STATISTICA: Coreea de Sud, cea mai lungă cursa din ultimii 50 de ani

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 25.10.2010
Coreea de Sud a găzduit duminică cea mai lungă cursa de Formula 1 din ultima jumătate de secol, fiind întrecută doar de Indianapolis şi Monte Carlo în 1960.

Ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Coreei de Sud a fost bulversată de ploaie şi a devenit una dintre cele mai lungi din istoria competiţiei, acest lucru fiind posibil datorită suspendării temporare a cursei.

Comisarii au decis amânarea startului oficial cu 10 minute şi începerea acestui sub Safety Car, însă după numai 3 tururi şi 6 minute şi 52 de secunde cursa a fost suspendată din cauza cantităţilor mari de apă prezente pe pistă, a aderentei inexistente şi a vizibilităţii reduse. Cursa s-a reluat din nou sub Safety Car la ora 10:05 ora României, la 55 de minute de la efectuarea primului tur, şi s-a încheiat la ora 11:58 ora României prin victoria lui Fernando Alonso. În total, Marele Premiu al Coreei de Sud s-a desfăşurat pe parcursul a două ore, 48 de minute şi 20.810 secunde.

Pentru a găsi alte curse care au durat mai mult decât Marele Premiu de la Yeongam trebuie să ne întoarcem în trecut cu 50 de ani. În 1960, Marele Premiu de la Indianapolis a durat 3:36’11.36, iar Marele Premiu al statului Monaco 2:53’45.5.

În prezent, regulamentul Formulei 1 prevede că durata maximă a unei curse este de două ore, însă acest prag poate fi depăşit în cazul curselor suspendate temporar din cauza vremii sau a accidentelor. În istoria recentă a Formulei 1, Marele Premiu al statului Monaco din 2008 s-a încheiat după 76 din cele 78 de tururi regulamentare odată cu atingerea pragului de două ore, în timp ce Marele Premiu al Germaniei din 2007 a durat două ore şi 6 minute, fiind suspendat la un moment dat din cauza ploilor torenţiale.

RECORDURI ÎNCHEIATE DUPĂ DUBLUL-ABANDON RED BULL

În urma abandonurilor suferite de Mark Webber şi Sebastian Vettel, o serie de performanţe remarcabile realizate de echipă au ajuns la sfârşit.

  • Red Bull a câştigat cel puţin un punct în fiecare dintre ultimele 22 de curse Red Bull a fost una dintre cele două echipe care a câştigat puncte în fiecare cursă a sezonului 2010. Singura care rămâne cu această performantă în prezent este McLaren
  • A deţinut recordul pentru echipa care a înregistrat cea mai lungă succesiune de curse fără defecţiuni mecanice, ultima petrecându-se în Australia, când motorul lui Vettel a cedat
  • A înregistrat primul dublu-abandon într-o cursă după mai bine de 2 ani.
    Ultima cursă în care Red Bull nu a terminat cu niciun pilot a fost Marele Premiu al Australiei din 2008. 

ALTE STATISTICI DIN COREEA DE SUD

  • Safety Car-ul a fost prezent pe circuit timp de 24 de tururi, marcând astfel un record absolut, doborând precedenta "performanţă" de la Marele Premiu al Japoniei din 2007, când maşina de siguranţă a rămas pe pista timp de 17 tururi
  • Pe parcursul întregului sezon 2010, Safety Car-ul a fost prezentat pe circuit în 78 de tururi, adică de aproape două ori mai mult decât a petrecut Felipe Massa în fruntea curselor (42 de tururi)
  • Vitantonio Liuzzi şi-a egalat cel mai bun rezultat în carieră după ce a terminat pe locul 6, la fel ca în Marele Premiu al Chinei din 2007
  • Nico Rosberg a înregistrat primul abandon din cauza unui accident după 45 de curse, ultimul petrecându-se la Marele Premiu al statului Monaco din 2008
  • Michael Schumacher şi-a egalat pentru a doua oară cel mai bun rezultat al sezonului după ce a terminat pe locul 4
  • Hispania Racing a urcat pe locul 2 în topul celor mai slabe echipe din istorie, terminând pentru a 8-a oară cursa pe ultimul loc. Recordul este deţinut de Minardi, cu 12 clasări pe ultimul loc în sezonul 2004
  • Jenson Button a regresat permanent în calificări după locul 2 obţinut la Monza.
    Pilotul echipei McLaren a terminat calificările pe locul 4 în Singapore, 5 în Singapore şi 7 în Coreea de Sud
  • Sakon Yamamoto l-a învins pentru prima oară în calificări pe coechipierul său Bruno Senna

Comentarii (11)

  • EndlessDarkness
    Beyond My Fear
    O cursa... cel putin spectaculoasa. Iar sezonul... ca un brad plin de artificii. Alonso cred ca foloseste Old Spice... si rides a horse.

    "I am on a horse
    Mooo
    A cow" :P

    http://www.youtube.com/watch?v=zkd5dJIVjgM&feature=related
    3 3
  • @Daniel ,,Michael Schumacher şi-a egalat pentru a doua oară cel mai bun rezultat al sezonului după ce a terminat pe locul 4'' permitemi sa te corectez si-a egalat a treia oara pentru ca a mai terminat pe locul 4 in Turcia si Spania si acuma in Coreea
    3 2
  • ?
    @admin. vettel in australia nu cu franele a avut probleme?
    0 0
  • Corneliu
    @Crisztian
    Pai in Turcia a stabilit recordul, l-a 'egalat' in Spania si l-a 'egalat' a 2a oara in Coreea, care-i problema?
    2 1
  • Deci
    daca cursa se incheia la timp, altfel stateau statisticile. In fine, totul e bani si politica.
    1 2
  • Diesel
    ally_great
    Pai cursa s-a incheiat la timp.Daca faci un efort si citesti regulamentul vei vedea cum stau lucrurile.Simt oaresce frustrari:)..de cand omul a inceput sa se organizeze ca animal social, adica epoca de piatra, totul inseamna politica si bani.
    4 3
  • @Crisztian
    Corneliu ti-a raspuns foarte bine la aceasta intrebare.
    2 0
  • @scuderia
    Initial s-a crezut ca este o problema la frane, daca nu ma insel asa sustinea Vettel prin radio. Insa analiza ulterioara efectuata de ingineri a dezvaluit o problema la cuplul motor.
    2 0
  • @ally_great
    La ce te referi mai exact cand spui ca nu s-a terminat la timp? :)
    2 0
  • Timp
    pai cum sa dureze o cursa 2 ore 48 min?? Trebuiau sa o opreasca la 2 ore. @ Diesel - da, sunt frustrata. Nu mai da Dumnezeu sa revina Kimi...m-am saturat de simularile de curse de care am parte.
    0 0
  • @ally_great
    Pentru ca minutele petrecute sub drapel rosu nu intra sub incidenta limitei de 2 ore. Regulamentul a fost aplicat corect.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru