Un accident în primul viraj, o defecţiune tehnică la motor şi un duel palpitant pentru victorie au fost principalele ingrediente ale Marelui Premiu al Malaysiei, una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon al Formulei 1.
Lewis Hamilton a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat prima poziţie obţinută în calificări, însă în spatele său Nico Rosberg, Max Verstappen şi Sebastian Vettel s-au acroşat în primul viraj.
Verstappen l-a atins uşor pe Vettel pe interiorul primului viraj, iar câteva secunde mai târziu Rosberg a virat brusc şi l-a lovit pe pilotul Scuderiei Ferrari. Cu o defecţiune majoră la suspensia stânga-faţă, Vettel a fost nevoit să tragă pe dreapta şi să abandoneze, în timp ce Rosberg a coborât până pe locul 17, iar incidentul va fi investigat după cursă.
După câteva tururi desfăşurate sub un Safety Car Virtual, Hamilton a rămas lider în faţa lui Daniel Ricciardo, care a progresat pe locul doi după incidentele din primul viraj, în timp ce Verstappen şi Kimi Raikkonen au urcat pe locurile 3 şi 4 după depăşirea lui Sergio Perez.
Hamilton rămâne lider detaşat după pitstop
Într-un moment în care Hamilton îşi consolidase primul loc cu un avans de 4 secunde, o ieşire în decor suferită de Esteban Gutierrez în turul 9 a declanşat apariţia unui nou Safety Car Virtual şi intrarea la boxe a lui Verstappen, care a rămas cu pneuri soft.Ceilalţi 3 piloţi de top au aşteptat turul 21 pentru a schimba cauciucurile soft cu pneuri hard, ceea ce i-a permis lui Verstappen să devină lider temporar, în timp ce Hamilton a revenit de la standuri pe locul doi în faţa lui Ricciardo şi Raikkonen. Verstappen a intrat însă la boxe în turul 27 pentru un set de pneuri hard şi a revenit pe locul 3, la câteva secunde în spatele coechipierului Ricciardo.
În spatele acestui pluton s-a poziţionat Rosberg, care a intrat la boxe pentru pneuri hard după accidentul lui Grosjean şi a recuperat rapid poziţie după poziţie pentru a ajunge pe 5.
Raikkonen şi Rosberg au intrat simultan la boxe în turul 38 pentru pneuri hard, iar germanul l-a depăşit pe finlandez printr-o manevră controversată, lovindu-l uşor la ieşirea dintr-un viraj.Hamilton, trădat de motor
Totuşi, întreaga atenţie s-a mutat imediat pe duelul dintre Ricciardo şi Verstappen. Olandezul a reuşit la un moment dat să-l depăşească, însă australianul a revenit rapid în joc şi şi-a recâştigat locul doi.
Cei doi au continuat să se dueleze câteva tururi, însă lupta lor s-a transformat într-o confruntare pentru victorie în momentul în care motorul lui Hamilton a luat foc. Pilotul echipei Mercedes a fost nevoit să abandoneze şi a coborât dezamăgit din monopost, în timp ce Ricciardo şi Verstappen au intrat simultan la boxe pentru pneuri soft ca urmare a neutralizării cursei cu un Safety Car Virtual. Practic, în urma acestei decizii, Ricciardo a revenit pe circuit pe primul loc şi a câştigat 2-3 secunde în faţa lui Verstappen, interval în care olandezul a aşteptat schimbul de pneuri al coechipierului.
Victorie entuziasmantă pentru Ricciardo
În primele tururi de după ultima intrare la boxe, Verstappen a încercat fără succes să-l atace pe Ricciardo, astfel că în cele din urmă a renunţat la boxe şi i-a permis australianului să obţină prima victorie după o pauză de doi ani. Verstappen s-a mulţumit astfel cu locul doi, în timp ce Rosberg a terminat cursa pe ultima treaptă a podiumului.
Germanul a primit o penalizare de 10 secunde în clasamentul cursei pentru acroşajul cu Raikkonen, însă a reuşit să termine cursa cu un avans de 13 secunde, suficient pentru a-şi păstra podiumul în faţa pilotului Ferrari.
Valtteri Bottas a ocupat locul 5 pentru Williams în faţa lui Sergio Perez de la Force India, în timp ce McLaren a terminat cu ambii piloţi în puncte după ce Fernando Alonso şi Jenson Button au ocupat locurile 7 şi 9.
