SPECIAL: Cele mai drastice penalizari din Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 22.09.2009
Automarket va prezinta cele mai dure decizii luate de FIA impotriva echipelor din Formula 1 care au incalcat regulamentule sportive si tehnice.

Decizia Consiliului Mondial al FIA de a permite echipei Renault sa concureze in continuare in Formula 1 fara sa fie nici macar amendata pentru scandalul Crashgate a fost primita cu dezaprobare de personalitatile competitiei. Mai multi fosti campioni mondiali si-au exprimat dezamagirea pentru modul in care FIA a judecat acest caz, considerand ca jocurile politice din Formula 1 au avut o mare influenta asupra verdictului final.

Pentru a face o comparatie directa cu alte decizii luate de FIA in situatii mai mult sau mai putin similare, Automarket va prezinta o incursiune in lumea celor mai drastice decizii luate de forul mondial pe parcursul timpului.

SEPTEMBRIE 2009 - RENAULT

Renault recunoaste ca a trucat rezultatul Marelui Premiu al statului Singapore din sezonul 2008 dupa ce i-a cerut lui Nelson Piquet Jr. sa comita un accident deliberat pentru a-l favoriza pe coechipierul sau Fernando Alonso. Consiliul Mondial a decis sa suspende timp de doi ani decizia de excludere definitiva din sport a echipei franceze, in timp ce Flavio Briatore a fost exclus pe viata din competiiile FIA, iar Pat Symonds timp de 5 ani.

APRILIE 2009 - McLaren

McLaren este exclusa cu suspendare de la urmatoarele 3 curse dupa ce Lewis Hamilton si directorul sportiv Dave Ryan au mintit comisarii de cursa de la Marele Premiu al Australiei.

Britanicii au obtinut pe nedrept o clasare pe podium in dauna lui Jarno Trulli, insa italianul a fost repus ulterior in drepturi.

2007 - MCLAREN

McLaren a fost exclusa din sezonul 2007 al Formulei 1 si a primit o amenda record de 100 de milioane de dolari, dupa ce Consiliul Mondial a demonstrat ca echipa anglo-germana a a avut in posesie documente confidentiale apartinand Scuderiei Ferrari. Documentele faceau referire directa la caracteristicile monopostului F2007 si contineau inclusiv elemente grafice ale componentelor utilizate.

2005 - BRITISH AMERICAN RACING

British American Racing (BAR) a fost descalificata de la Marele Premiu al statului San Marino si suspendata pentru urmatoarele doua curse pentru incalcarea regulamentului tehnic. Monopostul BAR dispunea in acel moment de un rezervor secundar de combustibil, element interzis de FIA.

2002 - FERRARI, SCHUMACHER SI BARRICHELLO

Ferrari, Michael Schumacher si Rubens Barrichello au fost amendati cu 1 milion de dolari incidentele de la Marele Premiu al Austriei. Barrichello a dominat autoritar cursa, insa a fost obligat de echipa sa ii cedeze prima pozitie lui Schumacher cu numai cateva tururi inainte de final.

Ulterior, Schumacher a insistat ca Barrichello sa urce alaturi de el pe prima pozitie a podiumului, fapt ce contravine regulamentului sportiv.

1997 - MICHAEL SCHUMACHER

Michael Schumacher a fost descalificat din clasamentul general dupa ce a intrat in mod intentionat in monopostul pilotat de Jacques Villeneuve in Marele Premiu al Europei, intr-o cursa care a decis numele noului campion mondial. Cu toate acestea, germanul si-a putut pastra in palmares victoriile obtinute in sezonul respectiv.

1984 - TYRRELL

Tyrrell (foto) a fost exclusa din campionat, iar rezultatele obtinute pana in acel moment in sezonul respectiv au fost anulate dupa ce echipa a incalcat regulamentul tehnic. FIA a demonstrat ca Tyrrell concura cu monoposturi care aveau o greutate mai mica decat permitea regulamentul inainte de ultima oprire la boxe in timpul curselor. Echipa alimenta monoposturile cu mai mult combustibil la ultimul pitstop pentru ca la finalul cursei acestea sa aiba o greutate in limita regulamentului.

Via | Reuters

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru