Specificaţiile motoarelor turbo din 2013 ar putea fi anunţate în septembrie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Reprezentaţii echipelor din Formula 1 continuă să înregistreze progrese în privinţa specificaţiilor finale ale motoarelor care vor fi utilizate în Formula 1 începând din sezonul 2013.
Principalul obiectiv este reducerea consumului de carburant cu 25% şi utilizarea unor unităţi a căror trehnologie să poată fi transferată ulterior în industria auto. Cel mai probabil, echipele vor utiliza motoare turbo de 1.5 litri, iar căldura generată de acestea va fi utilizată pentru creşterea puterii, într-un mod asemănător în care funcţionează sistemul KERS.
"Există o presiune semnificativă să avem un motor mult mai mic, posibil unul turbo cu patru cilindri, cu o capacitate limitată la 1.5 - 2 litri. Se va pune accentul pe eficienta consumului de carburant, recuperarea energiei şi pe tehnologiile relevante pentru industria auto", a declarat Mark Gallagher, managerul operaţiunilor pentru Formula 1 al constructorului britanic Cosworth, care furnizează motoare pentru cinci echipe.
Chiar dacă mai există suficient de multe detalii de pus la punct, este posibil ca FIA să anunţe noul regulament al motoarelor în Consiliul Mondial din luna septembrie sau cel mai tazrziu în luna decembrie.
Astfel, echipele vor avea la dispoziţie doi ani pentru a se adapta noilor reguli."Cred că mai sunt câteva detalii care trebuie finalizate. Sperăm ca până în septembrie sau decembrie să avem un anunţ oficial despre regulamentul motoarelor pentru 2013. Cred că este important ca regulamentul să fie stabilit în următoarele cinci luni, dacă nu în următoarele două. Asta ne-ar oferi o perioadă de gestaţie de doi ani şi o testare corespunzătoare a a motoarelor. Nu este vorba doar despre motor şi transmisie, întreaga maşina va fi noua şi toate echiopele vor trebui să le testeze înainte de 2013", a mai precizat Gallagher.
În cazul în care tehnologia noilor motoare din Formula 1 vă putea fi transferată în industria auto, este posibil ca şi alţi constructori să devină interesaţi să participe în competiţie.
Via | ManipeF1
Motoare mici turbo benzina sunt de ani buni pe piata .
Ce aduce asa nou dpdv tehnologic pentru lumea auto aceasta schimbare ?
O sa moara mai putini ursi polari daca Alonso si Ham merg cu 1,5 in loc de 2,4 ?
Ridicol