Lotus a dezvăluit la sfârşitul săptămânii trecute noi informaţii despre sistemul Double Drag Reduction System (DDRS) pe care îl va utiliza începând cu Marele Premiu al Belgiei din luna septembrie.
Prezent la emisiunea "The F1 Show" de la Sky Sports F1, directorul tehnic James Allison a afirmat că sistemul DDRS poate fi activat pe orice porţiune a circuitului inclusiv în timpul curselor, întrucât funcţionarea acestuia nu depinde de sistemul DRS. Avantajele acestui concept inedit au fost explicate pe larg de Ted Kravitz, prezentatorul emisiunii.
"Pe numeroasele linii drepte de pe Spa-Francorchamps va fi de mare ajutor. Ei îi spun acestui sistem F-duct. Este ceva care măreşte performanta pe linia dreaptă de start-sosire, întrucât nu este conectat la DRS, aşa că va ajuta şi în calificări, şi în cursă. În special în cursă, pentru că poţi folosi DRS într-un singur punct de pe circuit, pe când ei vor avea o viteză mai mare pe liniile drepte oriunde vor putea depăşi 240 km/h", a precizat el.
Echipele au decis deja că astfel de sisteme să fie interzise începând de anul viitor, însă Allison apară decizia de a continua investiţia de timp şi bani în această tehnologie."Chiar dacă sistemul dispare anul viitor, credem că merită să depunem eforturi.
Suntem abia la jumătatea unui sezon foarte lung şi mai sunt multe curse", a precizat el.Sistemul DDRS inovat de Mercedes încă de la începutul acestui sezon funcţionează doar atunci când sistemul DRS este activat.
Via SkySports
Comentarii (1)