Teste Barcelona: Hamilton, cel mai rapid în prima zi. Raikkonen a propulsat Ferrari pe primul loc în a doua zi

de Daniel Popescu
Marti, 28.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a început în forță prima sesiune de teste de la Barcelona după ce Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp în prima zi, însă Ferrari a revenit marți și a ocupat prima poziție prin Kimi Raikkonen.

După o săptămână plină de lansări ale noilor monoposturi, circuitul de la Barcelona este gazda primei sesiuni de teste din această iarnă.

Lewis Hamilton a fost cronometrat cu 1:21.765 pe pneuri soft la finalul primei zile, suficient pentru a ocupa prima poziție pentru Mercedes în fața lui Sebastian Vettel (Ferrari), care a fost cu numai o zecime mai lent cu pneurile medium. Locul 3 i-a revenit lui Felipe Massa în fața unui surprinzător Kevin Magnussen (Haas), pentru ca Daniel Ricciardo să ocupe locul 5 pentru Red Bull după ce echipa a avut probleme cu unul dintre senzori.

Dificultăți mai grave a avut însă Fernando Alonso, întrucât monopostul McLaren a suferit o scurgere de ulei și o oprire a motorului, astfel că spaniolul a parcurs doar 29 de tururi.

Teste Barcelona - Rezultate Ziua 1:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m21.765s - 73
2 Sebastian Vettel Ferrari 1m21.878s 0.113s 128
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m22.076s 0.311s 103
4 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m22.894s 1.129s 51
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m22.926s 1.161s 50
6 Valtteri Bottas Mercedes 1m23.169s 1.404s 79
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m23.709s 1.944s 39
8 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m24.494s 2.729s 51
9 Nico Hulkenberg Renault 1m24.784s 3.019s 57
10 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m24.852s 3.087s 29
11 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m26.841s 5.076s 72

În cea de-a doua zi de teste, Kimi Raikkonen a propulsat Ferrari pe primul loc cu 1:20.960, în timp ce Hamilton a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, la numai 0.023 secunde de pilotul Scuderiei.

Red Bull a progresat până pe locul 3 prin Max Verstappen, însă Haas s-a menținut pe locul 4 prin Kevin Magnussen.

În schimb, McLaren a avut parte din nou de o zi neagră: Stoffel Vandoorne a parcurs doar 40 de tururi după ce mecanicii au petrecut aproape 5 ore pentru a schimba unitatea de propulsie. În cele din urmă, belgianul a fost cu peste 4 secunde mai lent decât liderul.

Teste Barcelona - Rezultate Ziua 2:

Loc  Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1  Kimi Raikkonen  Ferrari 1:20.960   108
2  Lewis Hamilton  Mercedes 1:20.983 0.023 66
3  Max Verstappen  Red Bull 1:22.200 1.240 89
4  Kevin Magnussen  Haas 1:22.204 1.244    118
5  Esteban Ocon  Force India 1:22.509 1.549   86
6  Daniil Kvyat   Toro Rosso 1:22.956 1.996    68
7  Valtteri Bottas  Mercedes 1:22.986 2.026  102
8  Jolyon Palmer  Renault 1:24.139 3.179   53
9  Antonio Giovinazzi  Sauber 1:24.617 3.657   67
10  Stoffel Vandoorne  McLaren 1:25.600 4.640  40
11  Lance Stroll  Williams 1:26.040 5.080    12 

Comentarii (56)

  • Ei na ....Și mie îmi mai curge ulei de la motor ..Chiar câteva picături și de la cutie....În rest sper măcar să se bata 2 echipe pt titlu ....Nu doar mertz cu mertz
    12 2
  • serban
    Ei na, nu-mi vine să cred, au aflat și cei de la Automarket că sunt teste la Barcelona ... anul ăsta ...
    42 0
  • 04 teo
    Au fost la demonstratii la Cotroceni.
    15 1
  • Ca si anul trecut, Ferrari cei mai rapizi in teste. McLaren pe aceeasi linie.
    8 3
  • octav71
    Poate ar fi fost interesant de specificat ca Hamilton a rulat cel mai bun timp pe supersoft, iar Raikonen pe soft? In ziua a doua.
    In prima zi, Vettel a stat exclusiv pe medii, pentru testarea fiabilitatii motorului si imbunatatirea comportamentului monopostului pe medii(problema cea mare de anul trecut).
    Si poate ar merita amintit faptul ca echipele vor sa faca un memoriu contra suspensiei RBR, care isi depaseste scopul. Si regulamentul.
    11 1
  • kayboy
    ba testele conteaza
    e clar ca tot Mercedes RBR si Ferrari vor lua cascavalul
    10 0
  • kimi e mustafa, ii rupe pe toti! chiar si cu sabotorii de ferrari..
    14 7
  • Cred ca este ingrozitor ce se intampla la McLaren.
    In doua zile au schimbat doua motoare si au facut putine tururi. Daca vor avea acelasi scenariu si in a doua saptamana de teste, e destul de clar cum va fi si sezonul 2017 pentru ei.

    Desi vreau sa puna cineva presiune pe Mercedes, sa vedem si o lupta la echipe pentru suprematie, nu cred ca se va intampla. Luni Vettel a fost la o zecime in spatele lui Hamilton, dar cu un Ferrari care a parcurs aproape dublu ca numar de tururi. Ieri Raikkonen a fost cu cateva sutimi in fata lui Hamilton, dar tot cu un numar de tururi aproape dublu.

    Ceea ce strica tot monopostul Mercedes este acel element aerodinamic sub forma de T amplasat inaintea eleronului. Bineinteles ca are un rol, dar e total inestetic.
    10 8
  • Ferrari
    JugaruGabi. O zecime si cateva sutimi? Ai vazut de pneuri au folosit pilotii Ferrari comparativ Cu Ham? in prima zi de teste timpul lui Ham a fost obtinut cu pneuri soft in timp ce Vettel era echipat cu pneuri kedium. In a doua zi de teste Ham a obtinut 1:20.983 cu penuri super soft iar Raikkonen a obtinut 1:20.960 cu pneuri soft.
    13 1
  • @fieraristi
    E complet irelevant. Fierari sunt primii cu softurile deja vu 2016. Le da Mercedes 1.5 sec in prima cursa. Sigur...Red Bull nu intra in calculele "specialistilor".....acelasi deja vu 2016. Bah, voi n-ati obosit?
    9 10
  • Poate reușește cineva sa actualizeze calendarul competional pe 2017. Bine ca exista site-ul oficial https://www.formula1.com/
    9 0
  • Botos e bataios dupa cum mi-am dat seama. Ce-au gasit la asta?... Cu asta Ham va dormi sezonul intreg. Va inteleg ca-s teste dar totusi altcineva ar fi stors din masina asta tot, indifferent ca-s teste, mai ales dupa cum e infometat de victorii si faima.
    S-au kk si astia-n basca!
    3 5
  • Pai nu stim ce setari pentru motor au folosit atat Ferrari cat si Mercedes si nici cantitatea de benzina.
    In plus Ferrari a facut mai multe ture dar in stint-uri scurte in timp ce Mercedes a simulat o cursa de la cap la coada.
    Mai este inca un factor care trebuieluat in calcul. Mercedes anul trecut a avut probleme cu gumele mai moi in timp ce Ferrari cu gumele mai dure. Anul acesta pare sa se inverseze situatia.
    Per total sper sa avem curse faine dar ma indoiesc ( Hamilton a declarat pentru BBC ca este foarte greu sa stai in spatele unei masini pentru mai multe tururi si foarte dificil de depasit).

    Prognostic pentru 2017: Locul 1 Hamilton 2 Vettel sau Kimi asta in conditiile in care Mercedes merge ok sau surpriza Locul 1 Kimi sau Vettel cu Locul 2 Hamilton.
    Nimic nou
    6 3
  • FIA a inceput sa verifice sistemul de suspensii utilizat de echipe.. dupa unele surse citate de autosport .com se pare ca RBR ar fi suspectata c-ar folosi un sistem de suspensii care ar fi ilegal
    10 0
  • Situatia de anul trecut din teste se repeta si anul acesta..mercedes urmareste fiabilitatea , Ferrari viteza si impresia artistica , RBER spera ca inovatiile aerodinamice sa fie performante.. singura diferenta o intalnim la Honda care pare sa se fi intors in primul an de F1 ca performanta .. si asta o spun cu amaraciune deoarece sunt un fan Mclaren
    2 5
  • RBR**
    0 1
  • @jugaru
    nu conteaza bre numarul de ture (daca ai reusit sa dai totusi cateva)
    conteaza daca ai incercat sa faci un tur cat mai rapid
    incercat insemnand sa cauti setari special pentru asta
    1 1
  • robert
    Testele sunt foarte relevante despre situatia actuala a echipelor. Desi multi ii canta prohodu, Ferrari e foarte puternica. Se bazeaza pe o echipa unita. Marchionne a spus ca isi asuma toata vina daca 2017 nu este anul Ferrari. Sa nu uitam ca l-au refuzat pe Paddy Lowe. Se bazeaza pe unitate in idei si nu pe un singur om. Colaborare cu Dallara la sasiu si Mahle la motor.
    Ramane de vazut ce va fi dar lucrurile arata bine la Ferrari.
    11 2
  • serban
    @ZZZ Da, cum să nu, vechea poveste cu rezervorul plin pentru unii și litrul de benzină pentru alții. Sau cu viteza căutată cu pneuri mai dure decât ceilalți. Care ceilalții au căutat, ca și anul trecut fiabilitate în teste, au găsit-o, dar în curse și-au dat cu ea în cap. Nu ar fi mai bine să așteptăm primul GP ca să emitem judecăți de valoare ? Poți foarte bine să ai dreptate, dar dacă te înșeli ?
    7 0
  • @@jugaru
    Adica preferi sa obtii cel mai bun timp iar in turul al 2-lea (mai groaznic ar fi ultimul tur) sa scoti fum din motor? Nu crezi c-ar fi mai convenabil sa mergi usurel (cu o zecime, doua mai lent) si sa termini cursa pe podium?
    1 0
  • Anonim
    ZZZ este fan McLaren si este singurul care crede ca McLaren mai produce masini de Formula 1 foarte bune. In realitate, daca cei de la Ferrari produc masini mai bune decat cei de la McLaren, este primul care minte si spune ca cei de la Ferrari conteaza doar "impresia artistica" in timp ce preferatii lui, cei de la McLaren... si tarasc intr-o mediocritate abisala alaturi de "specialistii" Honda. Mai era un expert pe aici, dar cred ca intre timp s-a internat la spitalul 9 si este liniste de atunci.

    Cat despre teste... sunt doar teste, timpii nu conteaza absolut deloc. Fiecare echipa stie ce testeaza si cum merg aceste teste. Personal speram ca cei de la Ferrari sa testeze ceva mai serios, sa ruleze vreo 150 de tururi in fiecare zi si sa lucreze serios la intelegerea acestor noi pneuri mai bine... ca in sezoanele trecute. Dar deh...
    6 4
  • @serban - imi rezerv si eu dreptul sa emit niste pareri pe aici cum procedezi si tu sau altii..in comm-ul meu m-am referit la echipele favorite la titlu mondial si la echipea mea favorita Mclaren Honda
    5 4
  • @ZZZ: Emite ce pareri vrei tu dar n-ai vrea sa aduci si niste argumente in sprijinul ideilor tale? Bine esti fan McLaren, si probabil ii urasti pe cei de la Ferrari pentru ca de-a lungul anilor au fost mai buni ca cei de la McLaren dar... lasand la o parte ura, n-ari fi rau sa vedem si discutii bazate pe argumente?
    8 1
  • @ login. 7 ceilalti fani ferrari..sunteti culmea , fratilor.. eu tocmai am spus ca Ferrari e printre echipele care se vor bate la titlu chiar daca mercedes rama principala favorita ..daca voi intelegeti altceva nu e problema mea:) c
    5 1
  • https://www.youtube.com/watch?v=OjjHqcIEh6Q
    4 0
  • Ferrari nu a a avut mai mult tururi decat Mercedes, au avut cele mai multe cu un singur pilot dar Mercedes a testat cu ambii piloti, in total, mai mult decat Ferrari.
    5 0
  • @ anonim..la un moment dat ai spus ca nu dai 2 bani pe parerile mele asta intr-un comm de la un alt articol..ai mai spus de asemenea ca ma ignori.. Eu ti-as sugera sa-ti mentii ignorul :)) deoarece nu-mi plac persoanele care-si incalca cuvantul si mai ales pentru faptul ca ma doare in partea dorsala de parerile unui prostovan ca tine :)
    1 7
  • Daca pilotii Ferrari se vor bate pentru titlu sa vedem cum va media Ferrari problema. N-ar fi frumos sa ia Hamilton titlul pentru ca la Ferrari sunt doi plecati dupa puncte. Se pare ca Bottas nu prea are multe de zis. Ba da, a zis ceva, ca Rosberg a demonstrat ca Hamilton poate fi batut. Da, daca esti Rosberg.
    2 3
  • Daca va intereseaza testele, sper ca acest link sa va ajute: http://www.f1-direct.com/live-essais-prives-3.php

    Am urmarit doar primele doua zile de teste si primul lucru pe care l-am observat este ca sunetul acestor unitati de propulsie suna mult mai bine pe pista decat la TV :P

    In rest, va doresc o zi frumoasa in continuare!

    P.S. Timpii astia din teste... nu prea conteaza :P Personal cred ca cei de la Ferrari nu au metodologie prea clara despre ce vor sa testeze si sper sa nu le afecteze inceputul sezonului.
    4 1
  • GrosJan
    https://www.youtube.com/watch?v=JrFNZRxDe8c

    prima impresie: parca nu mai au masinile nasul ala intepenit, permite 'pivotarea' pe viraje
    0 0
  • "Daca pilotii Ferrari se vor bate pentru titlu", va fi ca pe vremea lui Schumacher - Barichello respectiv Irvine va ajuta cum poate si va bloca urmaritorii ...
    1 0
  • Renault a fost obligata de FIA sa-si modifice aripa spate a monopostului pana la inceperea cursei din Australia..
    1 1
  • Mercedes a inceput sa-si arate "coltii". Bottas are cei mai buni timpi din cele 3 zile de teste pe ultra, super si soft.
    4 1
  • "Watching Vettel through Turn 1-3 is definitely my 'wow' factor of the day. The Ferrari is just planted and, even on used tyres, it doesn't budge one millimetre off line."
    ... ar fi bine sa se dea titlul pentru testele din toamna, asa ar castiga si Ferrari :D
    3 2
  • ... primavara ( detalii )
    2 2
  • serban
    Acum m-am uitat atent, Bottas are cel mai bun timp pe ultrasoft, nu pe supersoft, iar Vettel are două zecimi jumătate mai mult, pe soft ! Asta înseamnă totuși ceva !
    7 0
  • Ziua de astazi cred ca a fost cea mai buna zi de teste de pana acuma. Este frumos afara, pista este destul de calda si cam toate echipele au avut programe lungi. Din ce am observat, depasirile o sa fie mai greu de efectuat, dar deh pentru cine conteaza asa ceva.
    4 0
  • Honda a confirmat ca in ultima sesiune de teste vor testa motorul pregatit pentru Marele Premiu al Australiei
    3 1
  • Deci....
    Daca (si) Bottas a adus cel mai rapid tur pentru Mercedes,indiferent de pneuri, nu va puneti intrebarea cat mai conteaza pilotul in F1 ?!
    P.S. nu am nimic cu el si nu desconsider nici un pilot din competitie,dar totusi...nu vor fi toti de podium in conditii de monoposturi "egale" ! ;)
    0 3
  • @Deci...: Diferenta este infima intre doua tipuri de pneu foarte diferite.

    "1 V.Bottas Mercedes 1.19.705 Ultra Tendre 75
    2 S.Vettel Ferrari 1.19.952 Tendre 139

    Bottas cu US, si Vettel cu S. Adica Ultra-Soft si Soft. Din pacate Automarket nu prezinta si ceva mai important decat comentariile stupide ale multora, nu prezinta temperatura pistei, sau stinturile efectuate de piloti, sau cand a fost efectuat cel mai rapid tur. Automarket.ro, fiind un site de orice altceva decat Formula 1, prezinta doar niste statisci asa de amor artei, doar sa umple o pagina, nu pentru a oferi niste informatii utile.

    P.S. Pentru fanii lui Hamilton, pilotul conteaza 150%, numai Hamilton isi asambleaza monopostul singur si isi deseneaza unitatea de propulsie. Pentru fanii McLaren, pilotul conteaza 200%, piloteaza monopostul 120% (adica zboara cu el pe pista). Pentru restul fanilor... pilotul este doar o bucata dintr-un puzzle mai mare numit echipa de Formula 1.
    10 4
  • serban
    Păi pentru "informații utile" sunt tipii plini de ei, așa, ca tine, care vorbesc despre toate, dar nu spun nimic, care le știu pe toate, dar, ce să vezi, recită ca papagalii ce văd pe alte site-uri ! Așa că, nu vrei tu să ne luminezi, cam ce diferență de temperatură poate egala prestația a două tipuri de pneuri despărțite de două clase de performanță ? Mai ales când mașina considerată mai bună este echipată cu varianta de pneuri mai performantă ? Așteptăm de la un atoateștiutor mai multe lămuriri, mai multe date și mai puține jigniri. Se poate ?
    4 3
  • @Serban: Nu am spus ca le stiu pe toate, iar ceea ce am scris mai sus este doar o parere personala, nu ma asteptam sa te supere. Si nu pot sa te luminez, oricat as incerca. Temperatura pistei nu era destul de ridicata pentru a vedea cat de mare este diferenta dintre pneul US si S. Au fost cu cel putin 20 de gr C, sub temperatura in care pneul US functioneaza cum trebuie. Ciudat dar trebuia sa stia deja asta. Doar esti un mare specialist in F1 nu?

    Si nu erau jigniri, erau "complimente. As minti daca as spune ca nu m-as bucura ca fanii care posteaza pe aici sa fie mai inteligenti dar comentariile tradeaza altceva.
    6 1
  • stiutot
    nu va mai amagiti, ii va da ceata Hamilton lui Bottas in cam toate cursele
    3 4
  • votkanen
    kimi a avut cauciucuri:Danubiana-pe surse
    3 4
  • Ce se mai aude de suspensiile active Merc si RBR? sunt legale?? S-a stabilit ceva??
    0 0
  • Cei de la Williams au abandonat ziua de teste de astazi. Nu mai au piesele necesare pentru a repara monopostul dupa accidentul de ieri al lui Stroll.
    1 0
  • serban
    @GTS Apropo de pneuri, temperaturi și ferestre de utilizare, iată ce am găsit pe un site, vezi tu care, că doar esti mult peste "prostănacii" de pe aici. Îți dau un indiciu, site-ul este finlandez, ăia chiar știu ce înseamnă rece și cald ! Spune așa, "What is the temperature of a tire in a f1 car during running in a race or qualifying ? The tires are usually at a temperature between 100 and 130 degrees celsius, depending on the compound in use. Ultrasoft and supersoft tires work better at a COLDER temperatureț somewhwre between 90-100. Soft and hard versions work optimal in a bit HIGHER temperature, somewhwre between 110-130" ! Presupun că și temperaturile exterioare trebuie să urmeze aceleași reguli, adică mai rece, sau mai cald. Ca să vezi și să nu crezi, se cam bate cap în cap cu ce îmi spui tu ! Apoi am vrut să văd cam ce temperaturi au fost la Barcelona zilele astea și uite ce am găsit pe MyWeather2.com : 14-15 grade la ora locala 10.00 cu o creștere la 16-17 grade până la ora 16.00, insignifiant. Valabil pentru toate tipurile de pneuri, nu numai pentru cele folosite de unii. Deci ? Te rog să nu-mi spui de aderență, de guma depusă pe pistă, mai multă după amiază decât dimineața, pentru că după două zile de învărtit pe pistă fără oprire, din zori și până-n noapte, chiar nu văd ce gumă se mai poate depune.
    2 1
  • "Accident Stroll" ? Seamana, mai degraba, cu o iesire in decor.
    https://www.youtube.com/watch?v=4TeRxNEmIMs
    0 0
  • @Serban: Temperatura de rulare a pneurilor este X (intre 100 si 130 g C), intr-adevar. Asta inseamna ca pneurile stau in pernute, unde sunt incalzite pana la 90 gr C, dupa care sunt montate pe monopost. Iese monopostul pe pista, si se indreapta catre primul tur, daca suntem in calificari conteaza ca pneul sa aiba deja temperatur optima de rulare spus mai sus, chiar din primul tur. In functie de cat de calda este temperatura pistei, si cat de bine functioneaza aripa fata, pneul se incalzeste mai bine sau mai prost. Este valabil pentru toate tipurile de pneu, cu o singura conditie: daca suntem in calificari sau in cursa. In calificari pneurile trebuie incalzite in maxim un tur, in cursa se incalzesc treptat. Daca masina este in pluton, datorita aerului cald care vine de la monopostul din fata, pneurile se incalzesc mai repede, intra in temperatura optima si... in cateva tururi depasesc temperatura optima, care duce la consumarea pneurilor mai repede decat prevede strategia.

    La Barcelona temperatura pistei a fost ieri de 30 gr C, cam putin pentru folosirea pneurilor US sau SS sau S. De aia am spus ca timpii sunt irelevanti, nu este destul de cald pentru ca pneurile US sau SS sau S sa fie in temperatur optima. Cei de la Pirelli au spus ca ar fi preferat sa testeze in Abu Dhabi pentru ca era mai cald acolo. Si pentru ca pneurile sunt noi si era nevoie de ceva mai multa testare.

    P.S. Spuneai ca numai prostii cauta pe alte siteuri si recita ca papagalii ce vad pe acolo... Ti-a scapat sau?
    6 1
  • @Radu: Filmuletul tau este din ziua 2, ieri a fost ziua 3...
    Lance Stroll a stricat aripa fata, suspensia fata si se pare ca a stricat si podeaua monopostului.
    2 0
  • Eric Boullier - Mclaren Honda considera ca Ferrari e surpriza acestor zile de teste :) Articolul il puteti citi in autosport.com. P.S - hai cu voturile negative:))))
    2 0
  • @GTS: Ai dreptate, bine ca a scapat omul intreg - asta conteaza, pana la urma.
    2 0
  • serban
    Mulțumesc pentru informațiile detaliate, poate prea detaliate, ce mi-ai răspuns tu nu prea are legătură cu ce am spus eu, dar chiar îți mulțumesc. Atunci, dacă pică factorul temperatură externă, cum vezi diferența minimă dintre Bottas cu ultrasoft și Vettel cu soft ? Suntem la capitolul teste, fără înghesuiala de cursă și fără finețurile aferente. Dar te rog, fără rezervor plin și rezervor gol. Mai ales că pe Autosprint spuneau ceva despre simulare calificări pentru Bottas, pneuri US, tururi rapide alternate cu tururi lente șamd. Eu cred că edificator ar fi cu adevărat dacă am avea situația timpilor pe tur, atât în stinturile lungi, cât și în cele scurte.
    Nu--mi răstălmăci vorbele, nu am spus niciodată că proștii caută pe site-uri, nu aveam cum, doar de acolo ne luăm toți informațiile, eu spuneam doar de cei care le recită orbește.
    3 0
  • Rosberg, se pare, nu poate sta departe de F1. A fost in "vizita" la teste ...
    https://www.youtube.com/watch?v=MhaiO1-lvN0
    4 0
  • :)) :)) :))
    https://www.youtube.com/watch?v=JZWzWp5yPkk
    4 0
  • Scria cineva mai sus ca Mercedes a scos timpul de 1.19.705 pe supersofturi, gresit, a utilizat ultrasofturi pe cand Vettel a rulat cu softuri pentru 1.19.9. Cum diferenta dintre fiecare set este de circa o jumatate de secunda... ar inseamna ca Vettel putea scoate pe ultra softuri 1.18.7 insa nu cred ca niciunii nu au fortat. Eu tind sa cred ca Mercedes ar fi putut scoate cu usurinta inca 1 secunda pe minus.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru