Sistemele de evacuare inovatoare, interzise de la Silverstone
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu ocazia Marelui Premiu al Canadei, FIA a informat echipele prin intermediul unei scrisori comune că intenţionează să meargă mai departe cu planurile privind interzicerea sistemelor de evacuare inovatoare introduse în acest sezon.
Astfel, echipele nu vor mai avea dreptul să utilizeze sisteme de evacuare care permit eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, măsură adoptată parţial prin limitarea setărilor permise pentru motoare. În plus, echipele vor avea la dispoziţie mai puţine posibilităţi de a efectua schimbări la monoposturi intre calificări şi cursă.
În urma acestor schimbări, echipele vor pierde între o jumătate de secundă şi o secundă pe tur în calificări, însă impactul asupra timpilor din cursă va fi mai mic. Toate aceste modificări vor intra în vigoare începând cu Marele Premiu al Marii Britanii din 10 iulie, după ce vor fi aprobate oficial de FIA în şedinţa Working Technical Group din 16 iunie.
În plus, FIA vrea să restricţioneze şi mai mult regulamentul sistemelor de evacuare începând din 2012. Potrivit primelor planuri, sistemele de evacuare vor trebui să aibă o lungime mult mai mare decât în prezent, întrucât vor trebui poziţionate până la 330-350 mm dincolo de punctul care marchează centrul roţilor spate şi să fie plasate între zona inferioară a aripii spate şi partea de deasupra a eleronului.
Via | BBC Sport
In rest nu sa mai intamplat sa se schimbe regulamentul din mers in timpul sezonului dar deja nimic nu ma mai mira.
Parca a mai patit-o si Bernie cand prin anii 80 a facut un Brabham cu aspirator sub masina.
Mie imi pare o masura ciudata, aplatizarea valorilor in jos aduce in memorie momente triste din istoria umanitatii.
Totusi, eu cred ca masura e venita un pic prea tarziu pentru a-l opri pe Vettel din drumul spre titlu.
Prin aceasta decizie se vrea mai mult evitarea unui an ca cel in care Button a castigat titlul, ceilalti facand figuratie. Astfel Ferrari, care oricum vine in anglia cu o modificare radicala nu va fi singura echipa pusa sa creasca cheltuielile.
nu zic ca doar Ferrari e de vina, dar fiind incapabili sa dezvolte un sistem performant ca a celor de la Redbull, e mai usor sa faca presiuni pe langa alte echipe sa ajute la neutralizarea lui.
Una peste alta sper sa creasca spectacolul ... nu e prea "sanatos" pentru spactacol ca primele 4 masini sa da un tur masinii de pe locul 5.
Urmeaza limitarea puterii motorului Mercedes ca e prea puternic.