Strategia cu o singură oprire la boxe pentru Vettel, un accident
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel a câştigat Marele Premiu al statului Monaco după ce a adoptat o strategie cu o singură oprire la boxe care în ultimele 15-20 de tururi a părut falimentară.
Totuşi, oficialii Red Bull au dezvăluit ca strategia a fost adoptată în urma unei greşeli colective a mecanicilor, care l-au echipat pe german cu pneuri soft în loc de supersoft la intrarea de la boxe din turul 15 din cauza unei erori de comunicaţie cu cei din pitwall.
"A fost o problemă de comunicaţie. Planul a fost ca ambii piloţi să intre la boxe în acelaşi tur, dar din păcate radioul a fost bruiat şi băieţii din garaj nu au auzit apelul. Nu au ştiut ce pneuri ar fi trebuit să pună pe monopost. Până la urmă, un set de pneuri soft a ajuns pe monopostul lui Vettel, dar nu acesta era planul. Urma să folosim un set de pneuri supersoft pentru a-l acoperi pe Jenson Button, dar am spus 'ok, nu este un dezastru, trebuie să găsim o cale de ieşire'. Şi am reuşit să găsim calea", a declarat Christian Horner, seful echipei Red Bull.
Astfel, strategia prevăzută cu două opriri s-a transformat într-una cu o singură oprire, însă cel care a insistant să nu mai intre la boxe până la finalul cursei a fost chiar Vettel.
Germanul a considerat că aceasta este singura să snasa de a obţine victorie, chiar dacă Fernando Alonso şi Jenson Button se apropiaseră la mai puţin de o secundă în ultimele 15 tururi."A fost dificil să stau în frunte. Este dificil să depăşeşti aici, iar ei au avut o aderentă foarte bună. Am chemat boxele şi am spus că vreau să rămân pe pistă, pentru că aceasta era singura şansă de a câştiga cursa. Lupta s-a echilibrat cu şase tururi înainte de final înainte să se suspende cursa (n.r - din cauza accidentului lui Vitaly Petrov). Evident, mă chinuiam cu pneurile, dar cred că aş fi reuşit (n.r - să rămân lider) până la sfârşit. Apoi am putut schimba pneurile, am scăpat de acele cauciucuri vechi şi am avut un sprint spre steagul cu pătratele. Ne-am asumat riscul. Am vrut să câştigăm şi am obţinut recompensa. Sunt fericit şi este o onoare extraordinară. Este unul dintre cele mai bune Mari Premii ale anului şi cu siguranţă este frumos să câştig aici", a precizat el.
Via | BBC
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91893
Formula 1 artificiala... Dar sa ne gandim si in viata de zi cu zi... Mai parcam noi sau parcheaza masina singura? Mai ne uitam noi pe harta sau ne duce masina unde dorim? Totul e artificial in ziua de azi, de la mancare, electrocasnice, educatie si asa mai departe. Normal ca si Formula 1 e artificiala si tehnologia ne transforma in niste roboti. Nu e de vina FIA, noi toti suntem de vina pentru ca acceptam tehnologia asta sa ne schimbe viata, in rau, in nici un caz in bine.
Dar aici nu facem filosofie, ci deducem ca o Formula 1 artificiala e ceva inevitabil.
Steagul rosu a fost o prostie. A fost pus ca sa rupa ritmul adversarilor lui Vettel, asta e clar. Vettel nu avea cum sa faca fata lui Alonso si Button. Pana la final acestia il atacau, tinand cont ca Vettel avea pneurile mai folosite. Urata aceasta decizie! Urat! In momentul steagului rosu, Alonso si Button si-au iesit din ritm, s-au racit. Dupa o cursa foarte obositoare, sa mai revi la un ritm in care sa-ti ataci adversarul e foarte greu... ei au ramas oameni, nu sunt roboti, nu sunt artificiali. In plus, si masina isi iese din ritm.
Asta e! Nimic nu e intamplator in Formula 1!
1. sa intre la boxe dar cu siguranta ar fi pierdut cel putin doua pozitii si
2. sa ramana pe pista dar cu o aderenta, dupa cum s-a vazut intr-o, accentuata scadere (dupa cel putin 52 de tururi cu acelasi set de pneuri), ar fi fost o prada usoara pentru Alonso, cu mult mai rapid decat el.
A intervenit accidentul si FIA a profitat de ocazie sa-i ofere lui Vettel al doilea schimb de pneuri. Mi se pare scandalos, dar asta bineanteles daca am trai intr-o lume normala.
Nu putem sti care ar fi fost rezultatul...poate castiga tot Vettel,poate Alonso reusea sa-l depaseasca si castiga el...poate ca Button ii facea pe amandoi cu gumele cele mai fresh...poate se acrosau si ieseau toti 3....problema este acest POATE pe care FIA ni l-a bagat pe gat.Pentru ca exista anumite interese.Nu sunt genul care sa vada conspiratii peste tot,dar cand acestea devin evidente,nu mai pot fi ignorate.
@mobius
Ai dreptate,acum imi dau seama ca toata nebunia cu steagul rosu a pornit de la Alguersuari(un TORRO ROSSO,adica RED BULL) care a intrat in cine oare??!!!Corect,chiar in HAMILTON(coincidenta?SAU NU).
Cand citesc atatea comentarii despre Schumacher si locotenentii sai,ma gandesc ca Ferrari avea bunul simt si nu nega niciodata ca un Irvine,Herbert,Massa etx erau clar piloti nr.2.Pai Red Bull sunt de-a dreptul ignoranti,vor sa ma prosteasca in fata ca ei n-au domne asa ceva,amandoi pilotii sunt egali...Egali or fi fost anul trecut,cand s-au batut pana la final(desi nici chiar atunci nu prea au fost-vezi episodul din anglia cu aripa fata) dar sa nu-mi spuna mie Red Bull ca Webber are aceleasi sanse ca Vettel anul asta ca nu cred asa ceva.Saracul de la inceputul sezonului are numai ghinioane,ba pleaca din coada vreo 2 curse la rand,ba sta nu stiu cat la boxe etc,iar neamtu ala mic n-are nici o problema,merge ceas!!! Trebuie sa fii chiar naiv sa crezi ca se lupta in mod egal...
De fapt,in realitate lui Webber i s-a prelungit contractul pentru anul acesta sub conditia clara de a fi nr.2.
Imi cer scuze pentru ditamai comentariul asta,dar pur si simplu m-am saturat de ignoranta si de ipocrizia celor de Red Bull care vor sa ne ia de prosti.O fi Vettel bun,dar totusi...Oameni buni,lasati-i pe toti sa concureze!
Dar am impresia ca discutia asta poate continua la nesfarsit fara sa se ajunga la vreo intelegere, pentru ca fiecare are definitia lui a ce inseamna "noroc". Trebuie sa recunoastem ca e un termen destul de ambiguu, ce poarta amprenta subiectivismului. Pana la urma zicala "norocul ti-l faci singur" se aplica cel mai bine aici.
Situatia asta e asemanatoare cu aceea daca ai trece pe langa o cladire si o caramida ar cadea, lovindu-te in picior; unul ar putea spune ca e ghinion ca l-a lovit tocmai pe el, altu ca e noroc ca nu l-a lovit in cap.
Si nu inteleg ce legatura are regula introdusa de FIA cu privire la schimbarea pneurilor sub steag rosu. Nu e ca si cum ar fi stiut ca tocmai un Red Bull va fi in frunte si ii va avantaja la un moment dat. Nici eu nu sunt de acord cu ea, dar de aici pana la a sugera ca a fost introdusa pentru a ajuta RBR... Personal mi-ar fi placut, ca oricarui fan F1, sa nu se fi intamplat deloc acel accident al lui Petrov si sa avem un final extrem de interesant. Unii vad ca sunt siguri ca Alonso il depasea pe Vettel... Ei bine, daca as avea talentul lor m-as orienta spre loto sau pariuri. Adevarul e ca nu stim daca pneurile lui Vettel ar mai fi rezistat, daca Alonso l-ar fi depasit, daca Button nu ar fi incercat ceva asupra lui Alonso, etc.
Si in legatura cu Webber si pilotul numarul doi, e adevarat ca Vettel e avantajat in unele situatii, dar sa ajungi sa spui ca se umbla la masina lui Webber sau mecanicii sunt mai lenti intentionat mi se pare total aberant. Cele mai mari probleme in sezonul asta pentru Webber sunt pneurile, cum a recunoscut si el in mai multe randuri in interviuri, ultima data chiar dupa cursa de la Monaco -> http://www.youtube.com/watch?v=yF84_L6SVEk.
Pff, mult mai scrisei.
Dupa cum vedeti,eu am zis ca POATE castiga,POATE il depasea cineva...nu putem sti,DAR exista o posibilitate,care prin schimbul de gume s-a dus.
Daca voi sunteti ATOATESTIUTORI,pot eu sa va contrazic?!!
In aceasta cursa nu a mai contat.
Felicitari lui Button pt o strategie de nota 10.
Vettel nu a meritat sa castige aceasta cursa , strategie proasta dar a avut ''noroc'' .
Unde nu conteaza asa mult masina, conteaza si norocul.
Daca tot au incalcat regulamentul si au decis sa se reia cursa, am si eu cateva nelamuriri:
1-de ce nu i-a lasat pe gumele vechi?
2- de ce au lasat pe mecanicii McLaren sa lucreze la aripa spate a pacaliciului?
Infine, nu ma astept sa imi dea cineva de aici raspunsurile la cele 2 nelamuriri.
Oricum, comisarii au decis ca odata ce au ignorat regulamentul, mai pot sa-l mai ignore de cate ori vor.
P.S. : Poate raspunsurile la intrebarile de mai sus sa fie cumva legat de o oarecare favorizare a unora?
Macar daca inchideau cursa si cu asta basta...si-au cam dat cu tifla-n cap comisarii.
Parerea mea e ca o sa fie ceva scandal de treaba asta.
Cand nu scrii nimic, pari mai inteligent.
''Comisari nofacut avantaj nimanui, arespectat regulamentul... Cu stima''
Asta nu e tot una cu neutralizarea definitiva a cursei.
In plus, nu ma agit deloc, doar i-am atras atentia(asta a fost intentia mea).
Oricum o iei, ceea ce s-a intamplat duminica, nu tot una cu respectarea regulamentului.
Oricum, parerea mea e ca in Canada iar o sa omoare spectacolul Vettel, dar sper ca restul si in special masinile Ferrari sa le ridice ceva probleme... daca se mai poate spune asa.
O zi buna sa aveti