Chiar dacă nu a ocupat prima poziţie nici de această dată, Mercedes rămâne în continuare un punct de referinţă, iar Nico Rosberg a ieşit în evidenţă prin cel mai mare număr de tururi parcurse (129). Germanul a ocupat locul doi în clasament la două zecimi de secundă de Grosjean, echipat cu pneuri medium, mai lente cu două secunde pe tur decât cele supersoft. El l-a devansat astfel pe Daniil Kvyat de la Red Bull Racing, care a utilizat cauciucuri soft.
Felipe Nasr a stabilit al patrulea timp al zilei, însă pilotul Sauber a pierdut aproape toată dimineaţa în garaj din cauza unor "probleme generale" la monopost. Chiar şi aşa, el i-a devansat pe Valtteri Bottas (Williams) şi Carlos Sainz Jr (Toro Rosso), ultimul fiind protagonistul unui accident în virajul 3.
Sebastian Vettel a stabilit doar al şaptelea timp pentru Ferrari, la peste două secunde în spatele liderului, şi a petrecut aproape trei ore în garaj pe parcursul după-amiezii. Nico Hulkenberg a fost al optulea la volanul monopostului Force India de anul trecut şi a provocat un steag roşu.
Alonso, fără leziuni după accident
Punctul central al ultimei zile de teste a fost accidentul suferit de Fernando Alonso cu numai câteva minute înainte de pauză de prânz. După ce a aşteptat două ore ca inginerii să monteze noua componentă care sigilează sistemul MGU-K în unitatea de propulsie, spaniolul a pierdut controlul volanului în virajul 3 şi s-a lovit de zidul aflat pe interiorul virajului 4.Pilotul echipei McLaren a fost transportat la spital, însă o tomografie computerizată a evidenţiat că nu a suferit niciun fel de leziuni. Cauzele exacte ale accidentului nu sunt cunoscute, însă presa internaţională susţine că Alonso ar fi avut o defecţiune la unitatea de propulsie, cel mai probabil chiar la sistemul MGU-K.
Planul celor de la McLaren era ca Jenson Button să urce în cockpit în cursul după-amiezii, însă britanicul nu a mai ieşit pe traseu în urma accidentului suferit de coechipierul său.
Teste Barcelona - Rezultate ziua 4:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta | Tururi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m24.067s | - | 111 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.321s | 0.254s | 129 |
3 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m24.941s | 0.874s | 102 |
4 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m24.956s | 0.889s | 73 |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m25.345s | 1.278s | 127 |
6 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m25.604s | 1.537s | 88 |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m26.312s | 2.245s | 74 |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m26.591s | 2.524s | 36 |
9 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m27.956s | 3.889s | 20 |
Sesiunea de teste de la Barcelona pe Automarket
▶ avancronica sesiunii de teste;
▶ cronica primei zile de teste;
▶ cronica celei de-a doua zile de teste;
▶ cronica celei de-a treia zile de teste;
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.
Ultima sesiune de teste premergătoare noului sezon are loc tot pe circuitul de la Barcelona în perioada 26 februarie - 1 martie.
Acum au chiar si doua secunde!
Frumos campionat o sa avem!