la Jerez echipele nu se concentrează pe timpul pe un singur tur, ci au alte obiective.
Un aspect interesant in acest articol este legat de Sauber,au motoare Ferrari,anul trecut au fost foarte slabi,acum pare ca reusesc timpi buni...!?O sa vedem tabloul mai in ansamblu cand si cei ce au fost anul trecut pe val vor trage mai mult,mult mai mult de monoposturi.