Între cei doi s-a intercalat Nico Hulkenberg, iar Jolyon Palmer şi-a trecut în cont primul punct din carieră pentru Renault.
inainte nu erea permis sa mai umbli la masina dupa ce terminai calificarile,si poate erea mai ok asa.
plus ca nu trebuie sa uitam,mercedes ca si toti ceilalti, continua sa dezvolte motorul si sa-l pregateasca pt 2017.
vezi alonso,care asta face de cateva curse: testeaza noul motor imbunatatic pt 2017.
ceilalti client de motor,primesc mai tarziu motorul imbunatatit si in consecinta mai fiabil.
nu trebuie cautata vreo conspiratie aici,hamilton,merge la limita,forteaza si este extrem de agresiv cu masina.
pacat de vettel : anul asta cel mai ghinionist pilot de pe grila. cand nu il lovesc alti ,loveste el .
poate la anul avem ceva mai multa animatie si spectacol
In cursa unele echipe au facut acelasi gafa ca Ferrari in Canada iar Force India au avut cel mai mult de suferit .Perez termina lejer pe 5 daca nu intra sub SC virtual.
Hamilton a fost magistral azi pana sa apara problemele,Red Bull foarte buni,Bottas norocos iar Alonso pilotul cursei.
"I'm really upset about myself and my organisation because we should not let him down with an engine failure. I feel personally very sorry for him.
"I'll take him to Japan tomorrow morning and hope to bring him up. 23 points is a lot to gain, but you never know what can happen to the other guy.
"I can convince him that we have nothing against him. We are working for him and are proud of him, but these things can happen." Ultima parte e interesanta..
Something doesn't feel right, but there's nothing I can do about it."
Asked if he had turned the engine up, Hamilton responded: "No. It was a brand new engine. I had done one race with it. It was a brand new engine out of the new three that I had.
"It's just odd. [There are] 43 engines in Mercedes and only mine are gone."
Hamilton added that the situation is playing on his mind for the final five races.
"I don't even know if my car is going to make it. These next five races I know we've got it in us, me, my engineers and my mechanics, but who knows what the next engines I have are going to do.
"I'm just going to keep my head down and hope for the best."
in rest cursele sunt interesante cand mai apar acrosaje si probleme tehnice, in rest o simpla procesiune.
2 comentatori fffffffffffoarte slabi la digi, mai ales ion ala, ca nu degeaba il cheama ion, repede a declarat el ca Rosberg e vinovat cand lamentarile lui Vettel, adica lipsa lor dovedesc contrariul. Aduceti-va aminte cat a comentat dupa incidentele cu Verstappen si Kyat, azi nici pas, a fost exact situatia cu Verstappen/Vettel/Kimi.
Conform imaginilor, confirmate de explicatiile lui Christian Horner, incidentul de la start a avut urmatoarea desfasurare: Vet l-a depasit pe Vers pe interior, acesta din urma l-a lovit usor in roata stanga spate si l-a pus perpendicular pe viraj, proiectandu-l practic in Rosberg. Rosberg era in fata ambilor, nici nu a stiut ce l-a lovit.
Obiectiv vorbind, cel care a generat acest acrosaj in lant a fost Verst, care daca tragea foarte putin de volan evita acrosajul cu Vet si toata lumea era fericita. Nu cred ca l-a lovit intentionat pe Vet, pur si simplu a vrut sa-l lase sa treaca pe german-care era deja in fata- pentru a-i lua apoi interiorul, dar nu a tinut cont de faptul ca acesta era pe franare si astfel socoteala a fost gresita.
M-a surprins startul bun al Mercedes si startul slab al celor de la RBR, dar altfel s-a confirmat din nou ca Mercedes pierde curse doar daca sunt "faultati". De altii sau de ei insisi.
Personal nu cred in teoria consipratiei impotriva lui Hamilton , asta-i o alta traznaie aruncata pe post de colegu' lu putinica. Si va spun de ce: daca Mercedes chiar dorea ca Rosberg sa castige, il sabotau de anul trecut. Mercedes nu isi permite un asemenea sabotaj, sunt prea multi oameni implicati si s-ar afla imediat.
Daca vroiau sa-i crape motorul, de ce I-au mai gasit acea strategie prin care I-au facut rost de motoare si cutie noua? Puteau sa-l lase cu ce avea si in felul acesta era penalizat in fiecare cursa si risca sa nu mai ia nici locul 2.
Stiu ca fanii lui Hamilton se vor supara, dar parerea mea este ca Hamilton are un sezon slab, a facut multe greseli si la fel de bine se poate spune ca aceste cedari ale motoarelor sunt influentate de modul de pilotaj.
Daca va castiga Rosberg, asta nu inseamna ca acesta este un pilot mai bun ci doar ca a gresit mai putin. Din primii 6 piloti in clasament, Rosberg este cel mai slab, dar cum are masina cea mai buna, singura lui preocupare este sa fie pe 1-2 de acum inainte. Presiunea va fi mai mare pe Hamilton si cum acesta nu prea da rezultate sub presiune, sunt sanse mari sa greseasca.
Sayonara!
Echipele de mecanici s-au schimbat ca asa a vrut mafiotul tonto wolf chiar aparuse ieri o declaratie a acestui individ in presa spaniola in care spunea ca el are dreptul sa schimbe mecanicii cum doreste si dadea clar de inteles ca il prefera pe trisor.Cand cei doi sefi il critica pe Hamilton si in declaratii iar cand are o problema nici nu il atentionaza iar neamtului trisor aproape ca-i conduc masina de la boxe este clara treaba.
Voi chiar aveti incredere in acest tonto wolf care si-a batut constant joc de competitie.Individul declara dupa Austria ca-i inadmisibil incidentul dintre piloti si ca acestia si-au batut joc de munca celor din echipa dar oare tonto nu si-a batut joc de fanii competitiei cand:1.a pus-o pe sotioare sa concureze in antrenamente in locul pilotilor Williams,2.si-a batut joc de Bruno Senna nepermitandu-i sa concureze in primele antrenamente tot sezonul atunci cand acesta era titular Williams,3.l-a adus pe Maldonado in f1 sa strice cursele tuturor ani de zile,4.a fost deranjat de ordinele de echipe de acum 3 ani facand-o pe cinstitul ca peste un an sa de-a ordine de echipa chiar el,5.nu a luat masuri impotriva trisorului in Monaco 2014 desi a obtinut polul prin frauda cand in mod normal tonto si echipa daca erau atat de decenti trebuiau sa-l avantajeze pe Hamilton in cursa,6.un an mai tarziu echipa face cadou victoria lui prostberg ,7.strategia macabra din ultima cursa a sezonului trecut facuta clar contra Lewis,8.datile cand Hamilton nu a putut sa iasa pe circuit in calificari din cauza problemelor aparute din senin,9.in Austria cand echipa condusa de domnul tonto a facut totul impotriva lui Hamilton.
Aceasta echipa germana in frunte cu sefii ei si cu printul "prostberg" sunt o rusine pentru sport.La anul sper ca Red Bull si Mclaren sa-i depaseasca si sa nu mai vad gunoiul germano-filandez-momegasc niciodata pe podium
Chiar daca tin cu el,decat sa castige "cartonatul" ala de Rosberg...
In rest,nu stiu ce abereaza cei de pe digi sau dolce,prefer sa le vad pe net,de pe sky;comentatorii de acolo nu abereaza,chiar daca e evident ca fiind britanici,tin cu Ham;in schimb nici unul nu a sustinut astazi cum ca si-ar fii bagat coada cei de la Mercedes ca sa-i explodeze aluia,motorul...
Stiu,acum urmeaza voturile negative,conspirationistii stiu ei,de ce! LOL
Hamilton weekendul asta nu a gresit pe cand prostberg a gafat in calificari si cursa.Iar in tot sezonul prostberg are o sumedenie de manevre murdate si de prestatii lamentabile gen Monaco ca sa nu mai zic ca o data nu l-a depasit pe britanic.
Ridicati-l in slavi pe prostberg in continuare ca nu ma mira.Lumea adora hotia si netalentul.La unii Hamilton si Verstappen sunt vinovati pentru orice iar cer ceilalti in frunte cu prostberg si Vettel sunt perfecti si nu gresesc niciodata
Fanii se cearta, vine un @Icr sau un @Alex care jignesc pe toata lumea si pentru ce? Ce conteaza ce spunem noi aici cand treaba se disputa pe pista, acolo unde conteaza si unde multi dintre cei de aici n-au avut nici o sansa sa vad cum sta treaba? Ca-i Verstappen vinovat, ca-i Vettel, ca-i Rosberg vinovat ce conteaza? Nu conteaza cine are o parere obiectiva si toti dorim ca discutia sa fie bazata pe argumente si nu pe diferite frustrati, tristeti, suparari sau dejamagiri? Pana la urma, la ce ajuta injurii aduse altor fani de catre anumiti fani?
Mercedes bosses have decided to swap several members of Rosberg's 2015 F1 crew to Hamilton's car for '16 and visa versa.
There are five differences on each car for this season, which Mercedes describes as being partially made up of swaps, and partly new personnel coming in as the result of normal staff turnover.
Mercedes has not altered the engineering roster, but confirmed the number one mechanics on each car have swapped for this year.
Rosberg told Autosport: "I think this is a positive move.
"The title battles have been intense for the past two seasons and it's good for the wider strength of the team to move people around and not have them become focused on a single car or driver."
The tension in the championship fights between Rosberg and Hamilton has escalated at times over the past two seasons, but Mercedes said diffusing this atmosphere was not the main reason for the crew changes.
A Mercedes spokesman said: "We've handled that for the past two years. It's not the main driver [behind these changes].
"It's just to mix things up and keep things fresh. You need to do that because you don't want people doing the same thing for 15 years."
Share this article on
Get more stories on Autosport. For free.
Sign up in seconds and instantly upgrade your monthly news limit from 15 to 25 stories. Join over 100,000 Autosport readers and make sure you stay updated with the best motorsport news every month.
Register for free
13:35
And asked what he meant by his comment insinuating that 'someone or something' seemed not to want him to win this year's title, Hamilton said:
"A higher power. It feels right now that the man above or any higher power is intervening a little bit, but I feel that I have been blessed with so many opportunities."
13:33
Lewis Hamilton has in the end completed his normal written media session and, in calmer fashion than his initial TV interviews, has insisted he has complete faith in Mercedes and will work with them to fight back:
"Honestly, you've got to understand from my point. One one side we've had the most incredible success for these two years which I am so grateful. These guys work so hard and we are all feeling the pain right now.
"When you get out of the car after the feeling that you have after leading the race, it's pretty hard to have positive things to say all the time.
"But honestly I feel, Mercedes have had 43 engines whatever it is, and the extra three and I've had, and I've happened to have all the failures.
"So that is definitely a tough thing, but I have 100% confidence in these guys. It's my fourth year with these guys, the guys in the garage in the factory, they are 100% fair to me.
"I love it here and without them I would not have won these extra two championships.
"And while the struggle is real right now, and it had been this year, I honestly feel it's a test of will, my spirit and who I am as a person and get back in and keep fighting it head in.
"It's not how you fall, it's how you get back up, and that not only applies to me but my guys as well. I know we're all feeling the pain.
- Rosberg la start a procedat corect. Cine a urmarit vreodata trasa ideala din virajul 1 stie clar ca linia pe care a iesit Rosberg din spatele lui Hamilton o reprezinta trasa ideala. Hamilton a luat o trasa interioara pentru a nu permite nimanui sa treaca in virajul nr. 1 si avea o oarecare iesire bunicica pentru a se apara si la virajul 2. Rosberg a intrat in plasa lui pentru avantajul aerodinamic iar inainte de viraj a iesit pentru a isi pregati atacul din virajul 2, loc in care ar fi revenit pe interiorul coechipierului, sperand la depasire. Din toata chestia asta, si din filmarea onboard pe masina lui Rosberg nu pare ca neamtul a tras mult in fata celor 2 piloti care erau deja in clinci. Personal consider ca incidentul dintre Vettel, Verstappen si Rosberg, a fost cauzat de Vettel care s-a infipt mult prea tare si adanc pe interior (a procedat similar cu intrarea lui Verstappen in Spa - un pic prea increzator).
Vettel, dupa incident: "I tried to race Max into Turn 1, Nico picked a different line ahead, which is his right, and unfortunately we made contact. I can’t do more than apologise to him because it had nothing to do with him and it was the last thing he wanted."
- Hamilton are stilul de pilotaj agresiv, e rapid. E un lucru pozitiv, insa consider ca bubuiala motorului poate fi si fara sa prezinte vreun simptom, sau daca il prezinta e poate mult prea tarziu. In Malaezia este foarte cald. Fara o racire corespunzatoare, motorul poate face probleme. Ma gandesc ca Hamilton a fortat mult prea tare, dat fiind faptul ca strategia era putin impotriva lui. Trebuia sa castige cateva secunde pentru a putea intra la pit sa iasa in fata lui Ricciardo. Asta consider ca e adevaratul motiv pentru care a bubuit motorul. De altfel, cine are mici cunostinte in domeniul auto stie ca un monopost poate bubui si din senin, nu trebuie sa fie anuntat cu 10 ore inainte ca va ceda - facand referire strict la comentatorul DigiSport care a spus "atatia senzori si nu ar fi putut observa o problema la Hamilton?". De altfel, daca tot mergem pe ideile conspirationiste: o parte din mecanicii de la Mercedes au fost interschimbati de la Hamilton la Rosberg si invers. Asta a fost facuta din cauza ca s-a existat si anul trecut suspiciune ca Hamilton e lucrat de echipa. De altfel, Mercedes i-a scos 3 motoare noi lui Hamilton in Spa! De altfel, l-au ajutat pe britanic sa scoata locul 3, dat fiind faptul ca ar fi trebuit sa plece dupa locul 70, daca existau atatea monoposturi. Intrebarea precum de ce monopostul lui Rosberg nu a bubuit, dat fiind faptul ca a mers tare din spate... sa nu uitam ca Hamilton scotea 1.39.000 pe tur in timp ce Rosberg castiga pozitii dar scotea doar 1.41.000 pe tur. Asta inseamna ca Hamilton alerga si forta mult mai tare ca Rosberg cu mult - 2 secunde sunt enorm.
Privind obiectiv: da, Hamilton merita victoria din punct de vedere al stilului de pilotaj. Din pacate, problema de fiabilitate i-a dejucat sansele la titlu. Cand exista temperaturi de acest gen, trebuie sa te astepti la fel si fel de probleme. Insa in cazul lui au existat 2 probleme: trebuia sa mai faca o oprire si trebuia sa forteze pentru a iesi in fata lui Ricciardo. Nu e vina nimanui.
- Incidentul dintre Rosberg si Raikkonen... ca fan dedicat al lui Raikkonen pot spune ca ala a fost incident de cursa si trebuia ignorat de comisari. A fost o atingere cum au fost si altele pe circuit, in plus Raikkonen nu a iesit de pe circuit in urma contactului, ca sa se explice penalizarea. Asa ca nu inteleg penalizarea lui Rosberg, dar in fine. De altfel nu inteleg nici penalizarea lui Vettel cu 3 locuri pe grila in Japonia. De fel nu inteleg penalizarile de pe o etapa pe alta, mai ales cand pilotii care sunt vinovati ies deja din cursa curenta. E o regula idioata care nu ar trebui sa existe in Formula 1, cum sunt si altele.
- Ricciardo si Verstappen... daca nu erau ordine de echipa... era un duel spectaculos pana la capat. S-au luptat foarte elegant in turul fatidic al lui Hamilton, chiar au oferit spectacol si, desi nu suport RBR, pilotii echipei au oferit cea mai mare placere in perioada aceea a cursei.
Cat despre probleme:Hamilton cu zecile,prostberg 0.Asta este realitatea si nu poate fii negata.Mafiotul tonto are origini romanesti asta in caz de nu stiai dar sa stii ca nu sunt romanii cei mai rai din lume.
Nu cred ca am jignit alti fani sau cel putin nu am avut aceasta intentie.Am incercat cu argumente sa contraatac parerile care mi s-au parut gresite.In zilele noastre se loveste in persoanele talentate iar exemplele negative sunt modele de urmat.
Pe cei din echipa germana nu pot sa-i mai respect pentru ca stiu 100% ca tot ce s-a intamplat intregul sezon a fost planificat.Nu pot sa respect niste fiinte care-si bat joc de acest sport si de toti cei pasionati.Din pacate unele fiinte nu merita un gram de respect.
Stiu ca am fost prea dur in mesaje dar prefer sa spun intotdeauna in mod direct ce gandesc.Daca te-ai simtit jignit de mesajele mele imi cer scuze.
Sincer si eu vazusem ca Max l-a atins usor pe Vettel, asta fiind pre franare, a fost de ajuns sa il scoata de pe traiectorie, mai departe, vacarmul. Nu l-am suportat inainte pe Vettel, acum ca e la Ferrari, trebuie sa ma invat cu el, dar un pilot ca el, cu experienta lui, nu are cum sa greseasca chiar in halul asta nefiind provocat. Imi aduc aminte anul 2014 cu tete a chio-ul ala la 300 km cand s-a rasucit la 360 de grade, readucand masina fara nici macar o zgarietura, aia e manevra demna de un pilot iscusit, nu orice incepator. De altfel, se vede cat de bine ia starturile, cam aceeasi treaba o facea si Alonso la Ferrari, de acolo toata lumea il numea marele pilot, nu, pur si simplu sunt buni, maestri la anumite manevre.
Cei care tin partea trisorilor este normal sa critice parerile mele insa sincer nu imi pasa ce cred.Am dreptul la opinie si voi tine partea pilotiilor adevarati si nu trisatorilor tinuti in brate indiferent ca deranjeaza pe unii.
Vettel face performanta doar cand are masina competitiva in schimb cu masini slabe face greseli si s-a vazut asta si in ultimul sezon cu Red Bull si anul asta cu Ferrari.Cautarea altor vinovati pentru greselile sale este un obicei vechi pentru german si uneori chiar este comic.Din pacate fanii lui fac acelasi lucru si anul asta Kvyat si Verstappen au fost luati la rost si cand nu trebuia.
Grila actuala nu este slaba deloc avem piloti veterani foarte buni plus cativa tineri cu mare potential din pacate au aparut si cateva non-valori cu bani sau nume dar in general sunt piloti buni.Masinile si regulamentul sunt problema si de asta este greu pentru piloti sa iasa in evidenta.Si Schumi sau Senna probabil nu ar fi fost apreciati daca concurau astazi.Poate fac noii patroni o schimbare in bine.
Si mie mi-ar placea ca Schumi jr. s-a ajunga in f1 dar s-a ajunga pentru talentul sau si nu pentru nume.
Anul asta Hamilton a avut probleme in mai bine de jumatate din etape,rosberg niciodata.Nu cred in coincidente si in ghinion interminabil asa ca pentru mine este clar mai ales ca si reactile si unele declaratii ale celor doi sefi au aratat preferinta fata de trisor.prostberg va fi campion anul asta dar este un titlu nemeritoriu facut cadou de echipa.
Legat de stilul de pilotaj ai dreptatea dar sa fim seriosi ca nu asta este cauza problemelor.
Intotdeauna mi s-au parut foarte urate momentele cand un pilot face tot ce este omeneste pentru a castiga,conduce detasat dar pe final apar probleme tehnice si abandoneaza.Abandonul lui Hamilton de ieri si abandonul Toyota din ultimul tur din cursa de la Le Mans au fost cele mai urate momente din sportul cu motor 2016
Cu masina Ferrari 2016 nu se putea castiga campionatul dar curse se puteau.Si pot sa afirm ca Alnso,Hamilton,Ricciardo,Verstappen si Perez ar fi castigat cel putin o cursa daca erau la Ferrari.
Sa recunoastem ca Raikkonen este departe de forma din trecut iar Vettel nu a stralucit deloc sezonul curent.Chiar si notele date pilotilor de publicatiile imortante scoate in evidenta lipsa de forma a celor doi.Perez daca a reusit podiumuri cu o masina mult sub nivelul Ferrari chiar cred ca obtinea victorii daca era la italieni iar ceilalti 4 sunt cei mai buni la ora actuala si au demonstarat in alte ocazii ca cu masina a doua sau a treia din grila pot castiga.
Diferenta dintre pilotii Ferarii si Red Bull este ca primii au irosit sanse iar ceilalti au profitat la maxim.Daca erau mai atenti cei de la Red Bull puteau sa castige si in Monaco si Singapore dar in rest au nu au facut risipa de sanse .
Cu masina Mercedes si pilotii Ferrari pot obtine majoritatea victorilor daca nu sunt sabotati dovada este liderul jalnic.
Simplu spus: masini Ferrari a avut cateva sanse de a arata ce poate, dar au fost pe langa. Masina Red Bull a avut cateva sanse de a arata ce poate, au fost pe langa (singurul exemplu... Monte Carlo). In Spania, ambele masinia Mercedes au abandonat, in Malaezia, incidentul lui Rosberg cu Vettel si abandonul lui Hamilton cred ca se pot pune la incidente de cursa si nu sper la nu stiu ce prostie de conspiratie.
Diferenta dintre pilotii Ferrari si cei Red Bull este ca pilotii Ferrari au incercat sa castige si au pierdut de fiecare data in tip ce pilotii Red Bull nu au facut nimic, si au castigat. Ferrari a venit cu diferite strategii, cursa de cursa, si nu a mers nici una. Red Bull a mers pe burta si a castigat doua curse. Personal as paria pe pilotii Ferrari pentru ca asta inseamna sa te bati la un titlu si nu sa stai degeaba. Si pentru ca imi aduc aminte de anii 2010-2014 cand... Alonso a mers pe burta si Ferrari nu a incercat nimic, si daca nu ma insel au pierdut doua titluri pe care le-ar fi putut castiga daca incercau ceva diferit, macar odata. O strategie diferita, orice, inclusiv o alta varianta aerodinamica, ceva ce nu s-a intamplat intre 2010-2014, in schimb s-a intamplat in acest sezon.
Daca cu masina Mercedes ambii piloti pot obtine majoritatea victoriile inseamna ca talentul lui Hamilton si Rosberg nu inseamna nimic si totul se datoreaza masinii. Iar asta, scuze, contrazice tot ce ai spus pana acuma despre talentul pilotilor, si nu ce fel de fan ar face asa ceva. De fapt ce contrazici singurel, si nu inteleg de ce.
Intr-o discutie despre orice, trebuie sa existe si argumente, si nu vad sa ai asa ceva. Cel putin despre Perez... la ce masina are trebuia sa fie de mult in fata ambilor pilotii Ferrari daca spui ca este atat de talentat, si uite ca realitatea este cumva alta nu-i asa?
Eu pot sa-ti spun ceva ce se poate verifica foarte simplu: fanii nu inteleg nici strategiile echipelor, nici degradarea pneurilor si nici diferenta dintre Free Practice si Calificari (referitor la setarile folosite de monoposturi), iar fara aceste detalii, orice discutie nu-si are sensul.
@alexfiuluipeste, baietel, ia tu reluarea si priveste cu atentie inaainte de arunca cu noroi in mine! Au mai scris si altii, inclusiv, anonim, omonim, sinonim, antonim sau ce alte nume si-ar mai pune dar totusi, el a vazut un fapt pe care l-am vazut si eu la reluarile din timpul cursei. Nu zic, strict ca de aia Vettel l-a atins pe Rosberg dar dupa cumk apare in reluare, pare de ajuns cat sa il incomodeze pe Vettel.
http://f1fullraces.com/
Calitatea din 1991 e foarte slaba dupa care creste pana la 720 px.
multumim frumos pt link dar nu cursele pot fi vazute din pacate sau poate la mine este o problema
@Marius - daca functioneaza e superb. Multumim!!!
Sergio Perez este pariul meu si chiar cred ca un pilot care a obtinut podimuri cu Sauber si Force India ar castiga curse cu Ferrrari.
Masina conteaza astazi 80% dar in cursele pe ploaie si in duelurile de pe piste se vede talentul pilotului.Palmer,Guttierez sau Ericsson nu ar iesi campioni nici cu un Mercedes.
Notele la care ma refeam sunt date de publicatiij importante si am sa-ti dau exemple cu notele medii pe sezonul curent:Sky:1.Ham 8,29 ;2.Ric 8,22;3.Alo 7,82 ;4.Ros 7,77;5.But 7,64; 6.Sai 7,62;7.Ves 7,61 ;8.Vet 7,38;9.Hul 7,33 ; 10.Per 7,20; 11.Rai 7,18
As:1.Ric 8,31;2.Ves 8;3.Ham 7,94 ;4.Alo 7,93;5.Sai 7,75;6.Ros 7,50;7.Vet 7,38,7.But 7,38;9.Weh 7,31;10.Bot 7,19;11.Per 7,06 ...15.Rai 6,63.Nu cred ca englezii si spaniolii au ceva cu echipa italiana si noteaza dupa simpatii.
Andrei asa cum afirmi ca pilotii Ferrari s-au ciocanit la Spa fiindca s-a bagat Max asa pot si eu sa afirm ca daca nu se baga Vettel nu exista incidentul ca pana la urma colegii "s-au pupat "primii apoi a ajuns Kimi in Verstappen.Vettel a avut un procent semnificativ la toate cele trei incidente si cred ca fanii lui nu sunt chiar obiectivi.
https://www.youtube.com/watch?v=oZFMHyF2zdY 58" (secunda 58 adica). Se vede cum Verstappen il loveste pe Vettel in roata stanga spate, un pic mai tarziu Vettel il loveste pe Rosberg cu stanga fata, cursa se incheie pentru Vettel in acel moment.
Era de asteptat ca Verstappen sa nu fie penalizat sau investigat, nu neg dar FIA are alte interese si pustiul stie ca-si poate permite orice. Bravo lui, dar nu asa se discuta aceste incidente.
La Spa am inteles, Verstappen a incercat sa-i scoata din cursa pe amandoi sau poate doar pe Raikkonen, prea tarziu de aflat acuma, dar comportamentul de mai tarziu din cursa sau de la Monza... nu au aratat nimic interesant si nici de bun augur. Ma asteptam sa aiba curaj si sa zica ca a gresit, dar este mai usor sa nu faci nimic, mai grav este ca fanii lui se vor prinde de asta mai tarziu si tot el o sa sufere.
Daca cumva cineva crede ca un fan anti-Vettel va putea sa recunoasca ca Verstappen a gresit, scuze ati gresit discutia. Odata ce ai invatat o poezie, o repeti oricui te intreaba. Un fan Hamilton l-ar ura pe Vettel sau pe Alonso ani buni pentru sezoanele 2010-2014, ceea ce se si vede din comentariile unor fani. Invidia duce la ura, din pacate,
Reciteste ce am scris,poate o sa intelegi...
Daca era Hamilton sau oricine altcineva in locul lui Vettel parerea mea era identica.Nu am sa neg greselile unui pilot oricat l-as simpatiza.
Anonim daca tu urasti rivalii pilotului cu care tii nu inseamna ca toti fac la fel.Nu imi place Vettel pentru ca nu-si recunoaste greselile niciodata si pentru unele episoade gen "multi 21" dar nu il urasc pentru ca ar fi terminat in fata lui Hamilton anumite sezoane daca era asa ma luam si de Raikkonen,Button,Alonso si cei trei chiar se afla in top 6 piloti preferati.Poate ai sa afirmi ca si presa are ceva cu neamtul de-l considera vinovat in acele incidente.Cand spun ca Vettel a gresit o fac pentru ca chiar cred asta iar cand va face o cursa buna am curajul sa recunosc chiar daca fac parte din categoria persoanelor care afirmi tu ca-l uraste pe Vettel.
Nu urasc pe nimeni pot sa spun doar ca Vettel si Massa sunt departe de-a fi preferatii mei iar rosberg imi provoaca mila pentru ca este in stare de orice ticalosenie pentru a castiga.
Hai sa ne uitam cu toti la filmutetul postat de Anonim, Max il atinge in dreapata pe Vettel care mai departe, il atinge pe Rosberg. Bun, deci carambol ca la biliard, corect?
Ia uiti-va cum derapeaza Max si il atinge pe Vettel, dar uitati-va cu atentie la Rosberg cum inchide unghiul, obligandu-l pe Max prin frana sa vireze si sa derapeze in Vettel. A cui este vina in final?
A lui sronzo Rosberg, care pe langa ca ii taie calea lui Max si provoaca un carambol, ulterior tot el strange pe unde trecea Vettel.
La o adica, nu vad ce l-a impiedicat pe Nico sa traga un pic stanga e volan, vorba ceeea, avea in stanga toata pista goala, urma curba tot pe stanga, nu avea cum sa il depaseasca Vettel, oricum Nico era cu jumatate de masina in fata lui Vettel.
Nu te-am vazut niciodata postand ceva bun despre Vettel, asa ca te rog nu minti despre acest aspect. Te inteleg ca ii urasti pe Vettel si pe Rosberg dar nu sunt de acord cu acest tip de fani, eu consider ca trebuie sa fiu corect chiar daca sunt fanul altui pilot. Si nici despre Rosberg nu te-am vazut postand ceva de bine.
Nu pot sa neg, dar mai tarziu cand o sa te maturizezi o sa-ti para rau de prostiile spuse mai sus,
http://f1fullraces.com/full-race/2015/formula-1-2015-round-19-abu-dhabi-grand-prix-full-race-stream-watch-online-free/ la mine e ok.
daca merge si la tine inseamna ca tu ai dat peste niste curse care sunt cu probleme.
daca nu merge spune-mi ce sistem de operare si browser folosesti.
daca ai linux cu chromium (nu chrome) anumite multimedii nu functioneaza.
Tu consideri fairplay modul in care germanul i-a facut reprosuri lui Kvyat dupa cursa din China cand rusul era complet nevinovat pt. ca esti fan Vettel dar astfel de lucruri nu se fac si poate nu intamplator urmatoarea etapa masina germanului s-a transformat in oul rosu de Pasti pentru Kvyat.
Vettel sa-mi dea ocazia sa-l laud si nu voi ezita sa o fac dar momentan nici macar fanii lui nu au pentru ce sa-l laude.Cu rosberg este cu totul alta problema si toate calitatile sale au devenit invizibile pt. mine in momentul in care a devenit un trisator.Asa ca n-am sa mai zic niciodata de bine de un pilot ce trebuia suspendat din competitie pentru ca provoaca incidente intentionat.
Daca il consideri pe Verstappen la fel ca Maldonado si Grosjean debitezi rau.Verstappen a fost prea agresiv uneori dar exceptand faza cu Grosjean din Monaco anul trecut nu a produs mari pagube.Ca a fost iertat de FIA de 2-3 ori este alta discutie dar si altii au fost.In plus Pastor Maldonado a zburat din competitie din lipsa banilor daca il sustineau sponsorii ca pana acum il vedeai in continuare intrand ca berbecul in rivalii si neinvatand nimic din penalizari.
Ura pare ca simti tu fata de Red Bull ca sunt peste Ferrari si de asta il ataci asa pe Verstappen.Pana la urma F1 este doar o competitie iar pilotii sunt si ei oameni si gresesc dar atat timp cat nu o fac cu intentie nu merita atatea reprosuri si acuze.
Daca esti asa de atre, posteaza cu nick-ul cu care postezi mereu, sa vedem cu cine stam de vorba, ok? Asa, esti mai anonim decat userul Anonim, ma rog, asa ii place sa posteze el, cu acest nick, dar tu... chiar esti anonim, la propriu. Ai ceva de ascuns? Uita-te la reluare, daca nu vezi ca Max l-a atins pe Seb, ori esti chior, ori ai pansamente pe ochi.