Soluţie de compromis: motoare turbo V6 de 1.6 litri în F1 din 2014
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Formula 1 se pregăteşte să renunţe la planurile iniţiate de FIA pentru trecerea de la motoare V8 la unităţi turbo de 1.6 litri în patru cilindri, după ce cei patru constructori prezenţi în competiţie au ajuns la un acord comun în privinţa regulamentului tehnic.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosport, constructorii vor propune Comisiei Formulei 1 trecerea la motoare turbo V6 de 1.6 litri începând din sezonul 2014, ceea ce ar însemna o amânare cu un an a schimbării radicale a regulamentului tehnic. Planurile prevăd inclusiv utilizarea intensivă a tehnologiei KERS, considerată crucială de forul mondial pentru viitorul Formulei 1.
Compromisul ales de Ferrari, Mercedes, Renault şi Cosworth vine cu numai câteva ore înainte de întrunirea Comisiei Formulei 1, care a fost convocată de Bernie Ecclestone pentru a lua o decizie privind regulamentul tehnic din sezonul 2013. În cazul în care Comisia Formulei 1, formată din toţi acţionarii competiţiei şi reprezentaţii echipelor şi sponsorilor, va accepta compromisul propus de constructori, noua propunere va fi înaintată spre aprobare Consiliului Mondial al FIA, care trebuie să ia o decizie finală până la sfârşitul lunii iunie, potrivit unui anunţ recent al forului mondial.
Anterior, Ferrari a ameninţat cu retragerea din Formula 1 în cazul trecerii la motoare în patru cilindri, în timp ce Mercedes şi Cosworth au solicitat amânarea noilor reguli pe motive de costuri.
Via | Autosport
Puterea nu va trece de 600HP.
Deci cred ca Indycarul va suna mai bine si va fi mai performant.
Mie imi placea F1 fara limitari,cu acel V10 de 3L si pe care sa-l schimbi cum vrei-chiar puteai avea un motor in calificari si altul in cursa.
Mi-ar fi placut motoarele sa fie fara limita de turatie-atunci s-ar vedea cine face cel mai bun motor - turatie mare dar sa si tina.
Se vorbea o data despre cilindrii din portelan-dar a fost interzis si lucrul acesta.
Toate bune!