După două zile afectate de ploaie, ultima sesiune de teste din această iarnă de la Barcelona a continuat sâmbătă pe o vreme semnificativ mai bună, care a permis echipelor să parcurgă programul stabilit.
Cel mai bun timp a fost stabilit de Lewis Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:20.558 la volanul monopostului Mercedes echipat cu pneuri soft. Britanicul a fost urmat de Felipe Massa, care s-a remarcat şi prin producerea unui steag roşu după ce a pierdut unul dintre pneuri, în timp ce Adrian Sutil a ocupat locul trei pentru Force India.
Williams a utilizat sâmbătă ambii piloţi, iar Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas au terminat pe patru şi cinci chiar dacă echipa a aşteptat sosirea unor componente de ultimă oră. Clasamentul a fost completat de Esteban Gutierrez (Sauber), Mark Webber (Red Bull), Sergio Perez (McLaren) şi Jean Eric Vergne (Toro Rosso).Kimi Raikkonen ar fi trebuit să piloteze pentru Lotus, însă finlandezul a suferit o toxiinfecţie alimentară şi a fost înlocuit dimineaţă de pilotul de rezervă Davide Valsecchi. La orele prânzului, Romain Grosjean a revenit de urgenţă la Barcelona după ce vineri seară plecase cu avionul spre casă, iar francezul a parcursul 46 de tururi în cursul după-amiezii, ocupând locul 10 la general chiar în faţa lui Valsecchi.
Ultimele două poziţii ale clasamentului au fost ocupate de Jules Bianchi, noul pilot Marussia, şi Giedo van der Garde de la Caterham. Sesiunea de teste de la Barcelona se încheie duminica.
TESTE BARCELONA - CLASAMENT ZIUA 3:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m20.558s 117
2. Felipe Massa Ferrari 1m21.266s + 0.708s 94
3. Adrian Sutil Force India 1m21.627s + 1.069s 109
4. Pastor Maldonado Williams 1m22.305s + 1.747s 34
5. Valtteri Bottas Williams 1m22.468s + 1.910s 31
6. Esteban Gutierrez Sauber 1m22.553s + 1.995s 99
7. Mark Webber Red Bull 1m22.658s + 2.100s 59
8. Sergio Perez McLaren 1m22.694s + 2.136s 101
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m23.223s + 2.665s 114
10. Romain Grosjean Lotus 1m23.380s + 2.822s 46
11. Davide Valsecchi Lotus 1m23.448s + 2.890s 16
12. Jules Bianchi Marussia 1m24.028s + 3.470s 74
13. Giedo van der Garde Caterham 1m24.235s + 3.677s 126
"Dear jenson , as a long time Mclaren fan I demand you get in that mclaren tomorrow and beat lewis Hamiltons time, I don't want to here words like tyre degradation , under steer or no grip( defiantly not that one) I'm sure the car has been tailored to your style and Desighned to get heat in to the tyres quicker,witch I guess is not much use considering the new Pirelli s melt on a cold track,good luck with that one:)
P.S. Ai aratat si cat de mult il iubesti si il respecti pe Jenson in momentul in care i-ai scris prenumele cu litera mica. Ce sa mai zic... cu asa fani ca tine McLaren se umple de respect zi de zi! Tine-o tot asa.
Se incurca itele rau de tot. In Q3 la Barcelona in 2012 Lewis a scos cu McLaren pole cu timpul 1:21.707 insa avea prea putin combustibil in rezervor ca sa mai ajunga la boxe. Acum a scos un 1m20.558 cu Mercedes ! Timpul e mai bun cu peste o secunda fata de sezonul 2012. Daca comparam la timpii scosi de pilotii Mercedes in 2012 ... cel mai bun este un 1:22.882 scos de Rosberg in Q2 ! Aici deja diferenta creste la peste doua secunde !
E clar ca Mercedes a facut un mare pas in fata fata de sezonul anterior. Vedem ce vor face ceilalti competitori azi in ultima zi de teste. Foarte interesant !
1 Rosberg Mercedes 1m20.723s
2 Alonso Ferrari 1m20.809s +0.086
3 Hulkenberg Sauber 1m21.541s +0.818
Toti trei au stabilit timpii pe pneuri soft. Lewis este inca cel mai rapid din testele de la Barcelona. Interesant e faptul ca Alonso are timpi mai buni decit cei ai colegul de echipa stabiliti ieri cu cca 0,5 sec/tur ceea ce e cam mult. Prea mult. Sper sa fie doar de la teste. Ferrari are nevoie de doi piloti care sa aduca puncte.
2. Alonso 1:20.494 +0.364 41
3. Hulkenberg 1:21.541 +1.411 32
4. Button 1:21.664 +1.534 34 PIT
5. di Resta 1:22.334 +2.204 23 PIT
6. Maldonado 1:22.415 +2.285 26 PIT
7. Vettel 1:22.514 +2.384 32
8. Pic 1:23.115 +2.985 36 PIT
9. Ricciardo 1:24.664 +4.534 37 PIT
10. Bianchi 1:25.321 +5.191 49 PIT
11. Räikkönen 0:00.000 - 1 PIT
la ora 13:30
Raportat la timpii din Q3 de anul trecut de la Barcelona, este posibil ca circuitul sa aiba o configuratie schimbata, mai scurt, de exemplu?
Regulamentul a ramas cam acelasi..deasemenea si pneurile au o compozitie diferita fata de anul trecut..de aceea si acesti timp care sunt mai rapizi decat sezonul trecut.
Are logica ce spui referitor la pneuri.
2. Alonso / 1:20.494 +0.364 / 64
3. Button / 1:21.444 +1.314 / 44
4. Hulkenberg / 1:21.541 +1.411 / 46
5. di Resta / 1:21.664 +1.534 / 38
6. Maldonado / 1:22.415 +2.285 / 42
7. Vettel / 1:22.514 +2.384 / 59
8. Pic / 1:23.115 +2.985 / 53
9. Bianchi / 1:23.167 +3.037 / 62
10. Ricciardo / 1:23.628 +3.498 / 46
11. Räikkönen / 1:24.396 +4.266 / 7
Acestia sunt timpii pentru sesiunea de dimineata.
Da, pneurile conform celor de la Pirelli ofera timpi per tur mai mici cu 0,5-1 secunda. Insa in cazul celor de la Mrcedes e diferenta prea mare: 1:22.882 vs 1:20.130. La asta mai adaugati ca timpul de anul trecut e pe supersoft pe care teoretic monoposturile ar trebui sa fie si mai rapide. Se pare ca nu e cazul acum. Alonso de exemplu nu a putut sa bata pe supersoft timpul obtinut pe soft.
Sint curios daca arata ceva RBR azi sau doar se plimba pe circuit. Deocamdata nu au aratat absolut nimic ! Si nici McLaren.
Daca e asa cum spui avem in acest sezon o necunoscuta importanta ..... pneurile.
Cred ca s-ar putea sa avem un campionat de gestionare a pneurilor.
Calificari, schimburi de pneuri in cursa si o gramada de strategii ce vor lega cele doua sesiuni.
Atrag atentia ca Mercedes au un strateg de prima mana.