Teste Bahrain, ziua 3: Massa, cel mai rapid. Niciun tur pentru Red Bull

de Daniel Popescu
Sambata, 01.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Felipe Massa a stabilit cel mai bun timp al tuturor zilelor de teste din Bahrain, în timp ce Sebastian Vettel nu a putut efectua niciun tur pentru Red Bull Racing.

Esential 0.226 secunde a fost diferenta dintre Massa si Rosberg in a treia zi de teste
117 tururi a parcurs Marcurs Ericsson pentru Caterham un record pentru ziua de sambata
Reţeta tradiţională a testelor din această iarnă, cu echipele Mercedes în extaz datorită fiabilităţii şi cu Red Bull Racing în agonie, a continuat şi sâmbătă pe circuitul Sakhir din Bahrain.

Felipe Massa a stabilit cel mai bun timp la volanul monopostului Williams cu motor Mercedes după ce a fost cronometrat cu 1:33.258, iar acesta este cel mai bun timp al tuturor celor şapte zile de teste din Bahrain de până acum.

Brazilianul a fost urmat de Nico Rosberg de la Mercedes, care a pierdut timp în cursul dimineţii din cauza schimbării motorului, dar care în cele din urmă a parcurs 103 tururi.

Următoarea poziţie i-a revenit lui Kimi Raikkonen de la Ferrari, care a efectuat 87 de tururi pentru Ferrari, inclusiv câteva stinturi lungi ca simulare parţială de cursă.

Între timp, McLaren a avut parte de o zi mai liniştită şi a obţinut locul patru prin intermediul lui Kevin Magnussen.

Niciun tur pentru Red Bull

După semnele bune de vineri, speranţele celor de la Red Bull s-au năruit odată cu urcarea lui Sebastian Vettel în monopost. Germanul a parcurs doar o jumătate de tur înainte de a se opri pe circuit, iar spre finalul dimineţii a rămas blocat în pitlane. Mecanicii au încercat pe tot parcursul după-amiezii să remedieze problemele, dar Vettel nu şi-a mai făcut apariţia pe circuit.

O soartă similară a avut şi Sauber, care a efectuat un singur tur prin Adrian Sutil înaintea unei defecţiuni la motorul Ferrari, în timp ce Lotus a fost lovită de defecţiuni electrice şi la sistemul MGU-K (noul nume pentru sistemul KERS), astfel că Romain Grosjean a parcurs numai 33 de tururi.

Între timp, Force India a ieşit în evidenţă printr-o simulare de cursă, în timp ce Caterham a efectuat cel mai mare număr de tururi ale zilei (117) prin Marcus Ericcson.

Sesiunea de teste din Bahrain, ultima înainte de startul noului sezon, se va încheia duminică.

Teste Bahrain - rezultate ziua 3:

 1. 
Felipe Massa Williams-Mercedes 1m33.258s 99 2. Nico Rosberg Mercedes 1m33.484s +0.226s 103 3. Kimi Raikkonen Ferrari 1m35.426s +2.168s 87 4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m35.894s +2.636s 88 5. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m36.113s +2.855s 81 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.205s +2.947s 115 7. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.087s +3.829s 78 8. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m38.083s +4.825s 117 9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m42.166s +8.908s 33 10. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1 11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 0

Comentarii (23)

  • pablo256r
    Nu asa as vrea sa nu mai fie RBR campioana (prin neprezentare sau printr-o prezenta inutila pe grila pentru ca oricum nu pot fizic sa termine o cursa).
    Impresionante echipele motorizate de Mercedes. Ferrari tot nu arata ce poate sau poate nu poate mai mult?
    Oricum azi Kimi era cu 0,3-0,5 / tur mai rapid decit in simularea de cursa de ieri a lui Alonso. Dar combustibil aveau la fel? Doar cei de la Ferrari pot sti!
    Stirea zilei?
    Caterham-Renault a efectuat 117 ture iar campioana RBR 0,5.
    N-as vrea sa fiu in locul lui Newey.
    20 1
  • Poate ia Massa ceea ce nu a reusit cu Ferrari,adica titlul la piloti...
    Se pare ca motorul Ferrari nu e asa de fiabil din moment ce Sauber au probleme,sau poate e doar diferenta de racire a motorului cea care-si spune cuvantul,o sa vedem mai clar in prima cursa.
    14 3
  • Steriu
    @ pablo, eronat, Kimi era mai lent decat Aonso cu 0.3sec/tur insa a avut un prim stint mai lung cu trei tururi decat Alonso. Se pare ca finlandezul are probleme mai mari de adaptare cu actualul monopost. Pana la calificarile din Australia nu stim care cat de rapid e.
    9 3
  • Steriu
    Raikkonen makes the first stop of this race simulation.

    13:03 That first stint from Raikkonen was three laps longer than Alonso's opener yesterday afternoon, and on average it was around 0.3s per lap slower than the Spaniard managed.
    5 2
  • Carburanescu
    Deci Red Bull sunt atat de secretosi incat refuza sa iasa pe circuit :)
    17 1
  • c.daniel
    De abia astept prima cursa. Si, in rest, ca sa iau iar cinspe mii de voturi negative, o sa spun, iarasi, ca am acasa, si DOLCE TV. Voturile negative, logic, le voi lua de la romanii, care nu pot concepe sa NU moara si gaina vecinului. Lucru care este chiar trist pentru noi, ceilalti, care avem mai mult de 1 neuron.
    9 28
  • c.daniel
    @pablo256r: nu stiu mai multe detalii, dar timpii pe tur sunt influentati si de pneuri, starea vremii, si setarile masini; combustibil diferit nu cred ca pot avea echipele, la dispozitie. Cu Newey, da, ai dreptate. Asta e viata, cand esti sus, cand esti jos, dar, munca, in general le rezolva pe toate. Oricumm, am toata stima pt el, ca a reusit in anii trecuti, ce NU au reusit toti ceilalti. Si il respect si anul asta, fiindca, a incercat sa faca cu monopostul ceva diferit, ca sa descopere iar "closca cu puii de aur", si sa dea lovitura, insa, cand incerci ceva diferit, nu intotdeauna iti iese. Oricum, si daca ii iese, dupa cateva curse, iar se dau toti ceilalti cu capul de pereti. Si noi, spectatorii.
    10 9
  • c.daniel
    PS: ca sa vedeti cat de retarzii/invidiosi/prosti sunt unii oameni: in 7 minute de la postarea primului meu comentariu, am luat deja 1 vot negativ. Ceea ce imi demonstreaza ca AM AVUT DREPTATE. Eu sa fiu sanatos, ca loseri, vor fi mereu. Don't bother me.
    7 30
  • c.daniel
    Au inceput, timid asa, sa apara stirile pe site-ul dolce: http://www.dolce-sport.ro/sporturi/auto-moto/
    5 23
  • Toata lumea da vina pe motor, dar motorul, fara celelalte componente, e aproape lipsit de orice valoare. Catherman testeaza din greu, Red Bull deloc. Ferrari testeaza din greu, Sauber au probleme. Constructorii doar iti livreaza motorul, nu-ti rezolva si problemele pe care le ai cu monopostul sau nu-ti spune nimeni cum sa construiesti masina cu noul motor.
    Putine tururi pentru Raikkonen, tinand cont ca tot voia sa faca o simulare de cursa. Ma asteptam sa aiba si el vreo 120.
    11 1
  • @c.daniel Nu inteleg care e problema ta. Nu vad de ce ar trebui sa spui pe internet ca ai acasa Dolce TV? Sa inteleg ca la tine in sat acum s-a descoperit televiziunea si te lauzi? Crezi ca esti singurul care are Dolce? Primesti vreun premiu? Sa fii sanatos!
    20 7
  • Cred ca vom avea multe monoposturi care nu vor termina cursa de la Melboro :)) vorba lui Gogu Steriade din B.D la munte si mare :))
    1 0
  • c.daniel
    @ferr1: nu am nici o problema; vroiam doar sa imi demonstrez mie, ca este adevarat ca unii oameni NU suporta ca ceilalti sa aiba ceva in plus, fata de ei. "Lucru" castigat, ca e pe bani, si nu primit din cer. Mai exact, din cauza ca F1 nu se mai transmite pe digi, si doar pe dolce (in acest moment este asa, mai este timp de schimbari pana pe 16 martie), unii oameni sunt invidiosi, si dau negativ. Verificam o psihologie. Care este mult mai profunda decat pare la prima vedere. Oricum, acasa, eu am si dolce si digi, pt a fi sigur ca ma pot uita, cand vreau, live, cam la orice vreau eu.
    in rest, referitor la primul tau comentariu, sunt de acord cu tine. La al doilea tau comentariu, you missing the real point. Sper ca te-am facut sa intelegi de ce "ma laud pe internet ca am dolce acasa, la mine in sat, acum cand am descoperit si eu televiziunea". Si ca un domn ce sunt, nu iti raspund la multele tale rautacisme pe care le-ai facut. Chiar nu este frumos din partea ta.
    Oricum, pe partea tehnica, sunt de acord cu toate comentariile tale legate de F1. Esti unul din putinii care vad adevarul. Si chiar daca daca tin cu o anumita echipa, pot vedea si mai departe de ea, realizarile celorlalti.
    Atat cat ne putem da noi seama, ca de, vreo 3 ani de zile s-au chinuit multe echipe sa descopere "smecheria" lui Newey, si nu au reusit. Deci, eu zic ca e clar ca incercam si noi, sa ne dam cu parerea cat de cat.
    Peace.
    8 24
  • pablo256r
    uite aici Steriu
    13:39 The average laptime over that longer stint for Raikkonen was around 0.1s per lap faster than he managed during his first stint, and around half a second per lap faster than Alonso's (much shorter) second stint was yesterday.
    3 2
  • @c.daniel
    Cred ca primesti voturi negative pentru ca incerci sa te lauzi ca tu o sa vezi formula 1 la TV si restul or sa caute alternative, pentru ca te bucuri ca ceilalti vor avea parte de o calitate mai proasta. Cel putin eu asta observ din atitudinea ta. Si in plus nu cred ca ai vreun merit ca esti abonat dolce...poate ca abonamentul nici nu e pe numele tau ci pe al unui membru al familiei tale... de fapt chiar ar fi bine sa fie asa....cu o gandire ca a ta e pacat sa fii destul de matur incat sa ti se permita sa iti faci abonament pe numele tau....sper sa mai ai timp sa te maturizezi
    26 4
  • Ha,ha,ha...
    Mda...indiferent ce au testat fiecare in tot acest timp,motoarele Mercedes sunt pe primul loc,chiar daca echipeaza mai multe echipe decat Ferarri si teoretic pot avea mai multe sanse de reusita!Parerea mea ca Ferrari conteaza pentru Sauber cat de cat,pe Marussia nu o pot trece la numar...totusi !Iar echipele motorizate de Renault...par a avea potential,dar inca nu sunt fiabile,ansamblul in general,nu neaparat motorul!Sa mai asteptam putin,cine stie?!Poate unii se "ascund",poate altii au sau vor gasii solutii extraordinare...!Dar pana una alta...motorul Mercedes asigura performanta pe diferite sasiuri,nu e putin lucru !
    1 0
  • bogdan
    Dupa ce incepe campionatul, sau ma rog, dupa cateva curse o sa ne dam seama cate prostii s au scris pe forumul asta, raportat la aceste teste. Doar nu va imagimati c o sa castige Perez cu Force india sau Massa cu Williams.
    8 3
  • spilihp
    sa vezi ce o sa mai rad cand o sa fie clar pentru toata lumea ca Massa o sa castige la pas campionatul precum Button in 2009
    2 2
  • @bogdan
    Te contrazic,cred ca la momentul actual,cu noile schimbari,sunt sanse sa vedem ceva surprize anul acesta.
    5 0
  • @bogdan
    De Force India nu stiu ce sa spun, dar Williams vad ca sunt destul de rapizi...chiar acum au o secunda sub ceilalti si e ultima zi de teste...cred ca toti vor sa fie rapizi astazi
    1 0
  • intre timp au intervenit ceva modificari, dar inca sunt destul de rapizi.
    1 Hamilton Mercedes 1m33.278s
    2 Bottas Williams 1m33.987s +0.709
    3 Alonso Ferrari 1m35.370s +2.092
    4 Hulkenberg Force India 1m35.577s +2.299
    5 Vergne Toro Rosso 1m35.701s +2.423
    6 Sutil Sauber 1m36.467s +3.189
    7 Gutierrez Sauber 1m37.303s +4.025
    8 Button McLaren 1m38.111s +4.833
    9 Kobayashi Caterham 1m38.391s +5.113
    10 Grosjean Lotus 1m39.302s +6.024
    11 Vettel Red Bull 1m39.708s +6.430
    12 Chilton Marussia 1m40.941s +7.663
    3 0
  • c.daniel
    @boby: nope, boby, nu ma bucur de asta; as fi cel mai fericit sa avem doat tvr si sa fie hd toate programele; insa, piata tv este acum concurentiala, si de asta avem unele competitii pe anumiti operatori tv, si altele, la alti operatori; din pacate, iarasi din cauza pieteti concurentiale, avem multi oeratori tv, si eu cred ca se vor fragmenta, in anii urtmatori, si mai rau competitiile sportive, ca de ele vorbim aici. Am 100% merit ca am dolce acasa, si este numai meritul meu; logic, si pe mine ma dispera, ca si multi alti care au les sa aibe 2 operatori tv in casa, dar asta este; cum zic eu mereu, in viata nu le poti avea pe toate; ai ajuns la concluzia gresita, pt ca faza asta cu voturile negative primite degeaba, am observat-o mereu, cand vreun user zicea ceva de bine de pilotul lui preferat, si ceilalti il "gratulau" cu voturi negative, neputand sa inteleaga ca fiecare este liber sa isi aleaga ce vrea in viata asta, indiferent ca este vorba de un operator tv, pilot de formula1, sau echipa de formula 1; deja, cred ca daca as spune ca tin cu Steaua Bucuresti, de cand eram mic mic, adica de pe la vreo 5 ani, cand toti o injurat, si pe buna dreptate (cine are peste 30 de ani, stie despre ce vorbesc, in legatura cu valentin ceausescu), insa, fiind un tip cu principii, am tinut cu ei si cand au fost "jos" si acum cand sunt cat de cat "sus"; si ca sa iti mai dai seama un pic de mine, NU sustin sloganul "free gigi"; da, tin cu el, insa si cati bani a furat, mi se pare chiar putin timp cat va sta la puscarie. Si, faza mea personala cu voturile negative a inceput cand am comentat acum vreo 2 saptaamni ceva, si am spus ca eu am dolce, si ca pot urmari f1 direct la tv, cu comentatori romani (inca nu stapanesc f. bine limba engleza, in asa fel incat sa ma pot concentra la cursa, si nu pe intelegerea a ceea ce spun cei de la tv). Atat am spus. Si zbang, f. multe voturi negative. Si asa cum mi-am demonstrat, si nu numai mie, zic eu, f. multi romani, din pacate, vor din tot sufletul "sa ii moara si vecinului gaina". Adica, nu ai ei ceva, sa nu aiba nimeni. Atat am avut de spus. Si oricum, asta e pt mine asta e de acuma un subiect inchis 100%, mi-am demonstrat ceea ce eram destul de sigur, si done. in viata sunt multe lucruri de facut, decat sa stau sa ma cert la infinit, sau sa incerc sa demonstrez altcuiva ceva. Daca intelege, bine, daca nu, nu. Next. Sunt atatea de facut. Si deja incepu Real-Atletico :)
    Hai STEAUA.
    0 7
  • BogdanC
    Cred ca strategia la testele astea e ca fiecare echipa sa fie mai mult atenta la ce fac ceilalti si sa ascunda cat mai mult din ce pot ei. Cred ca in continuare cei cu bani mai multi dezvolta mai eficient.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru