Un astfel de dezvnodamant era aşteptat de mai mult timp în condiţiile în care cele două echipe au bugete de numai 50-60 de milioane de euro anual, în timp ce echipele de top care luptă pentru victorii îşi permit să aloce chiar şi peste 200 de milioane de euro.
În opinia lui Max Mosley, fost preşedinte al FIA, o soluţie ar fi ca banii din drepturile TV să se împartă în mod egal tuturor echipelor.
"Din punct de vedere sportiv, F1 ar trebui să împartă banii în mod egal şi apoi să lase echipele să obţină cât de mulţi bani pot din sponsorizări. O echipă precum Ferrari va obţine întotdeauna mai mulţi bani de la sponsori decât Marussia, dar dacă toate echipele vor avea o sumă de bază vor lua startul de la acelaşi nivel, în special dacă ai o limită de buget pe care foecare echipa îl poate folosi", a declarat britanicul pentru postul de radio BBC Radio 5 live.
În caz contrar, Mosley anticipează că şi alte echipe sunt în pericol să aibă soarta celor de la Caterham şi Marussia, mai ales că Sauber, Lotus sau Force India întâmpina de asemenea probleme de natură financiară."Nu mai este o competiţie corectă.
Marea problemă este că marile echipe au mult mai mulţi bani decât Caterham şi Marussia. Până la urmă, echipele sunt sortite să fie eliminate şi s-ar putea ca Marussia şi Caterham să nu fie ultimele", a adăugat el.Insolvenţele celor de la Caterham şi Marussia au venit exact în sezonul în care Formula 1 a trecut la motoare turbo V6 de 1.6 litri, care au generat costuri semnificativ mai mari pentru echipe. Mosley a admis că acest lucru explică parţial problemele echipelor mici, mai ales că şi cei de la Force India s-au confruntat cu datorii către Mercedes.
"Sunt în favoarea noilor motoare. Greşeala a fost că producătorii nu au fost informaţi că pot cheltui câţi bani vor pe cercetare, dar că suma maximă pe care o pot solicita de la o echipă pentru un sezon este ceva de genul 4-5 milioane de euro, nu 20-25 de milioane de euro, cât cred că este acum", a adăugat el.
Via BBC Sport
Fata de suma maxima pe care producatorii ar putea-o solicita, nu cred ca ar fi acceptata usor, dar si cheltuielile de cercetare ar trebui intinse in timp... mai ales ca din cate am inteles se marseaza cu ele minim pana in 2020.
SItutia este identica cu fotbalul european, am mai spus-o. De aceea Premier League si Bundesliga au crescut foarte mult pentru ca chiar daca Manchester si Bayern iau mai multi bani decat Bolton sau Ausburg diferenta nu este colosala cum este in Spania de la locul 2 in jos. De aceea in Germania si Anglia echipele mici si mijlocii sunt mult mai sanatoase financiar, spre diferenta de Spania unde de la Barcelona si Real in jos toti au probleme fie ca este vorba de Sevilla, Valencia, Bilbao. Doar pentru ca domnii de la Real trebuie sa se imbuibe si in banii celorlalti pentru ca deh ei sunt Real Madrid. Lasa-i si pe ceilalti sa creasca sa aibe sanse. Repet, Mclaren ia prea multi bani pentru forma din ultimii ani. Daca vor sa creasca inapoi sa bage Honda bani sau seicii de la Mumtakalat Company din Bahrain nu sa ia din portia lui Force India sau Torro Rosso. Puteti sa spuneti ca sunt socialist, dar nu sunt, accept ca brandurile istorice sa ia ceva mai mult, dar nu sa fie o prapastie in cat iau gresii si in cat iau micutii. Greii sa isi face strategii de marketing, comericiale, sa bage proprietarii mana mai adanc in buzunar, sa se chinuie sa atraga sponsori nu sa ia de la altu.
Uitati James Allen a calculat raportul cat iau greii si micutii in Premier League si cat iau in F1. In PL raportul este de 1.5 la 1, in F1 de 4.5 la 1, si la acest 4.5 sunt bagati si Mclaren si Red Bull ce iau ceva mai putin. Ganditiva ce pozitie are Ferrari.
http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/do-the-big-teams-have-a-responsibility-to-the-rest-of-the-f1-field/
"The F1 teams now share a prize fund of over $750 million a year, which would equate to $68 million to each team, if it were divided equally between the 11 outfits, but sport doesn’t work like that, especially F1. There is a graduated fall in most sports leagues where the winning team earns the most and the bottom team the least. It is the ratio that is the key.
In the Premier League the difference from top to bottom is 1.5 to 1, according to colleagues in the industry. In F1 it is more like 4.5 to 1, thanks to the bonus payments that teams like Ferrari and Red Bull receive off the top, as part of the bilateral deals struck with Bernie Ecclestone soon after they quit the F1 teams’ association (FOTA)."