SOC: Echipele din Formula 1 organizeaza o competitie separata!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Comunitatea Fcormulei 1 este in stare de soc dupa ce nu mai putin de 8 echipe dintre cele 10 prezente pe grila de start au anuntat ca vor fonda o competitie separata de FIA incepand din sezonul viitor, anuntandu-si practic retragerea din ceea ce a devenit un Mare Circ in adevaratul sens al cuvantului.
Reunite sub umbrela Formula One Teams' Association (FOTA), Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso au organizat joi noapte o intalnire la fabrica echipei Renault de la Enstone (Marea Britanie), pentru a lua o decizie finala in privinta ultimei oferte formulate de FIA pe tema regulamentului tehnic din sezonul 2010.
La scurt timp dupa finalizarea intalnirii, FOTA a emis un comunicat de presa prin care isi exprima frustrarea fata de tentativa FIA a dezbina echipele si, in acelasi timp, anunta ca nu va renunta la conditiile puse initial pentru inscrierea in sezonul 2010.
Prin urmare, echipele sustin ca singura metoda de a rezolva conflictul este crearea unei competitii proprii, total separata de FIA.
"Echipele nu pot continua sa compromita valorile fundamentale ale sportului si au refuzat sa renunte la conditiile originale pentru inscrierea in sezonul 2010 al Campionatului Mondial".
"Prin urmare, aceste echipe nu au alta alternativa decat sa inceapa pregatirile pentru un nou campionat care sa reflecte valorile participantilor sai si a partenerilor. Competitia va avea o guvernare transparenta, un singur set de reguli, va incuraja mai multe echipe sa se alature si va asculta dorintele fanilor, inclusiv prin scaderea preturilor pentru spectatorii din intreaga lume, pentru parteneri si alti importanti actionari".
"Cei mai buni piloti, starurile, brandurile, sponsorii, promoterii si companiile care au fost asociate cu cel mai inalt nivel al sporturilor cu motor vor face parte din aceasta noua competitie", se precizeaza in comunicatul de presa al echipelor din Formula 1.
Astfel, singurele echipe prezente in acest moment pe grila de start care vor continua sa participe in Formula 1 si in 2010 sunt Williams si Force India, intrucat cele doua s-au inscris neconditionat prin prisma contractelor pe care le au cu FIA si partenerii financiari.
Anuntul socant facut in aceasta noapte de FOTA a venit in contextul in care termenul limita impus de FIA pentru ca echipele sa renunte la conditiile initiale de participare in sezonul viitor expira vineri, 19 iunie.
In contextul anuntului facut de FOTA, singura incertitudine este legata de situatia echipelor Ferrari, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso.
FIA sustine ca toate cele trei echipe au garantat prezenta in Formula 1 pentru sezonul 2010 printr-un contract semnat cu FIA si Bernie Ecclestone. Pe de alta parte, cele trei echipe sustin ca aceasta intelegere a fost anulata dupa ce FIA a decis sa modifice unilateral regulamentul tehnic pentru sezonul 2010, fara consultarea acestora.In cazul in care FIA va mentine Ferrari, Red Bull Racing si Toro Rosso pe lista echipelor inscrise in sezonul 2010, este foarte probabil ca acestea sa actioneze forul mondial in justitie.
Refuzul de a renunta la conditii va duce la eliminarea celor 8 echipe de pe lista echipelor acceptate de FIA in sezonul urmator, probabil cu exceptiile mentionate mai sus. Sperantele pentru realizarea unui compromis intre constructori si FIA au parut sa fie destul de ridicate joi, dupa ce Max Mosley a facut cateva concesii in privinta regulamentului tehnic.
Cu toate acestea, interesul presedintelui FIA de a nu renunta la implementarea unui buget maxim a trezit nemultumirea echipelor, care nu sunt de acord cu un astfel de concept. De asemenea, Mosley a solicitat echipelor sa semneze prelungirea Acordului Concorde din 1998, in contextul in care echipele au dorit anumite modificari esentiale la aceasta intelegere.
Echipele au explicat cu lux de amanunte motivele care au dus la o ruptura aparent iremediabila de Federatia Internationala de Automobilism, sustinand ca au reusit sa reduca substantial costurile de participare in competitie.
"De la formarea FOTA in luna septembrie a anului trecut, echipele au lucrat impreuna si s-au angajat in discutii cu FIA si detinatorul drepturilor comerciale pentru a dezvolta si a imbunatati sportul", se mai precizeaza in comunicatul de presa al FOTA.
"Criza mondiala fara precendent a dus inevitabil la numeroase provocari pentru comunitatea Formulei 1. FOTA este mandra ca a realizat cele mai substantiale masuri pentru reducerea costurilor din intreaga istorie a sportului nostru. Constructorii au oferit asistenta pentru echipele independente, iar unele dintre ele probabil ca nu ar fi astazi in acest sport fara initiativele FOTA.
De asemenea, echipele FOTA au convenit sa reduca voluntar costurile pentru a oferi un model sustenabil pentru viitor. In urma acestor eforturi, toate echipele au confirmat Federatiei Internationale de Automobilism si detinatorului drepturilor comerciale ca doresc sa garanteze participarea in Formula 1 pana in 2012".De asemenea, echipele au lansat un atac fara precedent la adresa forului prezidat de Max Mosley si asupra lui Bernie Ecclestone, detinatorul drepturilor comerciale ale competitiei, ultimul fiind acuzat ca nu a transferat echipelor sumele de bani garabtate din contract pentru drepturile TV.
"FIA si detinatorul drepturilor comerciale au dus o campanie pentru divizarea FOTA. Dorintele celor mai multe echipe sunt ignorate. Mai mult decat atat, sute de milioane de dolari au fost retinute de la echipe de detinatorul drepturilor comerciale, inca din sezonul 2006. In ciuda acestui mediu, FOTA a cautat intotdeauna un compromis".
Pana in acest moment, FIA nu a avut nicio reactie la anuntul facut de echipele FOTA, insa este de asteptat ca forul mondial sa nominalizeze alte cateva noi echipe pe lista participantilor in sezonul 2010. Max Mosley va fi prezent vineri la Silverstone, gazda Marelui Premiu al Marii Britaniidin acest weekend, insa este putin probabil ca cele doua parti sa mai poarte negocieri pe tema sezonului urmator.
Vestea socanta transmisa astazi de FOTA va pune cu suiguranta in umbra Marele Premiu al Marii Britanii din acest weekend.
Ramaneti alaturi de Automarket pentru a afla reactiile tuturor celor implicati in Formula 1 pe marginea acestui subiect.
Via | FOTA
deci la anu baieti , antenele parabolice la putere
Eu imi doresc aceasta competitie a constructorilor si sper ca si echipele ramase in F1 (Campos, USF1 etc) sa treaca la noua competitie .
Oricum ceea ce se intampla e regretabil.
Problema este intr-adevar timpul ramas pian la anul...aici va fi foarte greu sa fie totul bine pus la punct; oricum mai bine asa ..un an 2010 sacrificat partial dar o baza solida pt anii ce au sa vina
Tot ce sper e ca FOTA sa se mentina pe pozitii si sa nu cedeze de loc la probabilele viitoare incercari de reconciliere ale FIA
Si ma mai bucura un singur lucru dar foarte important ca s-ar putea sa scapam de acel duet penibil Victor Bonifaciu/Dan Mihai Alexandrescu !
Oricum aici va fi sigur un singur perdant si acela FIA, fara un buget consistent nu poti face performanta acest lucru e sigur, dar ce sa faci cand la carma FIA e un individ senil ca Max Mosley
E o decizie foarte buna, cred eu, ceea ce sper ca se va face.
Impunerile astea aberante in privinta bugetelor, in privinta anumitor sisteme ( vezi Kers) nu i-si aveau rolul intr-o competitie ca F1 , unde tocmai asta e idee ( sa investesti, sa dezvolti, sa cauti lucruri noi ). Mosley si Eclestone tot incearca de ani buni sa readuca specacolul in F1, dar tot taind in stanga si dreapta nu ajuta la nimica. Intr-o buna zii daca se continua in ritmul asta , F1 va ajunge doar o alta formula.
Si acuma, serios, credeti ca daca MARILE echipe pleaca si i-si vor forma o competitie a lor, unde va fii interesul cel mai mare din partea sponsorilor ,din partea televiziunilor , ca sa nu mai vorbim de fani.? catre F1 sau asta ?
Sper , cum ziceau si altii inaintea mea , sa reintroduca in calendar circuitele istorice : Jarama,Nürburgring, Watkins Glen,Hermanos Rodriguez, s.a.
Ar fii cu adevarat spectacol ca se se intoarca "la radacini" la locatiile din anii de glorie ai F1 '66.
@ sorin666 Nici pe mine nu ma incanta comentariul lor, dar ai respect , mai ales pe Alexandrescu care are ceva cunostiinte in pilotaj, si nu cred ca e asa usor sa comentezi o cursa unde trebuie in permanta sa vb 2 ore.A
Asa ca, ma uit la TVR ( din nefericire nu prind BBC-ul) doar pt cursa, pt ceea ce inteleg eu din ea, si a doua zi iau torrentul cu , cursa transmisa la BBC unde chiar poti sa inveti si sa aduni info despre tot ce are legatura cu F1. Mare echipa au aia acolo, iar comentariul este fenomenal.
Bafta mare 2all.Cya.
Nu se poate ca F1, care este o industrie atat constructoare dar mai mult cercetare si dezvoltare sa aiba un buget de 45 mil. Ganditiva la o echipa de fotbal care vrea Liga campionilor cu un buget de 45 de mil.Este inadmisibil ca in fotbal sa se vorbeasca de 95mil platite doar pt un singur jucator, iar in F1 45 mil buget pt un an intreg la o echipa.
Penibil atat FIA cat si Bernie.
Dar vorba aia poate asa scapam si noi de supercomentatorii de la TVR
Vorba aceea: "furculision", "fripturision".. nu stam totusi ca e valabila si pentru limba engleza...
@C.M. - eu zic sa cauti mai bine in dictionar.
Daca doriti sa le scrieti celor din FOTA si sa le aratati sustinerea, o puteti face pe adresa: info@teamsassociation.org
PS : C.M. nu mai lipsi de la orele de romana. Cuvantul sustenabil exista in limba romana nu o sa iti scriu ce inseamna te las sa descoperi singur, pot doar sa iti spun ca este folosit in fizica.