Marele Premiu al Marii Britanii a oferit duminică o cursă spectaculoasă pe circuitul de la Silverstone, cu numeroase dueluri roată la roată între piloții de top și accidente care au generat apariția mașinii de siguranță. Spre deosebire de alte curse, Ferrari s-a adaptat mai bine și a adoptat o strategie mai bună prin care a reușit să obțină victoria prin Sebastian Vettel.
Lewis Hamilton a ratat startul și a fost depășit de Seastian Vettel înainte de intrarea în primul viraj și de Valtteri Bottas în virajul Abbey, iar ulterior a fost implicat într-un duel cu Kimi Raikkonen în prima zonă de frânare puternică.
Pilotul Scuderiei Ferrari a blocat pneurile în viraj și a atins monopostul lui Hamilton într-unul dintre pneuri, iar în urma acroșajului britanicul a derapat și a ieșit în decor. Hamilton a revenit pe circuit pe ultimul loc și, în ciuda faptului că a raportat diverse probleme, a început o cursă spectaculoasă de urmărire pentru a ajunge până pe locul 6 în turul 12.
În faza inițială, Max Verstappen și Daniel Ricciardo au profitat de incident pentru a-l depăși pe Raikkonen, însă finlandezul a fost semnificativ mai rapid și a trecut rapid de australian înainte de a afla că va fi penalizat cu 10 secunde pentru producerea acroșajului cu Hamilton.
Opriri previzibile la boxe
Pilotul Ferrari a suportat penalizarea în turul 14, când a intrat la boxe pentru a schimba pneurile soft cu cele medium.
Ulterior, toți piloții de top au optat pentru o strategie similară prin utilizarea cauciucurilor medium în a doua parte a cursei. După intrările succesive ale lui Verstappen, Ricciardo, Bottas și Vettel, Hamilton urcase pe locul 2, însă i-a cedat ușor poziția lui Bottas, care avea avantajul unor pneuri mai proaspete.După ce Hamilton a intrat de asemenea la standuri, ordinea în cursă s-a restabilit la fel ca înainte de opririle la boxe, cu Vettel pe prima poziție cu un avans de circa 5 secunde în fața lui Bottas, în timp ce Verstappen, Ricciardo și Raikkonen au continuat pe locurile 3-5 în fața unui Hamilton aflat la circa 10 secunde în spatele pilotului Ferrari.
Duel Verstappen - Raikkonen între două Safety Car-uri
În mod surprinzător, Ricciardo a revenit la boxe în turul 32 pentru a doua schimbare de pneuri, iar pilotul Red Bull a optat pentru pneuri soft în finalul cursei și a revenit pe locul 6, în spatele lui Hamilton.
Un accident suferit de Marcus Ericsson în turul 32 a generat apariția Safety Car-ului pe circuit, astfel că diferențele s-au estompat, iar Vettel, Raikkonen și Verstappen au intrat din nou la boxe pentru pneuri soft, în timp ce Bottas și Hamilton au rămas pe traseu cu pneurile medium.
În urma acestor decizii, Bottas a devenit lider în fața lui Vettel și Hamilton, cu Verstappen, Raikkonen și Ricciardo pe următoarele poziții. Cursa s-a reluat după 6 tururi, iar Verstappen și Raikkonen s-au depășit reciproc într-un duel spectaculos, însă după numai câteva secunde Romain Grosjean și Carlos Sainz s-au acroșat și au abandonat, ocazie cu care Safety Car-ului a intrat din nou pe circuit.
Vettel preia conducerea
După ieșirea Safety Car-ului, primii 4 piloți au fost despărțiți de numai o secundă și jumătate, iar Vettel a inițiat o serie de atacuri la adresa lui Bottas.
Timp de câteva tururi, pilotul Mercedes a rezistat, însă cu 5 tururi înainte de final Vettel a reușit să-l depășească și să revină pe prima poziție a clasamentului. Un singur tur mai târziu, Hamilton l-a depășit cu ușurință pe Bottas și a urcat astfel pe locul doi. Cu avantajul pneurilor soft, Raikkonen l-a depășit ușor pe Bottas și a completat astfel podiumul de premiere.Bottas a încheiat astfel pe 4 în fața lui Ricciardo, în timp ce Verstappen a abandonat pe final după ce a oprit monopostul Red Bull în afara circuitului. Renault a obținut un nesperat loc 6 prin Nico Hulkenberg în fața lui Esteban Ocon și Fernando Alonso, în timp ce Haas nu a profitat de rezultatele bune din calificări și a obținut doar două puncte prin Kevin Magnussen. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Pierre Gasly.
În urma acestor rezultate, Vettel și-a extins avansul în clasamentul general în fața lui Hamilton la 8 puncte.
Bravo Vettel.
Insa, ce rost aveau cele 2 safety car in fazele respective?? Pai monoposturile iesite in decor erau la 50-60m de circuit! In alte curse, in faze similare se dadea doar steag galben pe zona respectiva.
Acum, fiind in Marea Birtanie, mai putine tururi rapide pe medium inseamna fortare cat mai mare in ultimele tururi->Mercedes cat mai in fata.
S-a vazut foarte bine cat de de bun e Bottas si cat de mult isi protejeaza coechipierul, este si normal sa nu vrea contract multi-anual, ci pe mnim 2 ani!
Incredibil ce a facut Max dupa ce a fost depasit de Kimi!
Si bomboana de pe coliva! Wtf, la tine acasa si sa mesteci guma si fara a intona imnul national? Asta spune tot despre Lewis.
Grandisimo
Vai, ce urat de partea Lewis, a plecat direct la boxe fara a-si mai saluta publicul.
A ajuns pe podium pilotand beat
Ia acultati cum vorbeste
S-a vazut clar ca Bottas este "iepurasul" ( cunoscatorii stiu ce inseamna) lui Ham, dar nu avea cum sa-i tina unui Vettel lansat, nu avea cum.
Mircea astept argumentele tale.
Hamilton a facut o cursa care ar trebui sa intre in istorie. A depasit aproape tot plutonul (fara Vettel), a mers cu pneuri medium si a tinut ritmul cu Vettel si Raikkonen care aveau softuri proaspete. Vettel a trecut doar pentru ca Bottas a gresit si a lasat interiorul liber. Altfel se mai chinuia in spatele Mercedesului. Oricum e penibil ca a stat atatea tururi in spatele lui Bottas care s-a aparat foarte frumos. Iar Raikkonen la fel de inutil si inconstant. Varsta il impinge sa faca greseli. Legenda spune ca Verstappen si-a aparat titlul in acel viraj :))
Oricum cea mai frumoasa cursa de F1 din ultimii ani! Si cred ca vor mai fi astfel de curse anul asta. Mercedes trebuie sa vina cu un upgrade pentru urmatoarele curse, altfel Ferrari au cea mai buna masina de pe circuit, cu un avans linistitor.
Dar macar eu nu imi schimb preferintele sau parerile de la an la an si raman consecvent. Adevarul e ca Vettel castiga DOAR DACA are cea mai buna masina. Pe masini egale isi ia bataie. Si daca Mercedes o sa aiba o masina egala, il bate Hamilton lejer, fara sa se complice. Socotelile se fac in ultima cursa. Asa ca mai viseaza si tu, si toti aia care in 2010-2013 il huiduiau pe Vettel si acum il sustin.
Vettel o sa mai castige titlul DOAR CAND o sa mai aiba cea mai buna masina de pe circuit - doar el. Si cu un avantaj destul de confortabil.
Hamilton este pilotul cursei, daca era un pilot corect isi salut fanii, chiar daca a pierdut cursa, iar pe podium Vettel a incercat sa fie politicos cu el. Raikkonen si-a cerut scuze pentru incident, dar nu-mi aduc aminte cand Hamilton sau Bottas au recunoscut ca au gresit. Raikkonen a fost pedepsit corect, Hamilton i-a inchis brusc fata, evident ca nu i-a lasat spatiu, pentru ca nu se astepta sa fie depasit. Hamilton inainte de start, se visa castigator. Credea c-o sa fie plece fulget la start, Bottas il va scoate din cursa pe Vettel sau poate il va tine in urma, si va castiga cursa cu un avans decent. Startul lui Hamilton a fost slab, Vettel a plecat foarte bine, Bottas si mai bine, Hamilton visa ca a castigat deja cursa.
Morala? Sezonul acesta se anunta incendiar! Este evident ca celor de la Mercedes nu le-a iesit idea cu bateria, nu le-a iesit nici cea cu uleiul, ambele idei au fost cretine pentru ca cred ca au pierdut din performanta de cursa, iar Pirelli nu vor mai aduce acele pneuri "speciale" acum ca cei de la Ferrari le stiu secretele.
Comisarii de la Silverstone au incercat sa-l ajute pe Hamilton cu acele SC-uri, este ok, poate si altii faceau la fel in locul lor, Hamilton avea nevoie de ajutor, fara acele SC-uri mai intrau odata la pitsol, cursa putea sa fie cu totul alta.
Dar, Vettel a castigat, Bottas s-a aparat foarte frumos, Raikkonen a gresit/recuperat cat a putut, pilotul cursei este Hamilton si pe merit. Dar, cumva Hamilton s-a obisnuit sa plece din fata si cred ca a uitat ca mai sunti si altii pe pista.
Cele 2 SC l-au ajutat in principal pe domnul Vettel si pe domnul Raikkonen.Nu intamplator le-au produs pilotii de la Ferrari 2 si 3.Pilotii Ferrari si Verstappen erau obligati sa mai intre la boxe asa ca SC a venit la timp.Altfel, Bottas avea sanse mari la victorie.
Nu-i o surpriza ca fanii Ferrari nu recunosc adevarul.Asa cum toti acesti fani nu recunosc ca Haas este detasat a 4 forta iar Sauber a 5 sau a 6.Fanii Ferrari lauda domnii Magnussen,Grosjean si Leclerc desi acestia au masini performante si nu au obtinut mare lucru.Alonso in schimb este criticat de parca el ar fi de vina ca nu are masina.
Performantele Haas si Sauber sunt o insulta din partea Ferrari la adresa echipelor gen Force India,Renault sau Mclaren.Oamenii din echipele astea muncesc si nu le da nimeni un monopost pe tava.Daca ar fi existat un regulament corect cele trei echipe Ferrari erau descalificate.
Cel mai bun pilot de la echipele non-top este Esteban Ocon.Tanarul asta de la Monaco incoace face miracole cu un monopost neperformant si cum nu concureaza la Ferrari nimeni nu-l lauda.Sincer cred ca Ocon este cel mai bun din noua generatie si Max stie bine asta.Sper ca in viitor sa avem o lupta pentru titlu intre Ocon si Verstappen.
Despre cursa pot sa spun ca Perez si Hartley nu merita atat ghinion,Stroll este un idiot,Verstappen si Ocon sunt 2 super piloti,Hulkenberg cand este in forma este stralucitor,domnul Vettel s-a chinuit sa depaseasca un pilot cu pneuri duse,Bottas stie sa se apere,Ricciardo nu este atat de bun pe cat pretind unii,domnii Magnussen si Grosjean au continuat sa-si dispute titlul de "regele mafiei" dar Raikkonen le-a furat titlul.Facand abstractie de primul tur azi am avut parte de cea mai stralucitoare prestatie a unui pilot pe un circuit uscat din ultimii 10 ani.Hamilton a fost imperial cand a depasit 12 piloti in 10 tururi si pe final cand s-a aparat de lupii din spate.
Dar cum doar pilotii Ferrari conteaza:Felicitari domnilor Vettel,Raikkonen,Leclerc,Ericsson,Grosjean si Magnussen!!!Cei mai buni din univers!!!BRAVO FERRARI!!!
Ordine de echipa la Mercedes ? Ooo, Daaa.
Pilotii de la Ferrari sunt judecati dupa codul rutier; aici nu mai e vorba de racing. Mercedes sa-si faca si o polita RCA la Aiuroins.
Forza Ferrari ! La vera machina !
Mircea 84 este un fan patimas dar super educat.Tu i-ai clonat pe Mircea si pe Chul dar din pacate nu le-ai clonat si caracterul.Din pacate esti doar o clona mizerabila.
kimi, you are the best!
Ce greseala de strategia... monumentala din partea celor de la Mercedes. Pana si fanii Mercedes le reproseaza acestora ca au gresit!!!!!!
Dar tu prietene Mircea, tu esti un "nebun" simpatic, un fan decent, cu care la rece te mai poti intelege, spre deosebire de exaltati gen "@", sau "ferr1", care odata ce au debitat o prostie, asa ramane !
In cursa precedenta Verstapen l-a lovit pe Kimi in roata din spate si l-a scos in afara traseului, acesta pierzând 2 locuri. Decizia: a fost "incident de cursa" ! Același incident astăzi, 10 s penalizare pentru finlandez.
Primul SC absolut gratuit, nu erau debriuri,era nevoie maxim de VSC, sa nu mai iasă un pilot. Dar VSC nu era suficient pentru ciocanu inlantuit. La incidentul 2, SC corect.
Bottas s-a sacrificat, dar nu a fost suficient. Strategii Mercedes sunt blocați de propria neputință, cred că așteaptă Oktoberfest sa se trezească:)) Verst este în continuare cocoloșit ( din nou a depășit prin afara circuitului), noroc cu vointa divină care îl așează unde ii este locul, adică in afara cursei! De acolo stie el sa lupte cel mai bine pentru titlul mondial
Nu cred ca FIA este vinovata ca domnii Vettel,Raikkonen,Magnussen si Grosjean au devenit experti la ruinat cursele altora.Cand facea genul asta de manevre nebunul Max toti spuneau ca FIA il protejeaza si merita suspendat.Acum cand favoritii vostri o comit vreti legale toate mizerile si va plangeti de penalizari.Nu cumva si domnii Vettel,Raikkonen,Magnussen si Grosjean ar merita suspendari.Plus ca exista o diferenta: Max a distrus cursele altora pt. ca este prea agresiv,domnii astia strica curse cu intentie.
Eu nu inteleg de ce nu sunteti constanti.Asa cum l-ati pus la zid pe Max cand a gresit trebuie sa-i criticati si pe ai vostri.
Sa nu uitam ca FIA l-a umilit de 2 ori pe Max de dragul Ferrari.Sa nu uitam ca FIA l-a iertat pe Vettel anul trecut la Baku.FIA=Ferrari International Assistance.Nu va mai victimizati aiurea ca deveniti penibili.
Normal ca situatia este clara.Hamilton si Bottas nu se pot lupta cu 6 masini Ferrari.
Hamilton a ratat startul dar avea sanse sa castige daca domnul Raikkonen nu-l lovea.Nu-i acelasi lucru sa fii pe 3 sau pe 18 dupa primul tur.Domnul Raikkonen i-a ruinat orice sansa la victorie.Mai grav este ca manevra domnului Raikkonen a fost intenitionata.Si manevrele domnului Vettel din sezonul trecut din Baku si din Mexic au fost intentionate.Domnii astia sunt destepti si si-au dat seama ca daca lovesc cu intentie un pilot au sanse mari sa termine in fata victimei.Cu cativa ani in urma am avut un pilot interzis din competitii pt. o manevra periculoasa.Oare care-i diferenta dintre Raikkonen,Vettel si acel pilot?
Anul trecut in Canada, Verstappen i-a ruinat cursa lui Vettel, mai stiti ce spuneau cei de la Sky? "Incident de cursa", anul trecut existau numai incidente de cursa, acuma... sunt incident care trebuie neaparat penalizate. Ce mult s-a schimba atitudinea celor de la Mercedes, in disperarea lor. De disperarea fanilor nu zic nimic, sunt constanti, ori cu minciuni, ori cu diferite manipulari ori cu jigniri si/sau discriminari. Ceva obisnuit pentru orice fan al celor de la Mercedes... cu minciunile inainte, la cat mai multe jigniri!!!!!!
"Kimi, uite ce trebuie sa faci. Faci un voodoo ca Hamilton sa porneasca aiurea si sa piarda 2 pozitii. Vezi ca in virajul 3 trebuie sa blochezi rotile pe franare, virat spre dreapta si sa il lovesti pe Hamilton in roata dreapta spate, iar tu sa nu iesi din cursa sau sa avariezi monopostul. Clar?"
Dupa 2 minute de la startul cursei, Team Radio intre inginer si Kimi:
"Asa, bravo Kimi! Te mai tinem un an, facem contractul maine!"
Realizati cat de imbecil suna, nu?
Incidentul de la start a fost involuntar, reveniti-va. De altfel Kimi si-a acceptat eroarea, a primit 10 secunde penalizare si si-a vazut de cursa. Pentru un incident similar Verstappen a luat 5 secunde penalizare cand a intrat in Vettel. Exact la fel. Raikkonen a luat 10. Motivele nu am sa le discut, a dat Whiting o declaratie cu privire la motivul pentru care au fost 10 si nu 5.
Jenanta reactia unui multiplu campion mondial:
- nu saluti publicul la finish
- nu acorzi interviuri, desi FIA amendeaza astfel de comportament
- acuzi competitia ca te-a lovit deliberat pentru a te scoate din cursa, desi tu, ca un berbec, ai ratat startul.
Pilot bun e. Ca om, e o scarba.
Anul trecut nebunaticul Max a fost alungat de pe podium pt. ca a depasit limitele circuitului.Oare este corect sa punem pe picior de egalitate o depasire ilegala cu ruinarea cursei adversarului?Daca l-am penalizat pe Max cu 5 sec. pt. un lucru absurd cred ca cei care strica cursele altora merita sanctiuni mult mai mari.Pentru incidente similare Verstappen si domnul Vettel au luat 5 sec,domnul Raikkonen a luat 10 sec,Sainz cu cateva curse in urma a fost iertat,Grosjean nu stiu daca primeste ceva.Judecata de 2 lei.FIA trebuie sa faca regulamentul clar si sa-i rasplateasca pe toti cei ce gresesc astfel cu o vizita pe la boxe indiferent de numele infractorului.5 si 10 secunde se dau pentru depasire ilegala,viraje taiate sau pt. nerespectarea steagului galben.
Fanilor Ferrari le recomand sa-si aminteasca ce au comentat dupe M.P. al Chinei.
Domnul Vettel a fugit si el de interviu dupa calificarile din Monaco si nimeni nu l-a jignit si nici FIA nu a dat amenda.Asa ca mai usor cu jignirile.Nu de alta dar s-ar putea sa vorbesc si eu despre caracterul domnului Vettel si am multe de spus.
Sunt sub presiune, sunt sub o mare presiune si cel putin in plan psihologic, nu fac fata ! Pentru prima data, in epoca hibrida, au pierdut suprematia motoristica, principalul lor avantaj fata de ceilalti, iar evolutia nu arata deloc bine pentru ei ! Mai ales felul in care isi scuza infrangerile.
Ferrari.
Pentru prima data in ultimii ani arata ca o echipa. Solida, unita si mai ales reactiva. In ultimii doi ani au avut un ritm de crestere vertiginos, net superior celui Mercedes. Ma asteptam ca dupa cele doua upgrade succesive, Franta si Austria, germanii sa fie cu un pas in fata. Nu sunt, italienii au reactionat prompt si au ramas ei un pic in fata.
Pilotii.
Vad ca incep frustrarile si acuzatiile fantasmagorice. Ca aceea de astazi, cu Kimi si Lewis. Reactiile lui Hamilton nu au fost cele ale unui mare campion, asa cum se pretinde. Si nu-i fac cinste. Pacat, este un mare pilot, dar doar atat. In continuare il consider o idee mai bun decat Vettel in calificari, dar de aici pana la politica suspiciunii pe care a inceput sa o practice, este cale lunga. Nu l-am vazut niciodata atat de "suparat" cand rivali directi i-au fost scosi din cursa, ceea ce spune foarte multe despre ipocrizia si caracterul tipului.
Orice pilot care depaseste limitele circuitului, penalizare de 5 secunde daca o face de 3 ori in aceeasi cursa. In Anglia toti pilotii au depasit cel putin de 2 ori limitele circuitului. E aberant sa-i vezi ca nu pot ramane pe circuit si trec linia alba cu ambele roti in anumite viraje.
Eu nu zic ca unii fac intentionat greseli, dar trebuie sa plateasca mai scump. In anii 80 un acrosaj se termina prost pentru ambii piloti. Alte circuite, alte masini. Acum FIA trebuie sa intervina si sa o faca dur.
Cine il critica pe Hamilton pentru atitudine nu stie ce vorbeste. Dupa podium, Hamilton s-a dus langa fani si i-a salutat, a vorbit inclusiv despre cursa in fata lor. Sunt mai multe filmulete pe instagram-ul lui. Asa ca mai bine va calmati. Nu e obligat sa dea mana cu Vettel sau sa raspunda la intrebari.
Comentariul tau cred ca este singurul comentariu decent pe ziua de azi de la un fan Ferrari.Ceilalti ar trebui sa-ti urmeze exemplu si sa se rezume in a lauda monopostul Ferrari si pe Vettel care a facut o cursa buna.Din pacate unii sunt interesati doar de scuzarea inexplicabilului si de glume proaste.
https://www.youtube.com/watch?v=_HkmYvKVx58
(minutul 1.28)
Intrebarea ramane, daca regulamentul asta este corect... de ce nu a fost investigat Verstappen pentru incidentul cu Raikkonen din cursa trecuta? De ce acel incident a fost considera incident de cursa, dar nu si acesta? De ce regulile sunt aplicate diferit si cumva arbitrar?
Poate ar trebui să-ți urmezi propriul sfat Mclaren_Mircea_1984, poate ar trebui să te preocupe mai mult "Hammy" și greșelile lui, gen startul de ieri, decât domnii Vettel, Raikkonen, în general, tot ce ține de Ferrari. Și poate ar trebui să nu mai cauți "inexplicabilul" în ceea ce este foarte ușor explicabil și "glumele proaste" acolo unde sunt doar glume, pe care le facem toți, inclusiv tu.
Insa, contact a fost incident de cursa, Kimi avea curba pe partea lui, aveau loc sa mearga in paralel cum s-a intamplat de atatea ori si avea castig de cauza dupa cum accelerau, curba.
Omul ce era sa faca daca Lewis vine din lateral si ii taie fata? Daca Kimi nu frana mai devreme, Lewis ramanea in exterior dar.. totusi i-a lasat loc.
Totul tine de detalii. Singurul pilot din primii 6 care dupa FP3 avea un set nou de softuri a fost Vettel. Asta, plus un start perfect au dus la castigarea cursei. Atat!
La maxim, cu pneurile alese de fiecare pilot, consider ca era imposibil ca LH sa il depaseasca pe SV. La momentul actual, monopostul Ferrari este superior celui Mercedes si asta datorita evolutiei sistemulul ERS(prezent doar pe monopostul lui SV). Peste asta, noua podea si integrarea aripii fata au dat randament.
"Incidentele de cursa" si penalizarile tin strict de arbitrajul FIA. Aici este ca si cu adevarul: depinde de care parte a gratiilor te afli!
Sa aveti o saptamana buna domnilor!
si ce vrei sa spui?
Hammy time is come to Ferrari? Atunci sa te vad cum iti tai venele in direct :) !
Hammy ramane la Mercedes. Si chiar daca pleaca, raman cu Mercedes. Hai sa zicem ca ati avea ceva substrat daca ar merge la Renault sau Red Bull, sa zicem ca as tzine si cu el la piloti, dar NU la dusmanul de moarte. Voi tine cu Vitzelul cabrat daca vine la Mercedes iar Hammy pleaca la Ferrari. Sau cu orice pilot bun va lua Mercedes. Eu sper si ma gandesc deja la viitor. Ma gandesc ca asa cum am inceput cu Lewis in 2007 voi incepe un nou drum cu Verstappen din 2021, evident in combinezon Mercedes. Sunt toate stelele aliniate: se ia mereu la tranta cu Ferraristii, vorbeste germana, va fi pilot Mercedes, va fi un super star pt Mercedes in decada 2020-2030. Dar oricum Hammy ramane si se retrage in 2020, apoi incepem de la 0 cu Max nebunul anti ferrari.