După o săptămână plină de lansări ale noilor monoposturi, circuitul de la Barcelona este gazda primei sesiuni de teste din această iarnă.
Lewis Hamilton a fost cronometrat cu 1:21.765 pe pneuri soft la finalul primei zile, suficient pentru a ocupa prima poziție pentru Mercedes în fața lui Sebastian Vettel (Ferrari), care a fost cu numai o zecime mai lent cu pneurile medium. Locul 3 i-a revenit lui Felipe Massa în fața unui surprinzător Kevin Magnussen (Haas), pentru ca Daniel Ricciardo să ocupe locul 5 pentru Red Bull după ce echipa a avut probleme cu unul dintre senzori.
Dificultăți mai grave a avut însă Fernando Alonso, întrucât monopostul McLaren a suferit o scurgere de ulei și o oprire a motorului, astfel că spaniolul a parcurs doar 29 de tururi.
Teste Barcelona - Rezultate Ziua 1:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta | Tururi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m21.765s | - | 73 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m21.878s | 0.113s | 128 |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m22.076s | 0.311s | 103 |
4 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m22.894s | 1.129s | 51 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m22.926s | 1.161s | 50 |
6 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m23.169s | 1.404s | 79 |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m23.709s | 1.944s | 39 |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m24.494s | 2.729s | 51 |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m24.784s | 3.019s | 57 |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m24.852s | 3.087s | 29 |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m26.841s | 5.076s | 72 |
În cea de-a doua zi de teste, Kimi Raikkonen a propulsat Ferrari pe primul loc cu 1:20.960, în timp ce Hamilton a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, la numai 0.023 secunde de pilotul Scuderiei.
Red Bull a progresat până pe locul 3 prin Max Verstappen, însă Haas s-a menținut pe locul 4 prin Kevin Magnussen.În schimb, McLaren a avut parte din nou de o zi neagră: Stoffel Vandoorne a parcurs doar 40 de tururi după ce mecanicii au petrecut aproape 5 ore pentru a schimba unitatea de propulsie. În cele din urmă, belgianul a fost cu peste 4 secunde mai lent decât liderul.
Teste Barcelona - Rezultate Ziua 2:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta | Tururi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:20.960 | 108 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20.983 | 0.023 | 66 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 1:22.200 | 1.240 | 89 |
4 | Kevin Magnussen | Haas | 1:22.204 | 1.244 | 118 |
5 | Esteban Ocon | Force India | 1:22.509 | 1.549 | 86 |
6 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:22.956 | 1.996 | 68 |
7 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:22.986 | 2.026 | 102 |
8 | Jolyon Palmer | Renault | 1:24.139 | 3.179 | 53 |
9 | Antonio Giovinazzi | Sauber | 1:24.617 | 3.657 | 67 |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:25.600 | 4.640 | 40 |
11 | Lance Stroll | Williams | 1:26.040 | 5.080 | 12 |
In prima zi, Vettel a stat exclusiv pe medii, pentru testarea fiabilitatii motorului si imbunatatirea comportamentului monopostului pe medii(problema cea mare de anul trecut).
Si poate ar merita amintit faptul ca echipele vor sa faca un memoriu contra suspensiei RBR, care isi depaseste scopul. Si regulamentul.
e clar ca tot Mercedes RBR si Ferrari vor lua cascavalul
In doua zile au schimbat doua motoare si au facut putine tururi. Daca vor avea acelasi scenariu si in a doua saptamana de teste, e destul de clar cum va fi si sezonul 2017 pentru ei.
Desi vreau sa puna cineva presiune pe Mercedes, sa vedem si o lupta la echipe pentru suprematie, nu cred ca se va intampla. Luni Vettel a fost la o zecime in spatele lui Hamilton, dar cu un Ferrari care a parcurs aproape dublu ca numar de tururi. Ieri Raikkonen a fost cu cateva sutimi in fata lui Hamilton, dar tot cu un numar de tururi aproape dublu.
Ceea ce strica tot monopostul Mercedes este acel element aerodinamic sub forma de T amplasat inaintea eleronului. Bineinteles ca are un rol, dar e total inestetic.
S-au kk si astia-n basca!
In plus Ferrari a facut mai multe ture dar in stint-uri scurte in timp ce Mercedes a simulat o cursa de la cap la coada.
Mai este inca un factor care trebuieluat in calcul. Mercedes anul trecut a avut probleme cu gumele mai moi in timp ce Ferrari cu gumele mai dure. Anul acesta pare sa se inverseze situatia.
Per total sper sa avem curse faine dar ma indoiesc ( Hamilton a declarat pentru BBC ca este foarte greu sa stai in spatele unei masini pentru mai multe tururi si foarte dificil de depasit).
Prognostic pentru 2017: Locul 1 Hamilton 2 Vettel sau Kimi asta in conditiile in care Mercedes merge ok sau surpriza Locul 1 Kimi sau Vettel cu Locul 2 Hamilton.
Nimic nou
conteaza daca ai incercat sa faci un tur cat mai rapid
incercat insemnand sa cauti setari special pentru asta
Ramane de vazut ce va fi dar lucrurile arata bine la Ferrari.
Cat despre teste... sunt doar teste, timpii nu conteaza absolut deloc. Fiecare echipa stie ce testeaza si cum merg aceste teste. Personal speram ca cei de la Ferrari sa testeze ceva mai serios, sa ruleze vreo 150 de tururi in fiecare zi si sa lucreze serios la intelegerea acestor noi pneuri mai bine... ca in sezoanele trecute. Dar deh...
Am urmarit doar primele doua zile de teste si primul lucru pe care l-am observat este ca sunetul acestor unitati de propulsie suna mult mai bine pe pista decat la TV :P
In rest, va doresc o zi frumoasa in continuare!
P.S. Timpii astia din teste... nu prea conteaza :P Personal cred ca cei de la Ferrari nu au metodologie prea clara despre ce vor sa testeze si sper sa nu le afecteze inceputul sezonului.
prima impresie: parca nu mai au masinile nasul ala intepenit, permite 'pivotarea' pe viraje
... ar fi bine sa se dea titlul pentru testele din toamna, asa ar castiga si Ferrari :D
P.S. nu am nimic cu el si nu desconsider nici un pilot din competitie,dar totusi...nu vor fi toti de podium in conditii de monoposturi "egale" ! ;)
"1 V.Bottas Mercedes 1.19.705 Ultra Tendre 75
2 S.Vettel Ferrari 1.19.952 Tendre 139
Bottas cu US, si Vettel cu S. Adica Ultra-Soft si Soft. Din pacate Automarket nu prezinta si ceva mai important decat comentariile stupide ale multora, nu prezinta temperatura pistei, sau stinturile efectuate de piloti, sau cand a fost efectuat cel mai rapid tur. Automarket.ro, fiind un site de orice altceva decat Formula 1, prezinta doar niste statisci asa de amor artei, doar sa umple o pagina, nu pentru a oferi niste informatii utile.
P.S. Pentru fanii lui Hamilton, pilotul conteaza 150%, numai Hamilton isi asambleaza monopostul singur si isi deseneaza unitatea de propulsie. Pentru fanii McLaren, pilotul conteaza 200%, piloteaza monopostul 120% (adica zboara cu el pe pista). Pentru restul fanilor... pilotul este doar o bucata dintr-un puzzle mai mare numit echipa de Formula 1.
Si nu erau jigniri, erau "complimente. As minti daca as spune ca nu m-as bucura ca fanii care posteaza pe aici sa fie mai inteligenti dar comentariile tradeaza altceva.
https://www.youtube.com/watch?v=4TeRxNEmIMs
La Barcelona temperatura pistei a fost ieri de 30 gr C, cam putin pentru folosirea pneurilor US sau SS sau S. De aia am spus ca timpii sunt irelevanti, nu este destul de cald pentru ca pneurile US sau SS sau S sa fie in temperatur optima. Cei de la Pirelli au spus ca ar fi preferat sa testeze in Abu Dhabi pentru ca era mai cald acolo. Si pentru ca pneurile sunt noi si era nevoie de ceva mai multa testare.
P.S. Spuneai ca numai prostii cauta pe alte siteuri si recita ca papagalii ce vad pe acolo... Ti-a scapat sau?
Lance Stroll a stricat aripa fata, suspensia fata si se pare ca a stricat si podeaua monopostului.
Nu--mi răstălmăci vorbele, nu am spus niciodată că proștii caută pe site-uri, nu aveam cum, doar de acolo ne luăm toți informațiile, eu spuneam doar de cei care le recită orbește.
https://www.youtube.com/watch?v=MhaiO1-lvN0
https://www.youtube.com/watch?v=JZWzWp5yPkk