Pentru prima oară în această iarnă, Mercedes a utilizat pneurile de compoziţie soft, cu care Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:22.792. Germanul nu a mai reuşit însă să impresioneze din punct de vedere al numărului de tururi, întrucât a parcurs 106 tururi.
La polul opus, Force India a efectuat primele tururi cu noul monopost, după ce inginerii au finalizat asamblarea acestuia cu câteva minute înainte de pauza de prânz. Nico Hulkenberg a fost însă cel mai lent pilot al zilei, la peste şase secunde în spatele liderului.
Williams a continuat parcursul bun din această săptămână prin Valtteri Bottas, care a ocupat locul doi la peste 1.2 secunde în spatele lui Rosberg, în timp ce Sauber a terminat pe poziţia a treia prin Felipe Nasr.
Clasamentul a fost completat de Sebastian Vettel pentru Ferrari, care a stabilit şi recordul zilei pentru numărul de tururi parcurse (143), în timp ce McLaren a avut parte de una dintre cele mai bune zile de teste din această iarnă. Jenson Button a reuşit să parcurgă 100 de tururi, însă s-a oprit pe circuit cu numai 20 de minute înainte de finalul zilei din cauza unei defecţiuni tehnice.
În spatele său, clasamentul a fost completat de Pastor Maldonado (Lotus) şi Max Verstappen (Toro Rosso). Red Bull Racing nu a ieşit în evidenţă şi a ocupat doar locul opt prin Daniil Kvyat, la peste patru secunde în urma liderului.
Teste Barcelona - Rezultate ziua 2:
Loc | Pilot | Echipa | Time | Tururi |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m22.792s | 106 |
2 | Valtteri Bottas | Williams | 1m23.995s +1.203 | 90 |
3 | Felipe Nasr | Sauber | 1m24.071s +1.279 | 141 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m25.339s +2.547 | 143 |
5 | Jenson Button | McLaren | 1m25.590s +2.798 | 101 |
6 | Pastor Maldonado | Lotus | 1m26.705s +3.913 | 140 |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1m26.766s +3.974 | 139 |
8 | Daniil Kvyat | Red Bull | 1m26.965s +4.173 | 84 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India | 1m28.412s +5.620 | 77 |
Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket
▶ Cronica ziua 1: Williams, pe primul loc;
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.
La finalul sesiunii, cu cateva minute inainte de final Button a oprit masina pe circuit dupa virajul 7, insa nu datorita unei defectiuni tehnice ci din lipsa de combustibil, echipa anglo-japoneza aratand ca aceasta zi a fost utilizata pentru mai multe teste. Atat aerodinamice cat si de incarcare cu combustibil sau comportament al pneurilor.
Ca o paranteza, cei prezenti la circuit spuneau ca Lotusul arata ca fiind foarte greu de condus, spre deosebire de McLaren ce pare a avea un sasiu mult mai bine asezat.
"The Lotus looks very edgy, very nervous to drive. I think the drivers are going to be earning their money again this year, unless they can find a solution to make it more comfortable."
"It was good to see Button rack up some decent laps in the McLaren-Honda. The chassis looks good, but the fact it turns in very well may be accentuated by the engine not running at full power yet. Ț
Abia în Australia o să vedem cine pe cine a prins...
Degeaba are McLaren mașină mai rapidă decât Ferrari, dacă vor concura doar vreo 40 de tururi și pe urmă abandonează.
Timpii sunt irelevanți.
McLaren a făcut simulare de cursă sau de calificare?
Cred ca cei de la Mercedes sunt inca in fata, cei de la Williams sunt pe acolo, totusi au motorul "client", urmati de Red Bull si probabil Ferrari. Spun probabil pentru cei de la Ferrari au sansele sa fie inaintea celor de la Red Bull, dar vor mai lucra la masina.
Cat despre restul, nu stiu ce sa zic. Sauber decenti, Toro Rosso la fel, Force India este cred ca o sa fie in spatele ambelor echipe, este evident ca au pregatit masina mult prea tarziu, Lotus mai au de lucru, este primul an cu motor Mercedes, dar au nevoie si de bani pentru dezvoltarea masinii. McLaren, au fost concentrati pe diferite teste, au avut probleme cu motorul si probabil sunt in urma programului pe care l-au gandit initial, cred ca inca 200 de ture si vor avea mai multe date de studiat. McLaren si Lotus cred ca au cel mai mult de treaba pentru ca primii nu au cu cine sa compare datele furnizate de motor si ultimii pentru ca sunt in urma cu piesele si dezvoltarea.
Oricum zilele urmatoare sper sa fie si mai productive pentru echipe, mai sunt multe de testat si de urmarit :P
scuze baieti c am intrebat de cu totul altceva!
hai FERRARI