Teste Barcelona, ziua 3: Maldonado, cel mai rapid. Noi defecţiuni tehnice pentru McLaren

de Daniel Popescu
Sambata, 21.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pastor Maldonado a stabilit cel mai bun timp pentru Lotus în a treia zi de teste de la Barcelona, în timp ce McLaren a suferit o defecţiune tehnică la noua componentă utilizată pentru sistemul MGU-K al unităţii de propulsie furnizată de Honda.

Esential 129 este recordul de tururio parcurse si a fost stabilit de Max Verstappen
24 de tururi a efectuat Jenson Button pentru McLaren
În cea de-a treia zi de teste din cadrul sesiunii de la Barcelona, Pastor Maldonado a revenit pe prima poziţie a clasamentului general după performanţa similară realizată joi.

Pilotul echipei Lotus a fost cronometrat cu 1:24.348, însă timpul său se datorează unui stint cu pneuri supersoft, semnificativ mai rapide decât cele medium.

Venezueleanul a fost urmat în clasament de Max Verstappen, care a evidenţiat încă o dată fiabilitatea monopostului Toro Rosso şi a motorului Renault după ce a parcurs cel mai mare număr de tururi (129). Progresele înregistrate de Renault au fost vizibile şi la echipa principală, după ce Daniil Kvyat a reuşit să efectueze o similare de cursă la volanul monopostului Red Bull Racing, element ce justifică şi poziţia a şasea din clasamentul general.

Daniil Kvyat a reuşit să efectueze o similare de cursă la volanul monopostului Red Bull Racing.


Mercedes a rulat într-un ritm precaut, astfel că Lewis Hamilton a terminat doar pe locul trei, la peste 1.7 secunde în spatele liderului, iar britanicul a fost urmat în clasament de Marcus Ericsson (Sauber). O situaţie asemănătoare s-a înregistrat şi în cazul celor de la Ferrari şi Williams, întrucât Sebastian Vettel şi Felipe Massa au terminat pe locurile cinci şi, respectiv, şapte.

Pascal Wehrlein, pilotul de teste al Mercedes, a revenit la volanul monopostului Force India şi a terminat pe locul opt, în timp ce locul nouă i-a revenit lui Valtteri Bottas.

Finlandezul l-a înlocuit în cursul după-amiezii pe Massa, însă a parcurs tururi cronometrate pentru Williams doar în ultimele cinci minute, după ce a efectuat numeroase simulări de opriri la boxe.

McLaren, defecţiune la unitatea de propulsie şi cu noua componentă

Monopostul a avut o problemă la MGU-K similară cu cea de joi.

McLaren
Comunicat de presa
McLaren a parcurs 24 tururi cu ajutorul lui Jenson Button, însă a înregistrat noi defecţiuni tehnice cu unitatea de propulsie furnizată de Honda. În urma problemelor de joi, constructorul japonez a modificat designul sigiliului pentru componenta MGU-K de recuperare a energiei la frânare, însă noua versiune utilizată sâmbătă a suferit o defecţiune similară.

După ce a pierdut timp preţios în garaj, Button a revenit pe circuit, dar a rulat cu o putere redusă din partea componentei MGU-K. Honda susţine că lucrează deja la o nouă soluţie de design pentru componenta în cauză şi că aceasta va fi disponibilă pe monopost duminică, în ultima zi de teste de la Barcelona.

"Monopostul a avut o problemă la MGU-K similară cu cea de joi. După o serie de verificări, am decis să revenim la teste cu o putere redusă pentru MGU-K. Un sigiliu nou reconstruit va ajunge şi va fi aplicat în această seară", precizează McLaren într-un comunicat de presă. 

Ultima zi de teste din cadrul sesiunii de la Barcelona are loc duminica între orele 10:00 - 19:00, cu o pauză de prânz de o oră între 14:00 - 15:00.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 3:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m24.348s - 104
2 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m24.739s 0.391s 129
3 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.076s 1.728s 101
4 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m26.340s 1.992s 53
5 Sebastian Vettel Ferrari 1m26.407s 2.059s 105
6 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m26.589s 2.241s 111
7 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m26.912s 2.564s 55
8 Pascal Wehrlein Force India/Mercedes 1m27.333s 2.985s 81
9 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m27.556s 3.208s 49
10 Jenson Button McLaren/Honda 1m29.151s 4.803s 24

Sesiunea de teste de la Barcelona pe Automarket

▶ avancronica sesiunii de teste;
▶ cronica primei zile de teste;
cronica celei de-a doua zile de teste;
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.

Comentarii (10)

  • Bestiale aceste sesiuni de teste pentru ca am invatat foarte multe lucruri, atatea componente, atatea teste, lucruri de verificat, cel mai bun lucru pentru un fan, sa fie acolo pe pista sa vada aceste masini (eu le spun bijuterii tehnice) ruland. Evident din afara lucrurile se vad intr-un fel, dar de acolo, din mijlocul actiunii, este cu totul altceva. Fara curiozitate si pasiune, nu cred ca putem exista. Noroc ca exista si ziua de maine :P
    17 5
  • doar tam tam si atata..... astept cursa
    7 14
  • AndreiF1@ acum te uiti pt prima oara la f1? pari foarte excitat..... s-au te lauzi cumva indirect ca tu ai fost acolo pe pista? nu este nimeni interesat de erectia ta ...
    10 24
  • What the f.... are Honda doing??? X( X(
    7 17
  • @nikipercea: esti bine? ce ti-a facut AndreiF1?
    @Mclaren_Mircea_1984: cam praf la ora actuala... a venit Alonso cu ghinionul dupa el :)))
    14 5
  • @jugaru Asta cu ghinionul ai gandit-o putin, altfel n-o spuneai :)
    6 4
  • Neah, ziceam sa se oftice unii care nu il suporta pe Alonso la McLaren.
    Mie mi-e indiferent de el sau Vettel. :)
    3 3
  • Hai sa nu dam cu pietre prematur. Au facut un motor nou nout nerulat pe pista, si, din cate afirma ei, "tehnologii noi in zone neexplorate". E normal pe undeva sa puste cate ceva ici colo. Pentru asta sunt testele.
    SIncer este o prostie ca nu sunt lasati sa testeze cand vor ei. Ok, probleme financiare, dar sportul este totusi un mare banc de probe. Cursele ar fi mai interesante cu mai multe posibilitati de teste. Dar s-a povestit pe tema asta mult deja.
    Datele din teste sunt interesante, dar nu sunt rezultate de curse. Cred ca undeva prin Bahrain sau Spania o sa aflam cine cum sta.
    11 0
  • mircea, ai putintica rabdare, azi este inca o zi de teste si mai este o tura de teste , asa ca acum pot sa puste si motoare si dispozitive si ... ce o mai pusca prin masina dar in australia masina sa mearga ceas, rabdare
    5 5
  • Florin
    Nu prea am inteles de ce traduceti in mod constant "seal" = sigiliu in cazul piesei defecte de la McLaren. Termenul tehnic este "piesa de etansare" (sau garnitura mai pe romaneste), si se pare ca unitatea MGU-K are probleme de etansare (se speculeaza ca asta ar fi si motivul accidentului lui Alonso).
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru