Teste Barcelona, ziua 4: Williams încheie testele de iarnă pe prima poziţie

de Daniel Popescu
Duminica, 01.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pentru Williams în ultima zi de teste din această iarnă şi i-a devansat pe Sebastian Vettel şi Felipe Nasr.

Esential 159 de tururi a parcurs Felipe Nasr, mai multe decat orice alt pilot
30 este numarul tururilor parcurse de Jenson Button pentru McLaren
Pregătirile pentru noul sezon al Formulei 1 s-au încheiat duminică cu ultima zi de teste din această iarnă desfăşurată pe circuitul de la Barcelona. Cel mai bun timp al zilei a fost stabilit încă de dimineaţă de Valtteri Bottas, care a fost cronometrat cu 1:23.063 la capătul unor simulări de calificări cu pneuri supersoft.

O strategie asemănătoare a abordat şi Sebastian Vettel, care a utilizat de asemenea pneuri supersoft pentru a ocupa locul doi pentru Ferrari, la patru zecimi în spatele liderului. Sauber şi-a respectat strategia de pe parcursul acestor sesiuni de teste prin ocuparea locului trei de către Felipe Nasr, în timp ce locul patru i-a revenit lui Daniel Ricciardo.

Australianul a efectuat doar 72 de tururi într-o zi în care monopostul Red Bull Racing a suferit o defecţiune importantă la sistemul ERS pe parcursul dimineţii. Force India a continuat să impresioneze prin fiabilitatea demonstrată la doar a treia zi de teste cu noul monopost şi a terminat pe locul cinci prin Sergio Perez, autorul a 130 de tururi.

Mexicanul a fost urmat în clasament de Nico Rosberg, care s-a concentrat duminică pe stinturi lungi cu cauciucuri medium şi hard şi a terminat la două secunde în spatele lui Bottas.

Germanul a recuperat astfel timpul pierdut sâmbătă de coechipierul său Lewis Hamilton, care a încercat setări experimentale.

McLaren a avut o nouă zi cu probleme, întrucât a fost nevoită să schimbe motorul Honda în urma unei erori la un senzor, iar Jenson Button a ieşit pe circuit cu numai 10 minute înainte de pauză de prânz şi a parcurs în total 30 de tururi. Ultimele două poziţii ale clasamentului au fost ocupate de Max Verstappen (Toro Rosso) şi Pastor Maldonado (Lotus).

Venezueleanul a fost protagonistul unui accident în care a lovit barierele din virajul patru, iar mecanicii nu au avut timp suficient pentru a remedia defecţiunile la monopostul Lotus.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 4:

Loc Pilot Echipa Timp Tururi
1  Valtteri Bottas Williams  1m23.063s 88
2  Sebastian Vettel Ferrari  1m23.469s  +0.406 129
3  Felipe Nasr Sauber  1m24.023s  +0.960 159
4  Max Verstappen Toro Rosso  1m24.527s  +1.464 85
5  Daniel Ricciardo Red Bull  1m24.638s  +1.575 72
6  Sergio Perez Force India  1m25.113s  +2.050 130
7  Nico Rosberg Mercedes  1m25.186s  +2.123 148
8  Jenson Button McLaren  1m25.327s  +2.264 30
9  Pastor Maldonado Lotus  1m28.272s  +5.209 36

Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket

▶ Cronica ziua 1: Williams, pe primul loc;
▶ Cronica ziua 2: Rosberg, cel mai rapid;
Cronica ziua 3: Hamilton menţine Mercedes pe primul loc.

Comentarii (11)

  • Testing is testing pentru Mclaren-Honda
    8 4
  • Dupa forma aratata in sesiunile de teste, McLaren nu cred sa adune 10-20 de puncte in acest sezon. Mai mult chiar, nu m-as mira ca la sfarsitul sezonilui, sa putem numara pe degetele de o mana cursele terminate de ei. Sincer, nu am crezut ca vor fi asa de praf.
    16 10
  • Nu tot ceea ce se intampla in teste se regaseste in curse. Vezi cazul Red Bull din 2014. Sau Mclaren 2011.
    11 1
  • Asa cum am mai spus, McLaren nu se vor bate pentru titlu, insa nici ultimii nu vor fi. Dupa 12 zile de teste, un lucru este aproape sigur: Ferrari si Mercedes vor straluci la capitolul fiabilitate. Cred ca Sauber a reusit sa faca o masina competitiva, dar din pacate n-are si-o linie de piloti care s-o recomande sa termine-n puncte in mod regulat. Primele 3 echipe cred ca vor fi Mercedes, Ferrari si Williams. Red Bull va termina pe 4( nu pentru ca ar avea o masina extraordinara, dar nu prea are cine sa-i ameninte), McLaren isi va salva sezonul pe final si ar putea termina pe 5. Iar Force India, Sauber, Lotus si Toro Rosso mi se par destul de apropiate intre ele. Acum nu ne mai ramane decat sa asteptam 2 saptamani si sa vedem dupa Melbourne cata relevanta au avut aceste sesiuni de teste.
    10 3
  • Mercedes, Williams, Ferrari, Red Bull, Mclaren daca rezolva fiabilitatea pot sa revina in fata, in Australia nu-i vad terminand cursa. In Europa insa pot sa revina puternic. Ferrari au stralucit in primul test si atat. Au imbunatatit dar nu suficient sa bata Williams. Practic 2015 va fi o afacere Hamilton-Rosberg, neamtul ar fi favorizat de situatia existenta in echipa si mai ales de dorinta de revansa.
    4 2
  • Nimic nu se anunta de bun augur sa fim sinceri,nu au reusit mai nimic din programul propus in nici una din zilele de teste cei de la McLaren,speranta ca motorul Honda 'de uzina' va fi mai bun decat motorul de client Mercedes, in primul an chiar ca a fost o mare himera,cand te gandesti ca trebuie omologat in acest fel slabe sperante cu toate minunile lui Prodromou de a pregati aerodinamic acest monopost.
    Mercedes au avantaj enorm si pe parte de motor si pe parte de sasiu;, Doar cu probleme ba la alimentare ba la vreo scurgere de lichid si uite asa apar altii in prim plan
    10 1
  • prima jumatate a sezonului va asigura titlul la constructori pentru MB
    de la MP al Ungariei incolo vor fi si victorii Ferrari, Williams poate si McLaren ,,,,
    RBR se pare ca ii tras in jos de Renault ... asta e ...

    Forza Rossa!
    9 1
  • Și au început alde mama omida să-și facă apariția...
    Băieți, există case de pariuri ca să vă exprimați în acest sens.
    Orice e posibil, restul rămâne de văzut.
    8 9
  • @ferr1

    recunoaste, dc Alonso avea un timp acolo in top 3 nu te puteai abtine sa dai un pronostick ... :))))

    de altfel poate asa se mai strang opinii pentru pariuri ... nu strica distractia altora doar pentru ca tie iti plac doar commenturile de can can ...

    Forza Rossa!!!
    6 2
  • Eu cred ca nici o echipa nu a fortat la maxim, dar se vede progres al motorului Ferrari. Eu cred ca o sa le cam puna probleme celor de la Mercedes si Williams, mai ales ca acum si monopostul e mai aerodinamic si stabil in curbe lente, ceea ce ajuta stilurile de pilotaj ale lui Seb si Kimi.
    7 2
  • Eu cred ca nici o echipa nu a fortat la maxim, dar se vede progres al motorului Ferrari. Eu cred ca o sa le cam puna probleme celor de la Mercedes si Williams, mai ales ca acum si monopostul e mai aerodinamic si stabil in curbe lente, ceea ce ajuta stilurile de pilotaj ale lui Seb si Kimi.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru