Sistemul KERS va fi de patru ori mai puternic în 2013

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 19.04.2011
Noile motoare turbo de 1.6 litri care vor fi utilizate începând din sezonul 2013 vor fi acompaniate de sisteme KERS de patru ori mai puternice decât cele actuale.

Formula 1 se pregăteşte pentru o schimbare radicală de regulament în privinţa motoarelor începând în sezonul 2013, atunci când echipele vor utiliza unităţi turbo în patru cilindri de 1.6 litri.

Chiar dacă puterea noilor motoare va fi mai redusă decât cea a actualelor unităţi V8, deficitul va fi recuperat în mare parte datorită sistemului KERS, care va fi de patru ori mai puternic. În prezent, sistemul KERS oferă un spor de 80 CP pe parcursul a 6.67 secunde pe tur, astfel încât în 2013 va genera aproximativ 240 CP. Informaţiile au fost dezvăluite de Adam Parr, CEO-ul echipei Williams.

"Va avea un dinam care va genera electricitate pentru a supra-încărca motorul şi un alt dinam care pentru a recupera energia de la sistemul de evacuare, care va reîncarca bateria şi o va face utilizabilă. Vom avea un tren de rulare care va genera cu mult peste 800 CP din patru cilindri. Cred că va suna fantastic. Va fi pur electric în pitlane. Avem tehnologie de vârf. Vom avea un mesaj foarte puternic despre performanta mediului şi despre ce poate să facă tehnologia pentru maşinile de stradă.

Iar cursele vor fi la fel de spectaculoase, dacă nu şi mai bine", a precizat britanicul pentru agenţia de presă Reuters.

Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale Formulei 1, se opune vehement introducerii noilor motoare de 1.6 litri şi este susţinut în demersul său şi de Luca di Montezemolo, care a ameninţat că Ferrari se va retrage din competiţie dacă noul regulament nu va fi eficient pentru tehnologia modelelor de stradă ale companiei.

Via | Reuters

Comentarii (11)

  • salut
    abia astept sezonul 2013,iar daca lui Monti si lui Bernie nu ii place,sa isi vada de polirtica si de crescut nepoti!Prea multe fite fac astia!!!
    6 1
  • motoare impinse
    domnule Popescu, stiti cumva care va fi turatia limita a acestor motoare?

    stiam ceva de 10000 rpm dar ar fi o problema cu sound ul atunci, very boooring

    daca se utilizeaza KERS ca acuma pt cateva secunde atunci in rest masinile vor fi "cam lente", hmm nush ce sa zic
    3 0
  • @paul
    Varianta cea mai plauzibila este de 10.000 rpm, dar aceasta valoare nu este batuta in cuie. Totusi, in mod cert nu vom mai avea valori apropiate de cele 18.000 rpm din prezent.
    0 0
  • @daniel
    nu suna prea bine, dar nah mergem inainte nu?, poate astea in 4 cilindrii se scot ele cumva cu timbrul sonor, dar ma cam indoiesc, alea v12 sunau mai rotund, cele v10 cand in 2004 se apropiau si mi se pare ca au si depasit 20000 rpm parca la bmw si sunau sweet, acuma v8 urile suna mai abraziv decat v10, daca ma uit si fac comparatie cu motogp unde-s 4 cilindrii in V, nu-s ele ca in F1 la sound dar macar pe acolo sa fie astea de 1.6, macar V6 sa fi fost eu stiu....
    3 0
  • cifre formula 1
    http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car
    0 0
  • ....
    Baieti nu stiu dak ar fi o idee prea buna din punctul acesta de vedere (al motoarelor) deja s-a ajuns intr-un punct critic acum 2 3 ani se ajungeau la viteze de 340 km/h lejer iar acum cu tot felu de "aripi spate" si KERS pe o linie dreapta de 1 km si 100 de m sa se ajunga la un chinuit 315 316 km/h..... pana la urma F1 tind sa cred ca este templul vitezei si nu al celor care isi fac jocurile politice omorand spectacolul si implicit pe noi. sry dak am deranjat pe cineva vroiam sa spun punctul de vedere. numai bine :D
    6 0
  • 2013
    Nu suna rau ideaa dar nu pot sa nu ma intreb daca aceasta supertehnologizare va fi benefica sau nu. Pana la urma nimeni nu ii impiedica pe constructorii auto sa dezvolte tehnologii, indiferent de f1. Mai mult, daca ma gandesc la cat va creste gradul de complexitate a unei masini de f1, nu stiu daca pana la urma va fi cea mai buna idee. oricum, va creste consulmul de sigurante :).

    ... iar domnul de la Williams bineinteles ca abea asteapta o schimbare de regulament, sperand ca "pice" intr-o combinatie fericita.
    Sa vedem ce va fi.
    1 0
  • @daniel popescu
    "Vom avea un mesaj foarte puternic despre performanta mediului "
    "un dinam care va genera electricitate pentru a supra-încărca motorul şi un alt dinam care pentru a recupera energia"

    Te-am mai rugat, fa-ti timp si reciteste o data materialul inainte sa-l postezi. Noi, cititorii Automarket suntem totusi peste nivelul "manele/bizon de Bucuresti" si vrem si forma, nu doar continut.
    4 0
  • hakkinen
    4X sau 3X ?
    Creste puterea kers de la 80HP la 240HP...asta inseamna de 4 sau de 3 ori ?
    1 0
  • Foarte bine!
    Timpul de utilizare, s[ speram va avea o marja de utizare mai larga, intrand in formele, in stiluile competin'ionale... Fiecare il activeaza cum il taie capu'... Va fi o dimensiune a talentului in Formula 1
    1 1
  • @Admin
    Cu tot respectul dar va rog sa opriti reclama referitoare la prezervative.... macar faceti-o fara sonor ca este extrem de deranjant... iar efectul este invers celui scontat. iau ideea de a opri sunetul ori de cate ori intru pe site (ca nu stii cant ti se arunca in cap o tona de prezervative) este extrem de deranjant. Merci.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru