McLaren ţine capul de afiş al sesiunii, întrucât va participa la test cu un monopost intermediar MP4-29H echipat cu motor Honda, ca parte a pregătirilor pentru sezonul 2015 în care va reface celebrul parteneriat cu constructorul japonez.
▶ Poveştile motorsportului: McLaren-Honda: Dominaţia totală în Formula 1 între 1988-1991
McLaren a efectuat deja un test cu motor Honda pe circuitul de la Silverstone, însă evaluarea respectivă a fost limitată din cauza regulamentului strict.
Potrivit directorului de curse Eric Boullier, obiectivul principal al testului este verificarea sistemelor, iar echipa nu exclude apariţia unor inevitabile defecţiuni tehnice. "Vom folosi monopostul pentru a verifica toate sistemele.
Cred că atunci când verifici pentru prima oară un nou motor este un job plictisitor şi nu ştiu câte tururi vom parcurge. Ne aşteptăm să facem cât mai multe posibil, dar nu sunt sigur că vom parcurge atât de multe", a declarat francezul.McLaren va miza în ambele zile ale testelor pe Stoffel Vandoorne, belgianul a cărui carieră este sprijinită financiar de McLaren şi care a terminat sezonul de GP2 pe locul doi.
Inevitabil, lista piloţilor care testează la Abu Dhabi include şi câteva nume mai puţin cunoscute în rândul fanilor Formulei 1. Pascal Wehrlein este un pilot din Campionatul German de Turisme care a devenit recent pilot de rezervă pentru Mercedes, Raffaele Marciello este un pilot de GP2 care va testa pentru Ferrari, în timp ce Esteban Ocon a obţinut dreptul de a testa pentru Lotus după ce a devenit campion în Formula 3 Europa. Nu în ultimul rând, Spike Goddard este un pilot australian care a concurat de asemenea în Formula 3 Europa şi care va testa pentru Force India.
Iată lista completă a piloţilor care vor participa la sesiunea de teste din Abu Dhabi:
Echipa | Marti, 25 noiembrie | Miercuri, 26 noiembrie |
Mercedes | Nico Rosberg | Pascal Wehrlein |
Red Bull Racing | Carlos Sainz Jr. | Daniel Ricciardo |
Ferrari | Kimi Raikkonen | Raffaele Marciello |
Williams | Valtteri Bottas | Felipe Nasr |
McLaren | Stoffel Vandoorne | Stoffel Vandoorne |
Lotus | Esteban Ocon | Charles Pic |
Force India | Jolyon Palmer | Spike Goddard |
Toro Rosso | Max Verstappen | Max Verstappen |
Sauber | Marcus Ericsson | Marcus Ericsson |
Caterham | Will Stevens | Will Stevens |
adevărul e că noile motoare nici nu mai sunt la fel de gălăgioase precum cele din trecut. Zgomotul a fost și unul dintre motivele pentru care s-a trecut la aceste drujbe. În trecut sunetul îți înfunda urechile, mai ales când treceau vreo 5 monoposturi unul după altul, nu degeaba băieții ăia poartă căști și piloții la fel. În motociclism piloții își pun dopuri, din același motiv. Astăzi în F1 zgomotul s-a diminuat ceva cu noile motoare. Numai că acum e un zgomot mai mic, dar mai enervant. Cu toții preferam unul mai mare, dar mai plăcut. Cum F1 vrea să fie tot mai mult prezentă pe străzile unor mari orașe, se înțelege de unde această intenție pentru un zgomot diminuat.
Oricum e mai bine decat debutul cu Mercedes in 2014, cand in prima zi nu au reusit sa faca nici macar un singur tur, sau decat ce au reusit sa ne arate Red Bull si Torro Rosso. Maine va fi mai bine. Sosesc componente noi pentru ERS din Anglia.