Lotus a confirmat la începutul acestei săptămâni că sistemul Double Drag Reduction System (DDRS) pe care intenţionează să-l utilizeze începând cu Marele Premiu al Belgiei nu va depinde de activarea sistemului DRS, aşa cum se întâmpla în cazul rivalilor de la Mercedes.
Publicaţia britanică Autosport a dezvăluit însă că sistemul DDRS nu va putea fi activat atunci când sistemul DRS este activ, ceea ce înseamnă că avantajul acestuia în calificări va fi aproape zero, în condiţiile în care utilizarea DRS în această parte a unui Mare Premiu nu este restricţionată în niciun fel.
În schimb, DDRS va aduce avantaje semnificative pentru Lotus în curse, întrucât va putea fi utilizat pe orice linie dreaptă, mai puţin pe cea pe care va fi activat sistemul DRS. Potrivit primelor estimări, Lotus va obţine un spor de 6-7 km/h pe liniile drepte pe care va activa DDRS, astfel încât Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean vor avea mai multe oportunităţi de depăşire, pe lângă tradiţionala zona DRS.Totuşi, sistemul DDRS nu va rezolva cea mai mare problemă a celor de la Lotus din acest sezon: rezultatele relativ modeste obţinute în calificări.
Via Autosport (inreg)
in cursa e alta poveste am vazut ca merge lin masinoiu