Teste Barcelona, ziua 3: Raikkonen, cel mai bun timp. Ferrari a testat sistemul de protecţie halo pentru cockpit

de Daniel Popescu
Vineri, 04.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen a stabilit timpul de referinţă în a treia zi de teste de la Barcelona şi a testat în premieră noul sistem de protecţie halo pentru cockpit care ar urma să fie introdus în 2017.

Cea de-a treia zi de teste de pe circuitul de la Barcelona nu a produs surprize majore. Ferrari a ţinut capul de afiş în primele minute ale sesiunii, când Kimi Raikkonen a ieşit pe circuit cu un monopost Ferrari echipat cu sistemul de protecţie pentru cockpit halo, care ar urma să devină obligatoriu în 2017.

Finlandezul a parcurs un singur tur cu acesta şi a afirmat că nu obstrucţionează vizibilitatea"În mod surprinzător, diferenţa este foarte mică. Vizibilitatea este un pic limitată în faţă, dar nu cred că este versiunea finală", a precizat el.

Urmareste Automarket
Ulterior, cu noile pneuri ultrasoft, Raikkonen a stabilit cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:22.765 şi a fost urmat de Felipe Massa de la Williams cu cauciucuri soft.
Clasamentul a fost completat de Nico Hulkenberg (Force India) şi Max Verstappen (Toro Rosso), ambii cu pneuri ultraosft, în timp ce Nico Rosberg (Mercedes) a terminat pe cinci, dar a fost cel mai rapid pilot echipat cu cauciucuri medium.

Germanul a fost urmat de Felipe Nasr (Sauber) şi Fernando Alonso (McLaren), ultimul folosind pneurile supersoft, în timp ce Pascal Wehrlein (Manor), Daniil Kvyat (Red Bull) şi Jolyon Palmer (Renault) au ocupat următoarele trei locuri.

Lewis Hamilton (Mercedes) a terminat sesiunea doar pe 11, însă a folosit preponderent pneuri medium, în timp ce ultimul loc i-a revenit lui Romain Grosjean, care a provocat trei steaguri roşii după o serie de defecţiuni la frânele monopostului Haas.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 3: 

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Kimi Raikkonen Ferrari 1m22.765s - 136
2 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m23.193s 0.428s 119
3 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m23.251s 0.486s 137
4 Max Verstappen Toro Rosso/Ferrari 1m23.382s 0.617s 159
5 Nico Rosberg Mercedes 1m24.126s 1.361s 81
6 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m24.760s 1.995s 116
7 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m24.870s 2.105s 118
8 Pascal Wehrlein Manor/Mercedes 1m24.913s 2.148s 48
9 Daniil Kvyat Red Bull/TAG Heuer 1m25.141s 2.376s 121
10 Jolyon Palmer Renault 1m26.224s 3.459s 98
11 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.488s 3.723s 63
12 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m27.196s 4.431s 78

Comentarii (25)

  • Mic filmulet la bordul unui Ferrari cu sistemul halo: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/3/f1-halo-exclusive-video-vettel-ferrari.html
    Ar fi fost si mai si daca acea camera video era montata pe casca pilotului.
    4 0
  • Grosjan
    cum sa se vada din dreptul ochilor pilotului? ca si cum ai avea un gatej in ochi, mai ales pe liniile drepte, iar situatii precum a lui Massa in 2008 inca sunt posibile
    3 1
  • De principiu incercati la masina proprie sa blocati stergatorul de parbriz pe verticala in dreptul ochilor, si mergeti prin oras asa un pic. Cam "atat de putin" deranjeaza la condus. Iti sare permanent focusul ochilor de pe drum pe stergator si inapoi. Poate cu timpul te mai obisnuiesti, dar oricum nu mi se pare ok sa pui un obstacol apropiat in aria vizuala a pilotului, mai ales central. Dar asta este doar parerea mea.
    22 2
  • m-am prins de ce tot schimbam regulamentul tehnic, regulamentul formatului curselor si al calificarilor etc. Asa reuseste Bernie sa tina interesul treaz pentru F1, 'sa vedem la anu cum va fi cu noul regulament' si tot asa ...
    5 2
  • DariusF1
    jumbo1974ro, ai mare dreptate ! se pare ca au nevoie de sistem de protectie, asa ca poate ne-ar prinde bine sa ne uitam la F1, chiar daca o sa am Dolce Sport si alte canale !!
    5 1
  • F1_Fan
    @Grosjan: Situatia precum a lui Massa, din 2009 right?
    5 2
  • sunt de acord cu ce a spus Raikonen , campul vizual nu este limitat de un element singular plasat in fata pilotului . Ca fost pilot de vanatoare vreau sa spun ca am zburat si cu avioane care aveau in cabina , in fata ochilor , panoul de control al containerului de bruiaj ... la aterizare , acolo unde ochii erau principala surasa de informatii externe , nu erau probleme ... si veneam la aterizare cu 340km/h .... acum vor veni *pilotii* de google si vor da cu pietre ....
    11 5
  • Noroc ca monoposturile de f1 sunt pilotate de profesionisti,si nu de soferi de duminica a caror vedere e obturata de un stergator vertical.Astfel cum naiba Chrysler Viper,McLaren F1,Ferrari F40,etc castigau curse cu stergatorul vertical?Iar daca pe Massa un asemenea opritor nu-l salva...cel putin pe Jules Bianchi sau Rubens Surtees, DA!
    10 8
  • @danoe
    Pe J Bianchi din pacate nici un tanc nu il salva la viteza aia. Casca lui a ramas intacta dupa accident. Ce ia fost fatal a fost forta de impact in urma caruia creierul lui sa lovit de cutia craniana...

    Daca chiar vroiau sa nu se repete scene de genul trebuia sa scape de Charlie W.. F1 are nevoie de un comisar de cursa care stie ce face si nu asculta de "i want show" Bernie...
    6 4
  • F1_Fan
    @Danoe: Vettel a declarat astazi ca acest opritor nu l-ar fi ajutat pe Bianchi, dar l-ar fi ajutat pe Surtees. In cazu lui Massa este discutabil pentru nu a ricosat din monopostul lui ci s-a desprins direct din monopostul lui Barrichello. Plus l-a salvat casca, iar in anii urmatori au imbunatatit constructia lor. Bianchi a murit din cauza socului lateral, si daca era un opritor acolo tot ar fi murit. De fapt tu nici nu stii de ce a murit Bianchi... nu-i asa?

    P.S. Jumbo a spus foarte clar, ceva ce tu nu ai inteles: A spus, citez: "sa blocati stergatorul de parbriz pe verticala in dreptul ochilor", Viper, McLaren F1, Ferrari F40 etc, nu au stergatorul blocat, se misca, una este sa se miste si alta este sa fie blocat... Un pic mai multa atentie... cand citesti un comentariu...
    7 8
  • gigi k rai
    stie cineva unde vizionam f1 anul acesta?
    2 2
  • GrosJan
    @F1_Fan, right
    4 4
  • @danoe
    e altceva, e foarte aproape de nasul pilotului si arata aiurea rau, nu cred ca va rezista solutia asta mult timp. Prin anii 70 mai aparusera tot felul de aripioare pe masini care obturau vizibilitatea si au fost interzise
    2 2
  • Ok.. nici nu stiu cu ce sa incep, am mai vazut genul asta de protectie anul trecut in format digital dar la Mercedes, acum il vad si la Ferrari. Clar sunt urate chiar foarte si nu le vad rostul incurca vizbilitatea pilotului si nu vad sa il salveze de la nimic, in cazul lui Massa 2008 pisea aia putea sa treaca printre "protectie" si tot sa il atinga, in cazul lui J.Bianchi nu stiu daca vreo ceva il mai putea salva..:( Daca vrei neaparat sa faci masuri de protectie de genul, sa faca un cockpit inchis total desi ar lua toata frumusetea F1.. Imi pare rau ca acest sport isi pierde farmecul, cel putin pentru mine da si pentru o parte din fani dupa cum o spun si sondajele.
    5 1
  • @danoe,tu ai pemis de conducere?
    0 0
  • iar din onboard TV cam arata ca naiba
    1 1
  • F1_Fan
    .... (adica patru puncte) Si ce avioane de vanatoare ai pilotat? Da niste exemple, un CV ceva, suna interesant ce spui tu, dar de altimetru ai auzit? Eu depilda am lucrat in programul de dezvoltare pentru Mig-ul 29 variata K si in prezent pentru Mig-ul 35.

    P.S. Ah si vezi ca ai cateva greseli gramaticale, te-ai speriat de la G-ul din cabina nu?
    3 7
  • zic si eu
    @F1_fan,
    Iote unde era golden boy'u armatei roșii! Bănuiesc ca ai dezvoltat Mig 35 după ce ai terminat F 35, nu?:)
    Daca proiecezi o roată de masina nu te numești pilot de formula 1, dacă dezvolți avioane ( afirmația în sine este din start nereala, dezvoltarea unui avion iimplică mii de oameni) nu înseamnă ca știi să pilotezi.
    Ce încerc să spun este ca nici tu nici pilotul nu sunteți calificați să judecăți vizibilitatea generata de acest nou dispozitiv, deși el pare a avea o experiență mai apropiată de vitezele din F1 ( asta-i și singură legătură de altfel), ca atare lasati-i pe piloți să se exprime
    5 2
  • ......
    (sase puncte frumoase)
    eu am zburat cu un tanc abrams pana pe luna unde am aterizat cu 500 de km lunari pe secunda lunara. Stiti teava aia de iese din tanc fix in centru fata? Nu mi-a impiedicat deloc vizibilitatea, doar luna am facut-o terci ca tancu' e greoi, dar nu va speriati isi revine ea, o sa fie gata pana la urmatoarea luna plina.
    3 3
  • rommy f1
    Lăsaţi-l pe Jules Bianchi să se odihnească în pace. A fost la timpul nepotrivit, cu viteza nepotrivită în tractorul nepotrivit.
    0 0
  • F1_Fan
    @Zic Si Eu: Nu am spus ca dezvolt avioane, am spus ca lucrez in echipa... fiind o echipa sunt cel putin 200 de persoane, dar poate n-ai citit atent. Nu am spus nici ca pilotez avioane, de fapt nu prea m-a pasionat asa ceva, partea tehnica este mai interesanta pentru mine, dar la fel cum trebuie sa testezi avionul pana ajunge pe mana pilotului de teste, asa este si la acest halo. Evident ca parerea lui Vettel conteaza, dar inginerii care lucreaza la proiectarea acestui halo stiau deja acest lucru, pentru ca au lucrat la tot ce tine de acest proiect.

    De fapt am si spus ca Vettel a zis ca este ok, desi din ce am inteles, nu este chiar asa, cel putin in interviul luat la finalul sesiunii de teste, nu mai era asa de sigur ca este ok, evident ramane un semn de intrebare pentru moment dar nu este varianta finala.

    Nu neg ca multi isi dau cu parerea dar nu cred ca este ceva mai rau decat o persoana care nu stie despre ce vorbeste sau nu are argumente, dar care totusi is da cu parerea. Bine in Ro este ok, prostii sunt la putere oricum, si asta pentru ca asta isi doresc romanii, treaba lor nu-i asa? Si pana la urma, de ce sa discutam cu argumente, o discutie care sa fie interesanta cand putem sa n-o facem? Nu-i greu sa vezi ca nivelul intelectual al multora din cei care posteaza pe aici sunt... semi-analfabeti sau analfabeti. Degeaba incerci sa-i educi daca nu isi doresc asta, mai bine ii lasi in pasi si treci pe langa. Le arunci un ban, o fisa de 1 euro si treci mai departe.
    4 3
  • rommy f1
    Filozofie inutilă@F1_Fan
    2 3
  • pai zice si Kimko ca visibilitatea e afecata in fata (umpic dar e)
    0 0
  • @flo...trebuie sa ai permis?Asta l-au intrebat si pe...Daniil Kvyat,cand sa piloteze si el in formula 1?
    1 0
  • @danoe,nu ma obosesc sa iti raspund,oricum pe aici debitezi cam multe ineptii .SI cred ca era vb de Verstapen nu de rusnac,nu?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru