Sistemul de evacuare McLaren, un mister şi după prima zi de teste
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Speculaţiile privind sistemul de evacuare inovator pregătit de McLaren pentru acest sezon încep să se confirme în această săptămână pe circuitul de la Jerez.
Chiar dacă prima zi de teste se apropie de final, jurnaliştii şi fotografii prezenţi la faţa locului nu au reuşit încă să identifice modul în care funcţionează sistemul de evacuare al monopostul MP4-26, acesta fiind camuflat foarte bine de echipa britanică.
Sistemul de evacuare reprezintă una dintre atracţiile noului sezon de Formula 1. Renault a adoptat cea mai agresivă strategie, optând pentru eliminarea gazelor de eşapament prin partea frontală a parţilor laterale ale monopostului, existând speculaţii că şi Ferrari şi Red Bull au introdus concepte diferite faţă de anul trecut.
Modul în care sunt eliminate gazele de eşapament au căpătat o importanţă majoră în 2011 după ce FIA a interzis utilizarea dublu-eleroanelor în Formula 1, fiecare echipă încercând să înlocuiască forţa de apăsare aerodinamică pierdută cu această ocazie prin utilizarea unui sistem de evacuare inovativ.
UPDATE: Potrivit Auto Motor und Sport, sistemul de evacuare introdus de McLaren permite eliminarea gazelor de eşapament prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei, asemănător cu inovaţia celor de la Renault.
http://www.auto.it/autosprint/formula_1/2011/02/10-7375/Guardate+dove+sono+gli+scarichi+segreti+McLaren!
daca am inteles bine iese undeva inaintea postului de pilotaj in pilonul care uneste fundul plat cu botul masinii