Stewart: "F1 are cei mai buni piloţi din istorie"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
2010 va rămâne în istorie drept primul sezon din istorie în care patru piloţi au avut şanse matematice la titlu înaintea ultimei curse, la care se adăugă prezenţa lui Jenson Button în lupta pentru trofeu până la penultimul Mare Premiu.
În plus, numeroşi alţi piloţi au obţinut rezultate bune, motiv pentru care triplul campion mondial Jackie Stewart crede că Formula 1 beneficiază în prezent de cel mai bun grup de piloţi din istorie.
"Cred că este cel mai bun pluton din istorie. Red Bull a avut un monopost bun în acest an, dar până în ultima cursă au fost patru piloţi în lupta pentru campionat şi au existat cinci în cea mai mare parte a sezonului. Cu siguranţă (n.r - plutonul este la fel de puternic ca în anii '70). Cred că animalul este exact la fel."
"Nu cred că Sebastian Vettel este diferit de Jim Clark, Graham Hill sau Jack Brabham sau de alţi piloţi care au câştigat titlul de minim două ori. Aceşti piloţi sunt la fel: dorinţă, concentrare şi talent care au fost dezvoltate la cel mai înalt nivel.
2010 a fost un an grozav, dar cred că 2011 va fi un nou an grozav, pentru că aceesi piloţi sunt în pluton cu şi mai multă experienţă", a declarat el.Pe lângă Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Mark Webber şi Jenson Button, care au luptat pentru titlu în 2010, Stewart crede că Robert Kubica va fi de asemenea capabil să-şi adjudece un trofeu mai devreme sau mai târziu.
"Vettel este un pilot tânăr. Are 23 de ani, [...] vârsta la care am început eu să pilotez. Eu aveam 23 de ani, el este campion mondial la 23 de ani. Webber are 34 de ani. Când eu aveam 34 de ani am fost mai bun decât la 23 de ani, deci cred că Vettel mai are multe de demonstrat. Webber este încă acolo, iar Kubica ar putea deveni campion într-o zi. Îl avem şi pe Button, care pilotează cel mai "curat", iar Hamilton este probabil cel mai bun pilot, în timp ce Alonso este încă cel mai bine echipat. Există un grup extraordinar de pricepuţi", a mai precizat el.
Via | Autosport
mda, doar el şi Kubica nu au fost bătuţi de coechipier. Să-i vedem în aceeaşi echipă şi să ne lămurim.
De exemplu, vazusem un video cu Alain Prost care era nemultimit de faptul ca Senna forta foarte mult in calificari, chiar peste limitele masinii, obligandu-i oarecum si pe ceilalti piloti sa obtina rezultate asemanatoare cu riscuri foarte mari.
Acum avem multa tehnologie: aerodinamica, computere, inghetarea motoarelor, acelasi furnizor de pneuri, siguranta mai mare.
Pilotii urmeaza un program de training mult mai complex decat cel practicat de generatiile trecute, toate acestea uniformizeaza mai mult performantele acestora.
As putea asocia vremurile trecute cu cavalerismul, iar prezentul cu mercenarul sau soldatul profesionist
In trecut nu era cutie secventiala, era ambreaj mecanic etc. Mai erau motoare prea puternice pentru aerodinamica, era un dezechilibru, pneurile nici ele prea grozave.
Oricum, nu este bine totusi sa subestimam masinile actuale in ce priveste dificultatea in pilotaj. Acum comenzile sunt mult mai facile DAR
vitezele prea mari in viraje au adus un mare grad de dificultate, fortele G sunt la limita suportabilului, riscuri de vertij, etc. Acum trebuie sa gandesti abordarea unui viraj mai repede, poti pierde masina mult mai usor din cauza sunt mult mai fine din acest punct de vedere, se "simt" mai greu.
Da siguranta este mult mai mare acum, dar spuneti-i asta lui Massa ....
Buun. Acum, cred ca si pilotii actuali s-ar fi descurcat pe masinile din trecut, si pilotii din trecut s-ar descurca cu cele de azi (daca ar mai fi tineri).
Ham a venit intr-adevar la o echipa de top. Unde a intalnit campionul de atunci. Pe care l-a surclasat ca viteza pura in cursa. Putea foarte bine sa fie departe de Alonso, mult in spatele acestuia, mai ales ca era debutant, ..... DAR n-a fost.
nu o mai lungesc, pentru ca-mi dau seama ca ar fi inutil cu tine. Spun doar ca alonso a fost un plangacios in 2007 ca nu putea nici sa accepte realitatea nici sa explice altfel neputinta si rusinea de a fi batut de un debutant el proaspat dublu ceampion. De ce ar sustine o echipa care urmareste performanta un pilot mai slab. Uite la Ferrari acum. Hamilton nu a fost favorizat. Doar ca Alo nu a fost nici el favorizat asa cum a vrut. Ham era doar preferat nu favorizat. Preferat pentru ca a surprins placut dovedind ca este mai bun decat Alo. Si da, nu ai nevoie de Alo daca ai unul mai bun .... l-a invins Ham pe propriile satari ceea ce spune multe .....
Atunci cand doi piloti sunt pe aceeasi masina pot fi comparati in ceea ce se cheama "viteza pura". Adica cine este mai bun ca timpi pe tur, cine iese mai bine in evidenta din acest punct de vedere. Se poate de exemplu ca un pilot sa scoata tur dupa tur timpi mai buni decat coechipierul dar sa abandoneze din motive tehnice. Normal ca nu puncteaza, dar tot va fi considerat mai bun ca viteza pura. Si o echipa asta cauta, un pilot rapid, deoarece au speranta ca problemele tehnice vor fi minore pe viitor si oricum nu stii care va fi ghinionistul data viitoare.
Timpii pe tur, in general au fost mai buni ai lui Ham in 2007. Numai ca a avut multe abandonuri. Numai asa a ajuns la egalitate de puncte cu Alo, dar daca te intereseaza rezultatul final in loc sa casti ochii la chestiuni mai profunde afla ca in 2007 Ham a luat locul 2 in campionat si Alo locul 3.
Apropo de prostie. Sa nu confundam CMT cu viteza pura. CMT poate fi obtinut si accidental. Degeaba faci CMT daca in restul turelor esti batut mar. O medie buna vine din mentinerea unui ritm ridicat in fiecare tur.
Vestea proasta pentru Alonso este ca Ferrari, asa cum ii stim, va face la un moment dat tot posibilul sa-l aduca pe Ham in echipa, asa cum au trecut si peste Schum cand a venit Kimi. Si atunci sa-l vad pe Alo ..... asta DACA RAMANE IN ECHIPA CU HAM
Auzi tampenie .... Ron a fost cu Ham in cockpit sa-l ajute .....
sau i-a desfacut cate un surub lui Alo... sau a apelat la woodo .... sau la flacara violet .... sau ce mai vrei ... patetic
Daca Ham era lent, putea sa faca Ron orice, nu-l invingea pe Alo. Dar Ham a fost rapid, a fost mai rapid asta este fie ca vrei sau nu. Incearca sa vezi lucrurile asa cum sunt. Iti faci astfel un serviciu ....