Efectul este obţinerea unui spor de viteză de 10-15 km/h pe liniile drepte, iar conceptul a fost ulterior adoptat şi de rivalii de la Lotus. Pe monopostul E20, sistemul DDRS implică însă câteva "găuri" pe carcasa motorului şi direcţionarea aerului doar prin aripa spate, urmând să fie inaugurat oficial la Marele Premiu al Belgiei din luna septembrie.
Totuşi, Mercedes şi Lotus vor fi nevoite să renunţe la acest concept anul viitor, după ce majoritatea echipelor a decis în cadrul Technical Working Group să interzică sistemul DDRS în 2013 pe considerente de costuri.
Hotarea nu este încă oficială, însă va fi confirmată la următoarea şedinţă a Consiliului Mondial al FIA.Mercedes s-a opus fără succes interzicerii sistemului DRS, în ciuda opiniei lui Ross Brawn că dezvoltarea acestei tehnologii costă doar câteva zeci de mii de euro. "Oamenii vorbesc despre costuri uriaşe, dar nu există costuri uriaşe. Sunt doar câteva conducte de carbon şi orice om de pe stradă poate spune că preţul este de câteva mii de euro, nu de milioane de euro", a precizat britanicul.
În acest context, nu este exclus ca echipele să fi decis interzicerea sistemului DDRS din simplul motiv că nu au reuşit să copieze conceptul inovat de Mercedes şi, ulterior, de Lotus.
Via Autosport
Comentarii (3)