Pentru sezonul 2015, Ferrari şi Renault au făcut presiuni pentru ca motoarele să poată fi dezvoltate şi în timpul sezonului, însă propunerea a fost respinsă de Mercedes. În cadrul regulamentului tehnic actual, motorul este alcătuit din 66 de componente distincte, iar constructorii pot modifica 32 de componente în pauza competiţională dintre două sezoane.
Totuşi, la capătul unei întâlniri a Grupului de Strategie din 18 decembrie, a apărut şi ipoteza unui compromis prin care unităţile să poată fi dezvoltate pe tot parcursul sezonului: constructorii să poată introduce modificări la cele 32 de componente oricând pe parcursul anului, nu neapărat înainte de startul sezonului.
Controverse pentru sezonul 2016
O altă discuţie a vizat înlocuirea actualelor motoare turbo V6 de 1.6 litri, eventual cu unele aspirate de până la 1.000 de cai putere, după ce propunerea Red Bull pentru un sistem ERS standard nu s-a bucurat de succes.
O propunere concretă în acest sens este aşteptată la capătul unei noi întâlniri a Grupului de Strategie în 6 ianuarie, însă este puţin probabil că o schimbare radicală a motoarelor să poată fi aplicată din 2016, la numai 12 luni după un anunţ oficial.
În plus, Mercedes s-a opus deja vehement unei schimbări a motoarelor, iar Renault sunt de asemenea în favoarea actualelor unităţi hibride.
"Motorul turbo ne permite să investigăm soluţii tehnice avansate care în viitor pot fi transferate în industria auto, iar puterea de marketing a Formulei 1 ne permite să creştem gradul de adopţie a acestor tehnologii de către clienţi", a precizat Cyril Abiteboul, şeful Renault Sport.Via BBC Sport, James Allen
Comentarii (3)