Lewis Hamilton a profitat din plin de pole position-ul obținut sâmbătă pentru a se apropia și mai mult de Nico Rosberg în clasamentul general, într-o cursă lipsită în mare parte de spectacol.
Hamilton a țâșnit la start din pole position, a frânat violent în primul viraj și a fost nevoit să parcurgă o bună distanță în decor, fără însă să piardă prima poziție. În spatele său, Rosberg și Verstappen au rulat roată la roată până în primul viraj, însă olandezul nu i-a lăsat spațiu germanului, cei doi s-au atins, iar pilotul Mercedes a rămas pe locul 2 după ce a ieșit ușor în decor.
Între timp, Nico Hulkenberg l-a depășit pe Daniel Ricciardo, în timp ce Sebastian Vettel a acuzat o pană în urma unui contat cu Felipe Massa, însă a rămas pe circuit. Un acroșaj între Pascal Wehrlein și Marcus Ericsson a generat apariția Safety Car-ului pe circuit, iar Ricciardo a optat să intre la boxe și să înlocuiască pneurile supersoft cu cele medium, revenind pe circuit pe locul 16.
La reluarea cursei, Hamilton și-a creat un avans consistent de circa 6 secunde în fața lui Rosberg, care la rândul său era la circa 7 secunde în fața lui Verstappen. Tocmai de aceea, prima serie de intrări la boxe nu a adus schimbări majore în plutonul fruntaș, însă lucrurile au fost mai animate în spatele piloților Mercedes. Ricciardo a ajuns în spatele acestora, reușind astfel să treacă în fața lui Verstappen și Hulkenberg ca urmare a opririi premature de la debutul cursei. Deloc surprinzător, toți piloții au optat pentru pneuri medium în al doilea stint, astfel că strategiile au devenit practic similare.La adăpostul unor pneuri mai proaspete, Verstappen l-a ajuns din urmă pe Ricciardo și, după ce a sugerat un ajutor de la boxe, a fost lăsat de australian să depășească. Vettel a rămas pe circuit cu pneurile soft până în turul 33, după ce inițial a refuzat să intre la boxe la îndemnul echipei. Germanul a optat de asemenea pentru pneuri medium și a revenit pe circuit pe locul 6, în spatele lui Raikkonen.
Cel de-al doilea stint a fost unul lipsit de evenimente până spre turul 50, când Verstappen s-a apropiat semnificativ de Rosberg și a inițiat un atac pentru a urca pe locul 2. Pilotul echipei Red Bull a frânat însă târziu și a ieșit în decor, iar Rosberg a profitat din plin pentru a-și construi un avans de circa 2 secunde.
Ultimele tururi nu au adus nimic nou în plutonul fruntaș, astfel că Hamilton a câștigat în fața lui Rosberg și mai are de recuperat 19 puncte în lupta pentru titlul mondial.
Verstappen a avut însă mari emoții înainte de a termina pe podium.
Vettel a încercat să-l depășească, iar olandezul a frânat târziu și a scurt-circuitat o șicană. Inginerul de cursă l-a anunțat pe Verstappen să cedeze poziția, însă olandezul a refuzat ordinul și a rămas pe locul 3. Vettel a fost ulterior la un pas să fie depășit de Ricciardo, cei doi s-au atins, însă pilotul Ferrari a salvat un loc 4. Totuși, imediat după finalul cursei, comisarii au anunțat că îl penalizează cu 5 secunde pe Verstappen, astfel că olandezul a fost retrogradat pe locul 5, iar Vettel a obținut podiumul în fața lui Ricciardo.Raikkonen a ocupat locul 6 în fața lui Hulkenberg și a celor doi piloți Williams, Valtteri Bottas și Felipe Massa, iar Sergio Perez și-a adjudecat ultimul punct pus în joc.
Fara basinile astuia mic, Ferrari erau in fata cu mult, 3 curse stricate de pusti si inca vreo 2-3 comise de Kvyat cand era la Rbr, daca aduam punctele doar din aceste 5-6 curse, Ferrari era in fata Rbr cu mult! Nu am inteles strategia Ferrari din calificarile q3, adica pilotezi mult mai slab cu supersofturi decat cu sfoturi in q1 si q2?
O sa trag maine cursa de pe net, sa vad practic jumatatea din cursa.
Sa nu uitam de Colectiv si de cei 64 de ingeri cu aripile arse ce s-au inaltat la ceruri acum un an.
P.S. Johannis sa nu uite de Colectiv, are peste saizeci de oameni pe constiinta.
Si Rosberg a iesit tot pe acolo in primul viraj,nu doar Lewis.
Parerea mea ca Max a facut multe boacane in alte curse, dar astazi a fost penalizat gratuit.
Vettel: “Move! Move for [bleep] sake!”
Vettel: “He’s a [long bleep], that’s what he is.”
Vettel: “I mean, am I the only one or are you not seeing what I’m seeing? He’s just backing me off into Ricciardo [bleep].”
Engineer Riccardo Adami: “Charlie said that…”
Vettel: “Yeah! You know what, here is the message for Charlie: [bleep] off! Honestly, [bleep] off.”
After the Ricciardo incident…
Vettel: “Honestly, I’m going to hit someone I think I have a puncture, rear left.”
Engineer Riccardo Adami: “Tyres are fine, tyres are fine.”
On the slowing down lap…
Vettel: “He has to give me the position. End of the story.”
Team boss Maurizio Arrivabene “Sebastian, Sebastian, calm down, calm down. They are under investigation. I know that it is not fair but calm down. Put your head down and we talk afterwards.”
Vettel: “OK, copy Maurizio.”
No comment.
Daca si inginerul tău îți spune că trebuie să dai poziția, ce argumente mai căutați?
Toate acestea însă nu se întâmplau dacă verst era penalizat după incidentul de la start, când practic l-a aruncat pe Rosberg afara de pe pista. Din păcate pentru talentul lui, în loc să se maturizeze este tot mai infantil si are șanse să moară speranța.
Omenește este de inteles frustrarea lui, de unde încerca să-i ia lui Rosberg locul 2 s-a trezit atacat de vetel cu 3 tururi înainte de final.Dacă tac'su mai are influenta asupra lui ar trebui să-i spună că din cursa de astăzi să învețe că prostia se plătește. În loc de locul 4 în cursa si depășirea lui hakinen în clasamentul pilotilor, a ajuns pe 5 tot în urma finlandezului.
Norocul Ferrari a fost ca vetel nu i-a mai ascultat, altfel ieșea lângă kimi si verst se luptă cu rici pentru podium. Oare îi ceda holandezu locul, așa cum rici a făcut când verst era mai rapid? N-aș crede, ca nu prea pare prieten cu fair playu'
iesi de pe circuit ca sa-ti pastrezi locul = cheat
ori suntem piloti ori nu mai suntem ...
cursa trebuie sa se desfasoare pe circuit
Adica Verstappen nu primeste nicio penalizare pentru impingerea lui Rosberg in afara circuitului in virajul nr. 1, cu tot cu lovitura in laterala, dar lui Vettel in dau penalizare pentru ca s-a mutat a doua oara si pe o perioada de franare. Sportul devine un picut sport de fatalai. Pilotajul periculos de care spune Whiting & Co se putea solda cu o coliziune pe franare in care ambii piloti ieseau din cursa, nu ajungeau prin spitale. Astia trebuie neaparat sa regandeasca tot regulamentul si tot ce se intampla.
Verstappen primeste penalizare pentru taierea primei sicane in vederea pastrarii pozitiei, Hamilton nu primeste nimic. E un pic dubios cum este interpretat regulamentul. Bine, daca stam sa privim incidentul, se poate ca olandezul sa fi primit penalizarea si din cauza gafei din primul viraj - primul tur, cand s-a dus in Rosberg.
@Hakkinen, sa stii ca ROS a iesit si a scurtcircuitat din cauza lui Verstappen care l-a lovit si l-a impins in afara.
Declaratiile lui Verstappen dupa cursa sunt extrem de arogante si baietasul asta ar trebui pus la punct de cineva care are mai mult creier decat el - adica taica-sau. De altfel, ce a facut pustanul asta putea fi sanctionat cu descalificare din cursa: a refuzat sa cedeze pozitia, a tinut un alt pilot si a cauzat si un mic incident la debutul cursei. Sunt 3 penalizari intr-o singura cursa si putea primi descalificare daca s-ar fi luat in vedere toate literele de regulament.
Mai multi piloti acuza iesirea lui Hamilton din primul tur ar fi fost pasibila de penalizare (Hulk, Ricciardo si altii). Dupa cum spuneam, regulamentul e interpretat preferential: pilotii din fata care pot oferi spectacol sunt mai iertati decat cei din pluton. Ceea ce nu este deloc ok.
Stewards' statement
The stewards paid particular attention to the Race Directors Notes from the US Grand Prix (v2) and from this event (point 18).
Notwithstanding the F1 Commission directive to "let the drivers race" we note the concern that has been expressed about manoeuvrers involving a change of direction under braking as expressed at the Drivers Briefing at the US Grand Prix and in the Race Director's Notes from the US Grand Prix and this event.
The telemetry and video evidence shows that the driver of Car 5 did change direction under braking.
Article 27.5 and the Race Director's Notes have essentially three criteria that determine a breach
1) Driving in a manner potentially dangerous
2) An abnormal change of direction
3) Another driver having to take evasive action
The video footage, including the close circuit footage, the broadcast vision, both drivers' on board cameras plus the telemetry show that there was an abnormal change of direction by Car 5 and this was considered to be potentially dangerous in view of the proximity of the wheels of each car.
The video evidence clearly shows that Car 3 had to take evasive action as a result. Accordingly as all three criteria have been met, the driver of Car 5 is guilty of a breach of Article 27.5
Cred ca incet incet incep sa-mi pierd interesul. Noroc ca Verstapen mai animeaza si se mai bate oleaca.
Legat de penalizari _ F1 devine un sport de domnisoare.
Prea multe penalizari in ziua de astazi.
Cei care sustin penalizarile sigur sunt copii si nu au prins perioada cu Senna pe circuit.
Incidentul Verstappen Rosbserg din prima curba, incident de cursa
Verstappen de asemeni a castigat teren in fata lui vettel prin taierea sicanei, oricum nu in masura castigata de hamilton, dar a fost penalizat pe drept. Atitudinea lui de a nu ceda, in conditiile regulamentului actual a fost corecta: Daca cedeaza ajunge pe 5 cu vettel si ric in fata lui sigur. Daca nu cedeaza, il ajuta pe ric si apoi oricum sansa era sa fie depasit de ambii (sau nu...) pe pista sau cu penalizare, deci nu avea ce pierde, oricum era pe max. locul 5. A decis sa il ajute pe ric si uite ca a iesit pe 4.
Incidentul Vettel Ric, ar trebui sa fie incident de cursa. Practic Vettel a deschis, Ric a intrat si apoi vettel a inchis lasand loc de o masina, practic unde era masina lui ric.
Concluzii:
1. Verstappen este agresiv dar si foarte calculat. Din cauza varstei este prea agresiv, fapt ce va trece in 2-3 ani. Totusi vreau piloti ca el si Vettel si Ric pe traseu pentru ca vreau curse!
2. Regulamentul lui Whiting and CO este conceput cu lacune si prost aplicat. Ham trebuia penalizat in primele 3 ture dupa incidentul din prima curba si nu doar cu un 5 sec peste juma de cursa dupa ce a fructificat avantajul castigat neregulamentar cat sa nu mai conteze penalizarea. Lui Verstappen trebuia sa i se fi comunicat pe cale oficiala sa cedeze pozitia si apoi in tura urmatoare black flag pentru neconformare. Vettel nu trebuia penalizat pentru incident de cursa.
eu nu inteleg de ce Sainz a fost penalizat si Verstappen nu. Sainz era in pluton si s-a miscat putin spre stanga, indreapta lui fiind alte masini si este penalizat, Versatppen care se "sprijina" de Rosberg nu.
Regulamentul, bun rau cum e este regulament si trebuie aplicat pentru toti. Ce daca Verstappen este un mare talent si aduce spectacol, pana acum a avut noroc cu piloti experimentati care l-au ferit ei: Kimi, Vettel, Rosber, Riciardo, Hamilton, altfel iseau scantei si poate ceva mult mai rau.
Va mai aduceti aminte de Kobayashi? si ce contacte a avut, inclusiv cu Hamilton, pe vremea cand Hamilton era mai tanar si mai impulsiv. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla daca Verstappen dadea peste unu capos cum era Kobayashi, care nu ceda nici un milimetru.
Mi se pare ca e doar de show batalia dintre Ham si Ros, asa sa mai animeze campionatul.. parca prea e toata lumea fericita... asta dupa Malaezia, unde i s-a explicat lui Ham cum stau lucrurile anul acesta...
un fan Ham
http://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/10/ricciardo-inherits-third-after-vettel-penalised-for-erratic-driv.html
Motoare lente, de anduranta, gestionare de pneuri, de carburant, si mai noi reguli scoase peste noapte si clasamentul facut la masa verde. O porcarie ! Max putea fi penalizat in alte curse unde a gresit mai grav, ieri nu merita penalizarea nici el nici Vettel.
De acum inainte fiecare iesire in decor va fi penalizata?
Inginerul de cursa ii spune lui Max "give the position back "....pai cum sa i-o dea inapoi ca Vettel nu fusese nici o clipa in fata lui....
Rosberg e in fata si mosul a zis explicit: Nu il intereseaza cine iese camion, dar vrea sa se castige campionatul in ultima cursa si in ultimul viraj.
Daca era Hamilton in fata era favorizat Rosberg. Mercedes nu favorizeaza un pilot anume ei probabil asculta de mos.
It's all about money:(
Iti multumesc pentru ca mi-ai atras atentia asupra erorii. Am fost probabil marcat de comentariile "adevaratului Hakkinen" + trecerea la ora de iarna:))
Cu aceasta subtila demascare ai lasat fara sens comentariul meu, astfel ca ai simtit nevoia sa reiei si sa reformulezi ideile, inclusive referirirle la influenta paterna. Curat originalitate " a la Ponta"!:))
Pe Max, clar l-au penalizat pentru ca a creat 3 incidente in cursa asta, as zice sa mutlumeasca doar pentru cele 5 secunde, a scris Jugaru mai sus, conform regulilor, Max trebuia descalificat cu totul. Acum daca astuia i-au dat penalizare, la fel sin cazul lui Sainz, hai sa procedam la fel si cu Sebastian. Insa nu inteleg un lucru, de ce 10 secunde, de ce nu 5 sau de ce nu, deloc? Pai bun, sa analizam toate fazele lui Max, sa ii reducem toate punctele castigate pe tupeu si sa dam punctele inapoi lui Hamilton, lui Rosberg, lui Vettel, lui Raikkonen, lui Sainz cand max era la Toro Rosso. pai sa fim corecti, nu partinitori! La fel, sa ii dam punctel inapoi lui Vettel pentru ca a fost scos de 3 ori din cursa de Kvyat! Si nu zic doar de Vettel, ci de oricine a a pierdut puncte din cauza lui Max.
Si ca sa fim clari, Vettel nu ar proceda astfel, cum a facuto cu Ricci, insa pe fondul adrenalinei din cauza lui Max, mai ales ca Ricci s-a apropiat cat Seb urla la echipa, e clar ca nu s-a mai concentrat la cursa, nici nu ajungea Ricci in ipostaza aia daca nu incetinea cat vorbea cu colegii. O fi el guraliv dar totusi are cunostiinta de respect pe circuit. Chiar si-a atins propriul coechiper dpentru a le face loc altora.
1-hamilton a taiat sicana,dar nu a castigat nici o pozitie. daca o faci in mod repetat atunci esti sanctionat.
verstappen la scos in afara circuitului pe rosberg,deci trebuia sanctionat.
in conflictul cu vettel trebuia mult mai drastic sanctionat. neaparat trebuia un stop and go,sau o trecere pe linia boxelor.
trebuie sa sti ce semnifica respectul fata de ceilalti pe pista.
cretinul asta mucos pana nu o sa faca un accident grav nu se invata minte. cica gloata il adora ,ca aduce soectacol. pai o sa aduca curand mult sange . locul lui este in mma,nu in f1.
nici acum nu pot uita cum a schimbat trasa de 3 ori in fata lui kimi,la peste 300km la ora.
pai daca kimi nu avea experienta sau erea la fel de capatanos ca max,acum ambi erea langa schumacher.
duelul dintre vettel si ricci putea fi trecut fara sanctiuni,cei doi acolo sau batut cu respect zic eu.
dar poate a gresit vettel ca a schimbat de mai multe ori trasa,dar nu pot sa nu zic: daca vettel a schimbat trasa ,atunci ce mama dracu a facut max cu kimi la 300km/?
Nu l-am suportat niciodata deVettel cat timp a fost la Rbr, prea a fost favorizat in fata lui Webber, plus au fost vreo 2-3 curse in care si-a batut joc de Mark, cam ce face si rasfatatul asta de Max, un pilot foarte bun dar si-a luat lumea in cap deoarece i s-a dat apa la moara. Bun, forte buna dar inca imatur.
Ia vedeti ce zice aici Rosberg despre Max:http://www.gpupdate.net/en/videos/8133/nico-rosberg-s-mexican-gp-vlog/
Mi se pare foarte relevant video de mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=a2-dfaLwI4Y
Asa este, daca te uiti in link-ul asta, se vede cum Vettel i-a lasat loc lui Ricci, la o adica, ce l-a impiedicat pe Ricci sa tina traiectoria pe interior dupa ce au iesit ambii din curba?
Asta a si vrut Max, ca Ricci sa se poata apropia de Vettel si sa incerce o depasire.
Faptul ca s-au atins prin duelul roata la roata a fost cauzat pur si simplu de faptul ca au tras fiecare mai mult sau mai putin de volan ca sa tina curba, Insa, ambii au fost eleganti in miscari, fara bucati din aripa rupte, fara figuri puerile. Asta este o mare diferenta de clasa dintre cei 2 si Max.
Din video se vede clar ca vetel incepe perioada de franare si vireaza spre stanga in incercarea de a inchide la ricci. El trebuia sa isi mentina directia in momentul franarii ceea ci-ar fi permis lui Ricci sa aiba interiorul virajului.
Insa chiar daca este bun atrage antipatia tuturor intrucat este favorizat pe fata. Nu inteleg de ce este atat de criticat Vettel: el a reusit sa-si faca o strategie de cursa care i-a permis sa se bate pentru un loc pe podium, iar in duelurile cu Max si Ricci a fost corect dar in acelasi timp a oferit si spectacol. Ma intreb ce se intampla daca intr-un duel asemanator cu cel dintre Vettel si Ricci unul dintre cel doi era Max?! Accident fara dar si poate. Duelul dintre Vettel si Ricci a fost unul corect, demn de F1, unul pe care mai toti il dorim cat mai des.
Frustrarea lui Vettel?! Este de inteles intr-o oarecare masura daca e sa tinem cont ca singur si-a creat sansele la podium (daca se lasa pe mana strategilor de la Ferrari era mai in spate) iar berbecul de Max nu lupta corect si ii ruineaza cursa. Iar nervii vin mai ales ca stia ca Max o sa fie iertat si de asta cred ca a fost asa vocal. Dar premeditarea lui Max in a-l bloca pe Vettel pentru a-i da o sansa lui Ricci sa-l depaseasca a fost corecta?!
Perez putea la fel de bine sa taie si el, ca doar tocmai ce il depasise pe Massa
https://www.youtube.com/watch?v=IjOg9tGYcHs
E ca o furaciune pe fata din meciurile din campionatul nostru de fotbal.
Pacat.
Ia uitati-va la Ham cu se infrupta din rahat. Noroc ca este si el maro, din nascare, si ca nu se vede ca e manjit tot pe la gura. Cum ii da inainte cu mandria fata de echipa si cata incredere are in echipa samd. Asta dupa ce in saptamanile trecute era foc si para la adresa lor.
Si da, Vettel a sarit calul cu injuriile alea din finalul cursei.
INSA, a fost serif atunci cand a refuzat sa intre la boxe si a mers pana cand a decis el cu cauciucurile pe care le avea pe masin, scotand timpi foarte buni si ajungang, asa cum s-a spus si mai sus, in situatia de a ataca locul trei.
Bravo, fratica. Esti tare de tot!