Circuitul stradal de la Baku a găzduit duminică una dintre cele spectaculoase curse din ultimii ani, ca urmare a numeroaselor depășiri, pene de cauciuc și abandonuri, inclusiv după acroșaje intre coechipieri.
Sebastian Vettel a plecat foarte bine din pole position și și-a păstrat prima poziție la intrarea în primul viraj, fiind urmat de Lewis Hamilton și Valtteri Bottas. Max Verstappen a încercat fără succes să-l depășească pe Daniel Ricciardo, însă în spatele plutonului fruntaș lucrurile nu au fost la fel de calme.
Sergio Perez l-a atins ușor pe Kimi Raikkonen, iar Esteban Ocon a încercat să profite de oportunitate pentru a trece de pilotul Scuderiei Ferrari. Pilotul Force India a virat însă prematur spre spre stânga, iar Raikkonen nu a avut nicio cale de scăpare, astfel că cei doi s-au acroșat. Ocon a fost nevoit să abandoneze pe circuit, astfel că Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit.
Raikkonen a revenit la boxe pentru a înlocui partea frontală a monopostului, dar și pneurile ultrasoft cu un set de cauciucuri soft, ieșind pe circuit pe locul 12. Un alt incident petrecut practic simultan cu cel dintre Ocon și Raikkonen i-a avut ca protagoniști pe Fernando Alonso și Sergey Sirotkin, care s-au acroșat, ceea ce a determinat o dublă până pentru pilotul McLaren, care a revenit cu greu la boxe pentru înlocuirea cauciucurilor.
Verstappen trece de Ricciardo. Ghinionul lui Hulkenberg
Cursa a fost reluată în turul 6 fără incidente. Verstappen l-a depășit pe Ricciardo, iar Carlos Sainz Jr. a profitat de oportunitate și, pentru câteva momente, i-a depășit pe amândoi, însă Verstappen a revenit imediat pe locul 4 în fața lui Sainz și Ricciardo.
Câteva tururi mai târziu, Sainz l-a depășit pe Verstappen ca urmare a unei probleme de încărcare a bateriei, iar Nico Hulkenberg a trecut rapid de Ricciardo și Verstappen.
Aflat pe locul 4, germanul a comis însă o greșeală, a lovit zidul de pe margine cu partea stânga-spate a monopostului Renault și a fost nevoit să abandoneze.Între timp, Ricciardo a inițiat o serie de atacuri la adresa lui Verstappen, însă nu a găsit spațiu suficient pentru a depăși. Australianul a fost nevoit să aștepte până în turul 35 pentru a urca o poziție în detrimentul coechipierului său. Între timp, Raikkonen a progresat constant în pluton și a ajuns până pe locul 6, în spatele piloților Red Bull.
Verstappen și Ricciardo abandonează după o coliziune
Aflat la 5 secunde în spatele lui Vettel, Hamilton a greșit frânarea într-un viraj și a pierdut încă 5 secunde, iar echipa l-a chemat prematur la boxe ca urmare a deteriorării cauciucurilor. Vettel a așteptat turul 31 pentru această operațiune și amândoi au mizat pe soft-uri. Verstappen a câștigat apoi duelul de la boxe cu Ricciardo, în timp ce Bottas a rămas pe circuit cu pneurile de la startul cursei.
Cu circa 15 tururi înainte de final, Ricciardo a încercat din nou să-l depășească pe Verstappen pe partea dreaptă a circuitului. Olandezul s-a repliat, Ricciardo a inițiat apoi un atac prin stânga, în timp ce Verstappen l-a blocat din nou și a frânat. Aflat la câțiva centimetri în spatele său, Ricciardo nu a mai putut evita coliziunea din spate, iar cei doi piloți Red Bull au fost nevoiți să abandoneze.
Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit, iar marele câștigător a fost Bottas. Pilotul Mercedes a intrat la boxe pentru pneuri ultrasoft, însă aceeași decizie a fost luată și de Vettel, Hamilton și Raikkonen.
Prin urmare, Bottas a devenit liderul nesparat al cursei în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen. Romain Grosjean rula pe locul 6 sub Safety Car pentru Haas în momentul în care a pierdut controlul volanului și a abandonat după ce a lovit zidul.Pană misterioasă pentru Bottas
Cursa s-a reluat cu numai 4 tururi înainte de final. Vettel a încercat să treacă de Bottas pe interior, însă a frânat prea târziu, a ieșit larg în viraj și a fost depășit atât de Bottas și Hamilton, cât și de Raikkonen.
Astfel, Bottas avea cale liberă spre victorie, însă o pană apărută din senin în mod misterios l-a forțat să abandoneze. Hamilton a fost astfel propulsat pe prima poziție, cu Raikkonen în spatele său și cu Sergio Perez pe locul 3, întrucât pilotul Force India reușise între timp să-l depășească pe Vettel.
Hamilton a gestionat bine finalul și a obținut astfel prima victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia a preluat și conducerea în clasamentul general. Vettel a încheiat astfel doar pe locul 4 în fața lui Sainz și Charles, aflat la prima clasare în puncte. McLaren a punctat prin Alonso (locul 7) și Stoffel Vandoorne (locul 9), în timp ce Lance Stroll a adus primele puncte pentru Williams.
Vettel s-a precipitat la faza asta, l-a vazut pe Lewis pe interior si a vrut sa ii inchida unghiul si apopi a fortat aiurea ca sa il deapseasca pe Bottas, pierzand apexul.
Mi se pare cam unsa cu alifie pana lui Bottas, ce cauta pe trasa interioara cand Lewis era in spate la 1 secunda si ceva. De ce ai lua-o deliberat prin resturile alea, asa chior esti de nu le vezi? Nu o vezi pe prima, o iei direct si pe a 2-a. Felicitari Mercedes! A doua cursa care este decisa de safety car.
In conditii normale, Vettel castiga, dar daca tot nu avea cum sa deapseasca, mai bine ramanea pe 2, asa s-a aruncat ca fraierul!
Si la final... Verstappen nu stiu ce cauta in F1 in acest moment... scuze dar este pe langa... Pacat de Bottas OMG OMG OMG OMG OMG... pana cu trei tururi inainte de final...
Hamilton inca o victorie!
Il uitasem pe tovarsul Ocon, ba cat de nesimtit sa fii, sa ii inchizi usa lui Kimi cat timp acesta avea interiorul?
Iar Max, din nou si-a batut joc de Ricci in stilul sau neortodox, la faza finala ge a generat Sc, pare ca ar fi gresit amandoi.
Pacat de Bottas, realmente a condus mai bine decat Hamilton, s-a descurcat bine in ambele stinturi si plus aia de la Ferrari sunt realmente tampiti (in loc sa stea cu nasul in ecranul ala poate le zice cineva sa se uite dracului pe circuit????????????????).
Vettel a gresit, dar sincer... dar daca nu incerca era pacat pentru ca treaba lui este sa atace :P
Bravo pentru Hamilton, nu era prea bucuros dar a castigat cursa :P Un bravo si pentru Raikkonen :P, si Perez, dar... un mare "BRAVO" pentru Leclerc :P
Cu toate ca Bottas a abandonat, Vettel a gresit si ambele masini Red Bull au abandonat... cursa a fost incendiara :P
Pacat ca cei de la RBD s-au scos reciproc, era previzibil la cat s-au sicanat toata cursa.
Si uite asa castiga si Hamilton o cursa!
In orice caz nici Ham si nici Raikonen nu si- au meritat locul lor de pe podium.
@automarket.ro
Bottas a facut pana intr-o mizerie lasata pe pista, nu a fost deloc misterioasa!
Max incearca sa il depaseasca pe Vettel si il loveste pe acesta in lateral - vina lui Verstappen.
Ricci incearca sa il depaseasca pe Max acesta face o miscare o defensiva pe exterior dupa care ii sare in fata lui Ricci si franeaza - vinovati sunt ambii piloti.
Putin obiectivism nu ar strica nici din partea celor de la FIA nici de la Red Bull.
Nu tin minte cand am vazut ultima oara un tupeu atat de jegos incat sa incalci regulile intentionat si dupa aia sa zici ca nu conteaza a cui e vina (declaratia lui Max).
Trecand la cursa de astazi sunt mai multe lucruri de punctat:
1.Hamilton a castigat prin noroc dar daca castiga Bottas tot datorita norocului era pt. ca nu a trecut de vettel si Hamilton pe pista.In Baku fara noroc nu se castiga.Oricum trebuie felicitat pt. ca a fost mai cerebral decat rivalii pe final.
2.Kimi a avut o saptamana cu rele si bune.Rezultatul este bun dar n-ar strica sa fie mai activ in curse.
3.Sergio Perez - cel mai bun pilot pe acest circuit.A avut ghinion dupa start dar a revenit superb.Trebuie sa fii pilot adevarat sa obtii atatea podiumuri cu masini slabute.Merita o echipa mai buna.Checo trecand de vettel - cel mai frumos moment.
4.vettel a aratat inca o data ca sta prost cu nervii.Masina suprema abia pe 4 - campion de carton.Inca ma intreb ce rol are butonul magic de pe volan si de ce vitelul are o buza asa frumoasa.
5.Sainz a fost fantastic dar a avut o strategie groaznica.Hulkenberg a gresit neasteptat.Pacat ca seria formidabila de locuri 6 s-a incheiat astfel.
6.Leclerc a facut o cursa buna dupa 3 proaste.Ma asteptam sa-l domine pe Ericsson cursa de cursa insa momentan acest lucru nu se intampla.Mi-e dor de Wehrlein.
7.Alonso este cel mai ghinionist pilot.Apreciez ca nu a renuntat si s-a chinuit sa ajunga cu masina la boxe.
8.Pilotii Williams au pornit ca idiotii.Nu ma surprinde ca Sirotkin a inceput sa-si arate "calitatile".Ma asteptam din prima cursa la asta.
9.Pilotii Red Bull ne-au oferit un spectacol delicios cu final super prevazut.Vinovati:intreaga echipa care n-a fost in stare sa-i calmeze,Verstappen pt.ca-i un nebun si Ricciardo pt. ca si-a pierdut calmul.Max greseste mult insa ador atitudinea sa de racer.
10.Lumea ca de obicei il ataca pe Max insa toti evita sa vorbeasca de adevaratul idiot:grojanel cel tampit.Francezul elvetian a aratat inca o data ca nu are ce cauta in competitie si nu-si merita nici macar carnetul de conducere.Trebuie sa fii "valoros" sa nu obtii nici un punct in patru curse cu masina a patra ca valoare.Felicitari grojanel!!!
Pilotul cursei:Segio Perez!!!
Prostul anului:grojanel!!!
HAMMER TIME it's back!!!
Cei de la Ferrari au in acest sezon un monopost clar peste Mercedes nu cu mult, dar clar peste. Din pacate Vettel face uneori greseli copilaresti.. A facut depasirea pe interior dar a franat prea tarziu fiind nevoit sa deterioreze pneul. Apoi bineinteles vibratii ducand la pierderea locurilor 2 si 3. In opinia mea a fost un dobitoc pentru ca s-a hazardat prea mult. Putea sa mai astepte putin si sa incerce depasirea putin mai tarziu si cu o precizie mai mare la experienta lui. Daca mai face gafe de acest gen risca sa piarda titlul mondial. Cred ca Sergio Marchionne ar trebui sa-l smotoceasca putin sa fie mai atent si mai serios. N-ai voie sa faci asemenea greseli cand ai in spate 4 titluri mondiale si o experienta de 10 ani in F1. A pierdut puncte importante care s-ar putea sa-l coste titlul mondial in acest sezon. Daca nu va castiga titlul in acest sezon ar trebui sa plece de la Ferrari pentru ca nu mai are nicio scuza avand in vedere ce monopost are si ce suport are in echipa. Legat de Verstappen ca de obicei un iresponsabil si un mare dobitoc cum este el de obicei. Degeaba are talent pentru ca este lipsit de responsabilitate. A schimbat directia de doua ori si practic Ricci a intrat in el. Echipa a perdut foarte multe puncte. El trebuie sa inteleaga ca daca alt pilot este mai rapid trebuie sa accepte sa piarda fara manevre in afara regulamentului. Are cam multe la activ. Ar trebui suspendat vreo 6-7 etape si cu siguranta nu va mai face asemenea tampenii !!! Hamilton a avut noroc !!!
