Teste Barcelona, ziua 1: Vettel, cel mai rapid. Hamilton, număr impresionant de tururi

de Daniel Popescu
Marti, 23.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp în prima zi de teste de la Barcelona la volanul monopostului Ferrari, însă Mercedes a impresionant prin cele 156 de tururi parcurse de Lewis Hamilton.

Prima sesiune de teste premergătoare noului sezon al Formulei 1 a început luni pe circuitul de la Barcelona, iar echipele au fost lipsite de probleme majore.

Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:24.939 la volanul monopostului Ferrari la capătul a 69 de tururi parcurse. Totuşi, pilotul care a impresionat cel mai mult a fost Lewis Hamilton, întrucât britanicul a parcurs 156 de tururi pentru Mercedes, în condiţiile în care niciun alt pilot nu a ajuns la pragul psihologic de 100 de tururi.

Daniel Ricciardo şi-a trecut în cont locul trei pentru Red Bull şi a afirmat la final că nu a remarcat progrese din partea motorului Renault, în timp ce Valtteri Bottas (Williams) şi Alfonso Celis (Force India) au ocupat următoarele două poziţii în faţa lui Jenson Button.

Urmareste Automarket
De altfel, McLaren este optimistă că a rezolvat principalele probleme cu puterea furnizată de sistemul ERS, însă Honda a anunţat deja o restructurare în cadrul proiectului de Formula 1: şeful Yasuhisa Arai va fi înlocuit cu Yusuke Hasegawa.

Toro Rosso a ocupat locul şapte prin Carlos Sainz Jr, care a suferit pe final o defecţiune la cutia de viteze şi care a fost urmat de Marcus Ericsson la volanul monopostului Sauber de anul trecut.

Manor şi-a trecut în cont locul nouă prin Pascal Wehrlein, în timp ce Romain Grosjean a ocupat locul 10 pentru noua echipă Haas, însă francezul a pierdut timp preţios după o defecţiune la aripa faţă suferită pe circuit. Ultima poziţie i-a revenit lui Jolyon Palmer, care a petrecut mult timp în garaj.

Prima zi de teste a adus şi primele impresii despre noul sunet al motoarelor. Echipele au fost nevoite prin regulament să introducă una sau două evacuări suplimentare pentru gazele de eşapament, însă în practică sunetul nu s-a îmbunătăţit semnificativ comparativ cu anul trecut.

Teste Barcelona - Rezultate Ziua 1:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m24.939s - 69
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m25.409s 0.470s 156
3 Daniel Ricciardo Red Bull/TAG Heuer 1m26.044s 1.105s 87
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m26.091s 1.152s 80
5 Alfonso Celis Force India/Mercedes 1m26.298s 1.359s 58
6 Jenson Button McLaren/Honda 1m26.735s 1.796s 84
7 Carlos Sainz Toro Rosso/Ferrari 1m27.180s 2.241s 55
8 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m27.555s 2.616s 88
9 Pascal Wehrlein Manor/Mercedes 1m28.292s 3.353s 54
10 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m28.399s 3.460s 31
11 Jolyon Palmer Renault 1m29.356s 4.417s 37

Comentarii (46)

  • ferrari sound...wooww..
    https://www.youtube.com/watch?v=g2_lE5IoeB4
    3 2
  • :))are un "galgait" mai rau ca honda anul trecut....apropo, honda suna cel mai tare, iar mercedes cel mai rafinat sunet
    5 5
  • Florin
    Honda iar au dat-o in bara cu motorul :))-incapatanarea japoneza
    5 4
  • Mc Laren mai slab decat manor...ma uit acum live si nu mi vine sa cred
    3 2
  • pe specificatii super soft batalia se da intre ferrary si red bull
    2 0
  • ferarry pneuri ultra soft 1m22.810s
    1 0
  • OMG, Vettel 1.22.8
    pole anul trecut 1.24.6
    10 2
  • Ricci 1.23.5
    Alonso 1.27.1
    3 2
  • Schumy
    Ric a fost mai rapid decat Vet pe supersoft, se pare ca RedBull a facut din nou o supermasina aerodinamic vorbind.
    3 4
  • Schumy
    Vet a facut timpul pe ultrasoft
    3 1
  • tot cei de la Mercedes vor castiga campionatul... ferrari se vor bate cu cei de la Merceds..pentru locurile 3-4 se vor duela RBR si Williams..
    5 2
  • opps. Mclaren si Alonso au deja 69 de tururi...
    2 0
  • Mc Laren si anul asta la pamant deci nu stiu de ce continua cu honda...hass echipa noua ii bate mar manor mai buna cred ca se lupta cu renault pt ultimul loc anul asta
    1 2
  • Mercedes preocupati de fiabilitate, Ros 81 de ture, Alo 71. Vedem unde-s timpii cand incalta Rosberg ultrasofturile. Pe medii a fost cel mai rapid. Dar nu par a fi preocupati de viteza zilele astea. Nici anul trecut nu si-au incordat muschii decat in partea finala a testelor. Si in curse.
    9 1
  • @Marie
    ia asculta tu ferrari fxx, vezi cum face..si ce inseamna galgaitul ala..
    2 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=I-HlrcP6Qg4
    0 0
  • si Vettel si Ricci au avut ultra soft
    0 1
  • @ioane
    mah, tu iara vii din crasma.....aia-i alta mamaliga..nu de aia mananci desara tu...si nici f1
    1 0
  • Hakkinen
    @dan
    Te uiti la teste dar o faci degeaba. Nu intelegi absolut nimic din povestea asta. In afara de cancan.
    2 0
  • GTS FZR 2000
    Scuze ca va zic dar sunt doar teste, chestiile interesante o sa le vedem la prima cursa, acolo este treaba serioasa. Aici fiecare testeaza altceva, fiecare echipa are un plan pe care noi nu-l stim. Si nici nu-l fac public, evident. Singura chestie interesanta pentru moment este faptul ca cei de la Honda schimba foaia si fac cateva schimbari necesare.
    5 1
  • Mclada
    iarasi ne uitam la stiri...ca la cursa nu avem ce
    2 1
  • tot ce e posibil hakinen sa nu inteleg explica tu ca stii mai bn cum sta treaba ..daca alonso cu pneuri sost are un timp mai slab decat cel de la manor..si o spun ca s fan mc laren si ma oftic deoarece de cativa ani nu face nimic acum a schimbat motorul si s a vazut ce slabi au fost anul trecut
    2 1
  • Alonso e la al 100-lea tur. N-a facut atatea tururi in juma de sezon in 2015. Echipa se concentreaza pe fiabilitate, dimineata multe teste aero, inca ei nu sunt interesati sa testeze performanta pe un singur tur cu benzina putina. Se pare ca se afla pe un trend bun. Deci "citirea" performantelor e prematura in zilele astea. Ca daca te luai dupa primele zile de teste in 2015 Ferrari erau campioni la distanta mare.
    9 2
  • @ dan - e cam greu ca intr-un de la fiabilitate zero sa treci direct la victorii eu cred ca totusi ca Mclaren vor fi cu mult inaintea celor de la Manor in sezonul asta.. Button declara ca abia in ultimul test vor testa perfomantele motorului cand vor utiliza si un nou tip de motor..Banuiesc ca acum Mclaren se concentreaza culegerea de date si fiabilitate..Au deja 100 de tururi la activ fara probleme..Si uita-te ca noua echipa Renault are destul de multe probleme..
    8 3
  • GTS FZR 2000
    Momentan avantajate sunt... doar Ferrari si Mercedes. Restul discutabil toate pentru ca sunt multe probleme de rezolvat. Scuze dar Button spune multe si dupa primul test era ofticat rau, de fapt nu era bucuros sa dea interviul. Si nu vor utiliza nici un nou tip de motor pentru ca nu se schimba tipul motorului... Doamne ce tampenii scrieti pe aici. Vor testa o alta varianta, poate cu alte componente, bla bla bla, evident ca nici el nu stie ce sa zica pentru ca presa o sa inceapa cu rahaturile gen: motorul este slab, bla bla, nu-i performant, bla bla bla, adica exact ce nu au nevoie nici cei de la McLaren nici restul echipelor. Echipele trebuie sa se concentre doar pe testare, restul vedem la prima cursa si in cursul sezonului.
    6 3
  • GTS - ai dreptate..e vina mea ca n-am tradus corect ,,spec''-ul
    0 0
  • GTS FZR 2000
    @ZZZ: Si apropo despre McLaren, anul trecut au luat in gluma testele, inainte de teste, Arai zicea, citez: "Putem face o treaba la fel de buna ca Mercedes", de abia sezonul asta ei testeaza unitatea aia de propulsie. Fie c-o testeaza mai incet sau ruleaza cu o putere mai mica este irelevant, acuma fac ce nu au putut face anul trecut. De aia Honda schimba seful, ma rog il muta in alta parte, si aduce alti manageri, pentru ca proiectul lor in F1 a fost pe nicaieri desi l-au inceput undeva prin 2013.

    Repet, fiecare echipa testeaza altceva, ceva ce noi sau jurnalistii nu stiu si nici daca am stii tot n-am intelege ce vor ei asa ca tot dracul ala este lol :P.

    Fiecare echipa are un plan, o lista de teste destul de serioase, singurii care au un alt plan, sunt cei de la Mercedes care au pachetul sa zicem... la maximum de randament (performanta) si ce mai vreti voi (am uitat eficienta, sa fie destul de multe sinonime :P). Restul trebuie sa recupereze, intr-o mai mare sau mai mica masura si de aia au un cu totul alt program de rulat. Evident Haas si Manor nu conteaza, doar nu credeti ca vor castiga curse nu?
    4 1
  • @ GTS - Lamureste-l pe dan :)) Eu cred ca de abia de anul se vor bate cei de la Mclaren pentru victorii
    1 0
  • Eyu cred ca isi vor atinge obiectivul propus inainte de inceperea anului adica de a intra in Q 3 ..Asta daca inlocuitorul lui Arai nu si propune alte obiective..
    1 0
  • da zzz la anul poate se vor bate pt victorii dar asta inseamna ca mercedes si ferrary sa stea pe loc ..repet nu mi place stituatia in care se afla acum ceea ce e de remarcat cele 100 tururi care anul trecut n au existat
    0 0
  • @ dan - esti carcotas :))) De la anul se zice ca toti vor porni cu sanse egale.. n-ai ce sa faci :)))
    2 0
  • In Romania,ce televiziune transmite F1?
    1 0
  • cica Alonso s-ar retrage din F1 chiar anul asta
    0 0
  • @ cris - Inca nu se stie..
    1 0
  • da, plange ca il bat altii cu masini mai bune dar pe Button nu il vede
    0 0
  • ziua 2
    iming at 17:44 local time
    Pos Driver Team Time Laps
    1 Vettel Ferrari 1:22.810 125
    2 Ricciardo Red Bull 1:23.525 112
    3 Pérez Force India 1:23.650 93
    4 Rosberg Mercedes 1:24.867 172
    5 Ericsson Sauber 1:25.237 105
    6 Gutiérrez Haas 1:25.524 77
    7 Bottas Williams 1:25.648 129
    8 Wehrlein Manor 1:25.925 63
    9 Alonso McLaren 1:26.082 119
    10 Palmer Renault Sport 1:26.189 42
    11 Verstappen Toro Rosso 1:26.539 114
    3 0
  • Felicitari Vettel si Ferrari! Cat despre Mercedes foarte frumos, un numar impresionant de ture. Personal sunt curios cum va decurge treaba in timpul curselor fiindca si anul trecut Ferrari s-a descurcat frumos in teste si credeam ca o sa castige campionatul. Ziua 1 si 2 au fost un deliciu sa il vad pe Vettel atat de rapid.
    10 3
  • Absolut irelevanti timpii in momentul de fata. In prima cursa isi vor arata toti coltii, vor scoate asii de prin maneci. Pana atunci, ture multe sa vedem ce se supraincalzeste in ce conditii, cat rezista aia, dupa cat timp se strica ailalta, aerodinamica, cum se impaca monopostu cu gumele, bla bla. McLaren ar trebui sa aiba ca si obiectiv o lupta la cutite cu Williams, parerea mea. Deci probabil peste Force India.
    1 1
  • Alonso se retrage din F1. E ca ala care incearca sa plece de de insula pustie, pe mare il apuca furtuna si incepe sa se gandeasca cu jin la insulita lui draga. A fugit de Ham de la McLaren la Renault si a stat pe bara. A fugit de Vettel de la Ferari la McLaren si iar sta pe bara. Acum pleaca de tot. A incercat sa pastreze 'mitul' ca-i varolos dar acum nici asta nu mai are ca-l batu Button. Aduce putin a Danila Prepeleac, este?
    3 3
  • Sunteti copii? Rosberg a mers doar pe medii unde a fost cel mai rapid. Hai sa nu ne entuziasmam degeaba...
    0 0
  • @F-Star001
    pentru Alo nu fu un deliciu, mi-e teama ca va face ceva necugetat
    2 1
  • GTS FZR 2000
    Baietii astia din F1 sunt tampiti de pica, uitati-va la articolul... de aici:
    "http://www.motorsport.com/f1/news/f1-teams-agree-elimination-style-qualifying-for-2016-675278/"
    2 0
  • fetel are masina de titlu, gata cu vaicareala, sa vedem daca si poate sau ii da hamy ori rosberg peste nas
    3 0
  • @Automarket:
    1. Ce se intampla cu sectiunea asta? Ar fi trebuit sa avem rezultatele si pentru ziua a doua, trebuie sa le furnizeze cititorii? Atunci de ce mai intram pe acest site?
    2. A disparut blogul, complet! Nu ca ar fi fost ceva noutati remarcabile in ultimul an publicate pe acolo, dar...
    3. Senzatia mea este ca ori v-ati plictisit, ori va pregatiti de plecare. Inteleg ca unul dintre voi face o emisiune tv(buna, btw), doi dintre voi aveti bloguri cu diverse(din nou, interesante), dar ...
    4. Mergeti la adresa: http://www.automarket.ro/taxa-auto/ si spuneti-mi daca voua place cum arata articolul. 2012, 2013 si suntem in 2016. Mie unul, nu imi place. Pare scris la misto si/sau corectat in graba.
    5. Se adevereste vorba aia cu "e mai greu sa te mentii in top, decat sa ajungi acolo".

    Cu multa stima! Daca doriti sa raspundeti, aveti adresa de e-mail.
    13 0
  • E si maine zi de teste?
    1 0
  • George
    Trebuie sa recunosc ca monopostul Mclaren arata grozav in 2016. Pare fiabil in actuala configuratie. Insa performanta e departe inca.....eh, daca anul trecut incepeau asa.....Oare sa se implice si RedBull in lupta pentru victorii? N-as crede totusi, acolo va fi monopol Mercedes si eventual Ferrari cu Vettel. Oricum, sper sa fie ceva mai animat anul asta.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru