Sponsorii din Formula 1 şi-au creat o organizaţie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O parte dintre cei mai importanţi sponsori care activează în Formula 1 au acceptat propunerea venită din partea unor oameni de afaceri de a fonda o organizaţie care să le apere interesele în competiţie şi să le mărească influenţa asupra deciziilor importante.
Grupul poartă denumirea de Formula 100, întrucât îşi propune să atragă 100 dintre cei mai importanţi sponsori, iar până acum au răspuns provocării aproximativ 30 de companii, printre care Total (partener al echipei Renault), Shell (furnizorul de lubrifianţi ai Scuderiei Ferrari), Santander (sponsor principal al Scuderiei Ferrari) sau Allianz (sponsor al echipei Williams).
Grupul a avut deja o primă întâlnire la Londra în care s-au trasat principalele preocupări ale sponsorilor. Cele mai aprinse subiecte de discuţie au vizat faptul că sponsorii nu au niciun cuvânt de spus asupra regulamentului sportiv, în ciuda sumelor alocate anual echipelor.
Principalele nemulţumiri sunt interzicerea testelor din timpul sezonului - în timpul cărora sponsorii organizau evenimente de marketing pentru clienţi - şi extinderea calendarului competiţional în ţări lipsite de importantă strategică pentru activităţilor acestora.
Obiectivul grupului este desemnarea unui reprezentant care să discute despre aceste probleme cu Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor coemrciale ale competiţiei. Britanicul în vârstă de 79 de ani consideră însă că această acţiune a sponsorilor este inutilă.
"Sponsorii ştiu exact ce fac când se implică în Formula 1. Toţi sponsorii sunt conduşi de oameni care au peste 21 de ani (n.r - în unele ţări, majoratul începe la 21 de ani). Vorbim tot timpul cu sponsorii şi îi văd la Marile Premii. Oamenii din spatele acestei asociaţii nu au niciun fel de investiţii în F1. Pur şi simplu sunt proşti", a declarat el.
Via | BBC Sport
Sponsorii doresc teste... Superb.
Vor locațiile clasice... Superb. (preciv doresc și SUA)
Cred că este o inițiativă bună, doar ei vin cu banul.