Strategiile pneurilor in calificarile din Bahrain

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 13.03.2010
Adrian Sutil este singurul pilot care a utilizat pneuri medium in ultima parte a calificarilor din Bahrain, toti ceilalti optand pentru pneuri super-soft.

Alegerea pneurilor pentru ultima parte a calificarilor a devenit in acest sezon singurul element de strategie pentru piloti, ca urmare a faptului ca acestia trebuie sa inceapa cursa de duminica cu aceleasi cauciucuri cu care au incheiat Q3.

Pentru Marele Premiu al statului Bahrain, nu mai putin de 9 dintre cei 10 piloti din Q3 au optat pentru pneuri super-soft, singura exceptie fiind Adrian Sutil de la Force India, care a utilizat pneuri medium. Pneurile super soft ofera o viteza mai buna pe un singur tur de circuit, in timp ce cauciucurile medium sunt mai stabile in timp, fara a beneficia insa de sporul de vitezelor al specificatiilor mai moi.

Prin alegerea pneurilor super-soft in Q3, pilotii de top au preferat sa obtina cel mai bun rezultat posibil in calificari, insa acest lucru va avea repercursiuni asupra strategiei de cursa. Intrucat aceste tipuri de pneuri se degradeaza semnificativ mai repede decat cele medium, se anticipeaza ca pilotii vor efectua destul de repede primul schimb de pneuri, cel mai probabil intre tururile 10-15.

Gestionarea eficienta a cauciucurilor in prima parte a cursei se poate dovedi decisiva, in contextul in care trecerea cat mai tarzie pe pneuri medium ar putea garanta o singura intrare la boxe pentru intreaga cursa. Desi a obtinut doar locul 10 pe grila de start, Adrian Sutil poate profita de consistenta pneurilor medium pentru a urca cateva pozitii atunci cand rivalii vor incepe primele schimburi de pneuri.

Ceilalati 14 piloti de pe grila de start au libertatea de a alege pneurile cu care vor incepe cursa de pe circuitul Sakhir.

Marele Premiu al statului Bahrain va avea loc duminica, 14 martie, cu incepere de la ora 14:00, ora Romaniei.

Via | Bridgestone

Comentarii (4)

  • strategie
    pana de benzina ,alegerea si gestionarea pneurilor,fiabilitatea masinilor,strategia folosita in cursa-sint citeva din problemele ce vor decide invingatorii sezonului 2010.Pilotului nu-i ramine decit sa conduca cumintel din cockpit conform indicatiilor primite de la inginerul de cursa.Oare vom asista la spectacole plictisitoare iar ?Cea mai frustranta pana, va fi ,,pana prostului" in ultimul tur.
    4 2
  • CONSUM
    Sunt cativa piloti care conduc c-am agresiv si asata o sa-i coste, avis vettel, massa, ham, shumi, o sa vedem pe multi uitandu-se de pe dreapta la alti
    1 4
  • @VJohann
    VJohann, i-ai enumerat pe cei mai temperamentali piloti ai momentului din campionat. :)
    Ce mai ramane F1 fara ei? Un tren care ajunge la statie la timpul stabilit?
    1 3
  • pemperamentali
    si daca Massa e temperamental, cate depasiri a facut anul trecut, in afara de cei intarziati cu un tur, sau cu probleme tehnice?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru