Simulatorul, baza dezvoltarii unui monopost de F1

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 19.03.2009
Heikki Kovalainen, Nico Rosberg si Ron Dennis afirma ca testele efectuate in simulator devin mai importante pentru dezvoltarea unui monopost de F1 decat testele propriu-zise pe circuit.

Interzicerea testelor din timpul sezonului reprezinta un beneficiu pentru mentinerea costurilor la un nivel rezonabil, insa reversul medaliei este ingreunarea dezvoltarii monopostului pe parcursul anului.

Din acest punct de vedere, echipele care beneficiaza de un simulator vor fi cele mai avantajate, acestea putand experimenta comportamentului monopostului pe un circuit fara sa fie prezente fizic pe pista.

Una dintre echipele care beneficiaza de o tehnologie inalta in aceasta privinta este McLaren Mercedes. Ideea unui simulator a aparut odata cu sosirea in cadrul echipei a lui Martin Whitmarsh, care pana in 1989 a lucrat la un institut aerospatial din Marea Britanie.

"Simulatorul nu este un concept nou, dar cred ca l-am adus in F1 mai agresiv decat ceilalalti si sper ca asta sa ne ofere un avantaj in acest sezon", a declarat Ron Dennis citat de agentia de presa Reuters. "Cu siguranta a fost un mare soc pentru echipe cand au realizat cati bani putem salva prin renuntarea la teste. Cred ca avem noroc ca suntem puternici in privinta simulatorului din moment ce acum va juca un rol vital.

Probabil ca peste 95% din dezvoltarea masinii din 2008 este rezultatul dezvoltarii, cercetarii si simularii care au fost realizate la Woking".

La randul sau, Heikki Kovalainen considera ca va petrece mai mult timp in simulator ca urmare a noului regulament. "Cred ca vom petrece mai mult timp in simulator. Probabil voi avea ochii rosii dupa ce ma voi uita cateva zile pe ecran", a precizat finlandezul.

Interzicerea testelor nu este insa privita cu ochi buni de Nico Rosberg, care crede ca timpul petrecut pe circuit este cel mai important in dezvoltarea unui monopost de Formula 1. "Vom avea doua mici sesiuni de teste vinerea, una foarte mica sambata, cateva tururi in calificari si apoi cursa. Nu este prea grozav", a explicat germanul.

Via | Reuters

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru