Marele Premiu al Italiei se îndrepta spre o nouă dominație a lui Lewis Hamilton, însă o întrerupe a cursei prin steag roșu după abandonul lui Charles Lerclec și o greșeală a pilotului Mercedes la intrarea de la boxe au bulversat complet clasamentul și au propulsat McLaren, AlphaTauri și Racing Point pe primele poziții.
Lewis Hamilton a plecat bine din pole position și și-a păstrat prima poziție, însă marea surpriză a fost startul excelent al celor de la McLaren. Într-un interval de numai câteva viraje, Carlos Sainz și Lando Norris au urcat succesiv pe locurile 2 și 3.
Progresul celor doi piloți a fost însă influențat și de o serie de probleme misterioase pentru Valtteri Bottas, care a coborât până pe locul 6 după ce a fost depășit inclusiv de Sergio Perez (Racing Point) și Daniel Ricciardo (Renault).
Situația finlandezului s-a stabilizat însă după turul 4, într-un moment când acesta coborâse pe locul 6, în timp ce Max Verstappen a pierdut la rândul său două poziții la start și a coborât până pe 7, în fața lui Lance Stroll, cu care a făcut o rocadă temporară de locuri.
Între timp, Charles Leclerc și-a păstrat locul 13 obținut în calificări, în timp ce Sebastian Vettel a abandonat încă din turul 6 din cauza unei defecțiuni tehnice la frâne.
GREȘEALĂ COMISĂ DE HAMILTON LA BOXE
În preajma turului 20, Kevin Magnussen a abandonat în apropierea zonei de intrare la boxe, iar comisarii au decis să trimită Safety Car-ul pe circuit.
Hamilton și Antonio Giovinazzi au fost singurii piloți care au profitat inițial de ocazie pentru a intra la boxe, însă au făcut acest lucru într-un moment în care intrarea la boxe era interzisă. Toți ceilalți piloți au oprit la boxe ulterior, după ce acest lucru a fost permis.CURSĂ ÎNTRERUPTĂ DUPĂ ABANDONUL LUI LECLERC
Cursa a fost reluată în turul 24 cu Hamilton pe prima poziție și Stroll promovat pe locul 2 după ce a fost unul dintre puținii piloți de top care nu a intrat la boxe, cu Pierre Gasly pe locul 3.
După numai două tururi, Leclerc a pierdut controlul volanului în virajul Parabolica și s-a izbit violent de bariera de pneuri de pe marginea circuitului. Teoretic, cursa ar fi trebuit neutralizată doar prin Safety Car, însă comisarii au decis să o întrerupă prin steag roșu, astfel că piloții au revenit la boxe.
În timpul pauzei, Hamilton și Giovinazzi au fost penalizați cu 10 secunde stop-ang-go pentru că au intrat prea devreme la boxe. În momentul întreruperii, Hamilton ocupa prima poziție în fața lui Stroll, Gasly, Raikkonen și Giovinazzi, cu Sainz și Norris pe locurile 6 și 7, Bottas pe 8 și Verstappen pe 11.
GASLY, LIDER DUPĂ PENALIZAREA LUI HAMILTON
Cursa s-a reluat din turul 27 după o pauză de peste 20 de minute în care piloții au fost liberi să schimbe pneurile. Hamilton a mizat pe hard, cu toți ceilalți din top 10 cu pneuri medium, cu excepția celor de la Alfa Romeo.
Hamilton s-a instalat confortabil pe prima poziție, în timp ce Stroll a ratat intrarea în șicană, iar Gasly a urcat pe locul doi.
Hamilton a intrat la boxe pentru penalizarea de 10 secunde și a revenit pe ulimul loc, la o distanță de 29 de secunde în spatele liderului.Astfel, Gasly a deveni lider, cu Raikkonen și Giovinazzi pe următoarele două locuri, însă italianul a intrat la boxe pentru aceeași penalizare de 10 secunde, astfel că Sainz a progresat pe 3. Între timp, Verstappen a abandonat la boxe din cauza unor defecțiuni tehnice la monopostul Red Bull.
În turul 34, Sainz l-a depășit relativ ușor pe Raikkonen și a ajuns astfel pe locul doi, la circa 4 secunde în spatele liderului Gasly. O lungă perioadă de timp, Gasly a menținut o distanță de aproximativ 3 secunde, însă Sainz a forțat pe final, iar în ultimul tur s-a apropiat la mai puțin de o secundă.
Pilotul echipei McLaren a încercat să-l depășească, însă Gasly s-a apărat bine și și-a adejudecat cu mari emoții prima victorie din carieră.
Sainz a încheiat astfel pe locul doi la numai 0.415 secunde în spate, iar Stroll a completat podiumul pentru Racing Point în fața lui Norris, Bottas și Ricciardo. Hamilton a reușit să ajungă treptat până pe locul 7 după penalizarea de 10 secunde, Ocon, Kvyat și Perez au completat top 10.
ITALIA: REZULTATE CURSA:
Sainz a facut cea mai buna cursa a carierei lui. Victoria asta trebuia sa fie a lui, nu a lui Gasly.
Dar partea buna e ca Sainz are viitorul in fata, de Gasly nu va mai vorbi nimeni in cativa ani.
Iar pe podium doar piloți din tanara generație!
A trecut încă o eră, realizez ca și eu îmbătrânesc
Gasly special! La fel si Sainz! Bravo lor! Pe de alta parte aroganta Mercedes are o nota de plata din cand in cand. O cursa care chiar a meritat vazuta!!
Vad niste comentarii rautacioase la adresa lui Gasly, pe care nu le pot intelege. Omul a performat pe tot parcursul acestui an, cu o masina mediocra. Sa nu uitam nici podiumul din Brazilia. M-am bucurat foarte mult pentru francez, pt ca nu a reusit sa isi demonstreze talentul in cadrul RBR, dar si-a depasit conditia cu Alpha Tauri (Torro Rosso).
Sainz arata foarte puternic si la un moment dat va fi castigator de GP, poate chiar anul asta...prevad ca in Bahrain cei de la McLaren pot face o noua figura frumoasa.
Stroll a obtinut locul in F1 datorita tatalui sau, dar nu arata deloc rau, precum alti piloti care si-au platit scaunul. A reusit cateva momente foarte faine in cursa.
Hamilton, a demonstrat ca este unul dintre cei mai mari din istorie, alaturi de alte nume uriase precum Schumacher, Fangio, Senna, Clark etc. Se poate spune ca masina il ajuta, dar fara talentul lui urias, nu ar fi reusit atatea succese. Exemplul este Bottas, care cu aceeasi masina nu a reusit sa depaseasca masini mult mai lente si ramane blocat in pluton.
O cursa superba, care a avut parte de multe momente interesante si speram sa mai avem parte de astfel de rezultate total imprevizibile.
Oricum, nu-i mai plangeti. Au gresit designul, la anu se vor intoarce in top 3.
Sainz a muncit si in prima parte foarte mult, avand podiumul asigurat.
Gasly s-a trezit la conducerea cursei doar datorita unei haos pe circuit, nu ca ar fi facut ceva deosebit pentru asta. Noroc chior. Apoi a avut norocul sa aiba in spatele sau o gramada de piloti lenti cu care Sainz a pierdut 3-4 secunde. Daca la restart Sainz era pe 2, castiga cursa cu cateva secunde avans.
De aceea zic ca a fost nemeritata victoria lui Gasly si asta o stie toata lumea. Sa nu ne amagim ca a facut vreo mare cursa. A pierdut tur de tur in fata lui Sainz.
Nu a fost nici rapid, nici nu s-a aparat, nici nu a depasit pentru a obtine victoria. Doar noroc chior.
Sper ca saptamana viitoare Sainz sa fie din nou pe podium si poate anul asta obtine victoria. Ca la cum decurg lucrurile la Ferrari cu 'il predestinato' nu are sanse sa vada victoria. Se pricepe Leclerc la dezvoltat masina de o baga in ziduri. Doar un geniu ar fi putut sa ia o masina buna, a doua din competitie, si sa o faca ultima din competitie.
A trebuit ca Ferrari si Mercedes sa-si dea mana pentru a avea o cursa spectaculoasa si un podium inedit.
Greseala lui Leclerc (care a fost cireasa de pe tortul umilintei Ferrari la Monza anul acesta) si faptul ca jumatatea de garaj a lui Hamilton a dormit in izmene a dus la cea mai spectaculoasa cursa de anul acesta.
Ironia face ca Gasly castiga la un an dupa ce a fost trimis la echipa secunda a RBR. Probabil ca ironia e cu atat mai mare cu cat Albon, cel ce i-a luat locul francezului, a terminat pe penultimul loc.
Apropo de RBR se pare ca si-au rupt singuri craca de sub picioare, ei alaturi de Ferrari fiind cei care au impins scoaterea a ceea ce metaforic in F1 se numeste "party mode". Atat in calificari, cat si in cursa au fost de nevazut.
Continua revirimentul McLaren, ceea ce nu poate decat sa ma bucure, cum de altfel nici Renault nu s-au miscat rau.
In ultimul rand vreau sa mentionez ca desi unii spun ca Mercedes, echipa de uzina, are nu-stiu-cati cai putere in plus, acolo unde conteaza cel mai mult, pe liniile drepte de la Monza, nu au fost nici macar in top10, ieri in calificari. Topul arata cam asa: Raikkonen, Ocon, Stroll.
Inca o data, bravo Gasly!
Bine zis NOROC CHIOR.
Cursa viitoare il vom vedea din nou pe prima treapta a podiumului pe campionul in exercițiu.
FIA doar a mai amanat un pic inevitabilul de anul asta de egalare a numarului record de victorii al lui Schumacher, care va fi sigur si depasit anul acesta(să moară de oftica tifosi italieni)
Apropo de marele Bottas care își facea la inceputul anului speranțe sa devină campion mondial, Doamne praf mai e după ce ratează startul rămâne blocat restul cursei in pluton, culmea conducând cea mai bună mașină, dă-o in colo de treabă cel mai praf pilot de la Button încoace.
Sper că dupa retragerea lui Hamilton Mercedes să îl aducă pe Ricci sau pe Perez.
HAMILTON GO TO 7
FORȚA MERCEDES
Am avut cursa pana la SC iar mai apoi circ mafiot. Boxele s-au inchis ca asa era mai bine pentru printul Leclerc. Dar cum spune Alonso: karma l-a lovit pe print.
Alfa romeo si Mercedes au gresit dar penalizarile au fost absurde. In cursa din Brazilia 2016 Ricciardo a primit doar 5 secunde pentru o faza identica. Se pare ca Hamilton a fost pedepsit aspru ca sa nu-l ajunga pe Schumacher la nr. de victorii in cursa aniversara fierarri.Rusine FIA.
Pentru prima data Norris a reusit sa ma dezamageasca. La intrarea la boxe a fost total nesportiv si i-a ruinat cursa lui Perez. Pentru mult mai putin, Hamilton a fost penalizat in Bahrain acum 3 ani. Rusine FIA.
Podiumul corect era: 1.Hamilton, 2.Sainz, 3.Perez s-au Riccciardo dar din pacate in Italia nimic nu-i corect.
Gasly mi-a placut in multe cursa dar azi in prima parte nu a stralucit prea mult. Dupa SC s-a descurcat mai bine: a trecut de $troll papa lapte si a gestionat situatia. Sainz a terminat unde merita. Dar $troll papa lapte nu merita nici top 10 si nu-i inteleg pe cei care-l felicita. In calificari si in cursa a parut un amator pe langa Perez. Nu inteleg cum la Racing Point pilotul care straluceste are ghinion cursa de cursa iar prostul competitiei i-a puncte. Perez a fost lovit de ghinion si in fiecare etapa a avut probleme straine lui: strategii groaznice, steaguri rosii care l-au dezavantajat, penalizari penibile, starturi proaste din cauza lui Bottas, covid,etc.
Red Bull trebuie sa renunte la albon. Acest pilot este periculos ca Maldonado si milog ca Massa. O combinatie complet nefericita. Ar merita sa piarda licenta ca celebru Ide.
Cursele trebuie castigate de cel mai bun, nu de cel care are doar noroc si zero talent.O cursa in care performantele pilotiilor au fost aruncate la gunoi de niste masuri tampite nu poate fi decat proasta. Mai bine o cursa plictisitoare castigata de cei mai buni decat cu circ imprevizibil.
Curse fantastice in Italia au fost in 2012 si 2018.
Rezultat haotic, de fapt cursa era a lui Lewis.
M-am plans de cursa din Italia dar se pare ca in tenis este mai rau.Acolo daca lovesti cu mingea cameramanul sau copilul de mingi scapi nepedepsit dar daca lovesti arbitra de linie esti descalificat.Astept pareri despre subiect daca se poate..
Ex. de sluga si pres: Barrichello, Massa, Webber, Piquet Jr.