Cat despre pneuri, treaba cred ca sta un pic mai complicat. In China au schimbat mai rapid, in Bahrein au schimbat diferit, in Azer au schimbat mai rapid cu un pilot. Hamilton cu acele SS din calificari nu tinea pasul cu Vettel dar Bottas era rau in spate, cea ce probabil a insemnat ca-si conserva pneurile. Dupa ce a schimbat Hamilton, Bottas a mers la conservare pentru ca astepta un SC, care s-a si intamplat. Vettel nu a fortat cu S-ul, astepta SC-ul. Ambele masini Ferrari si Mercedes au schimbat foarte bine, dar Vettel a gresit atacul in timp ce Bottas a facut pana. Hamilton si Raikkonen... au fost acolo sa culeaga roadele :P
Cred ca merita discutat fiecare strategie dupa cursa, da nimeni nu pare interesat pentru ca ar trebuie sa aduca si argumente...
Hammy cred ca de 3 ori a gresit pierzand de fiecare data cate o secunda. Indiferent cum si-au consumat sau conservat pneurile viteza lui Bottas la final de stint pe supersoft was mighy. In nici un moment al cursei Vettel nu a fost atat de rapid pe supersoft cum a fost Bottas la final de stint.
Eu consider ca Bottas a avut cea mai buna strategie, nu a gresit cu nimic, a stat si a asteptat SC-ul, dar degeaba pentru ca a abandonat... Vettel a mers bine, degeaba a venit SC-ul si dupa aia a gresit. Hamilton a gresit la inceput, a busit un set, a venit SC-ul si a castigat. Morala? Vettel a pierdut deja doua curse plecat din pole, este evident ca nu le iese :P Cea mai buna idee... sa lase pole-ul pentru altii ca asa va castiga cu siguranta!
Am zis de Leclerc? Locul 6 tata, locul 6!!!! Cei de la Williams au mai putine puncte ca Sauber!
pana te saturi de esecurile McLaren
Acum nu mai sunt. Ai volan, pedale, 4 roti. Kers-ul nu are de-a face cu pilotajul, ofera un plus de putere momentan si atat. Diferente de putere intre masini exista de cand exista masini, nu au aparut odata cu kers-ul.
Daca nu ai nici supravirare nici subvirare atunci masina e neutra, e ceea ce cauta orice pilot. In plus o masina neutra pentru un pilot inca poate fi supraviratoare sau subviratoare pentru altul.
Se pare ca vom avea al doilea mare premiu in SUA si anume la Miami si va fi un circuit stradal.
https://www.motorsport.com/f1/news/how-f1-pushed-through-the-changes-the-fans-want-1032512/?s=1
https://www.gazzetta.it/Formula-1/01-05-2018/f1-arriva-svolta-ali-piu-sorpassi-spettacolo-2019-260973750838.shtml
http://www.espn.com/f1/story/_/id/23371612/f1-agrees-2019-rule-changes-boost-overtaking
De ce te-am intrebat despre un link? Pentru ca desi au fost discutii si un e-vote, FIA nu a publicat nimic relevant... inca.
De cursa din Miami nu zic nimic, cred ca-i o idee proasta din start, dar mai este mult pana acolo.
Dar daca vor schimba aripa fata de la un foarte complexa in acest moment cu una mai simpla, le vor face o favoare gratuita celor de la Ferrari care depind mai putin de aripa fata, comparativ cu Mercedes si Red Bull care gandesc toate partea din fata in functie de aripa fata :P
https://www.fia.com/news/fia-formula-one-world-championship-2019-technical-regulations-regarding-aerodynamic-changes