Sezonul 2014 va începe în Australia în 16 martie, iar India va fi eliminată

de Daniel Popescu
Luni, 29.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sezonul 2014 al Formulei 1 va începe în 16 martie cu Marele Premiu al Australiei, în timp ce India este una dintre ţările care va părăsi calendarul competiţional.

Esential 20 este numarul cel mai probabil al curselor din sezonul 2014 al Formulei 1
2 curse ar trebui eliminate din actualul sezon pentru un calendar cu 20 de etape
Bernie Ecclestone a stabilit primele detalii concrete ale calendarului sezonului 2014 al Formulei 1, chiar dacă numărul exact al curselor nu este încă cunoscut.

Deşi iniţial s-a vehiculat ipoteza unui debut de sezon în 2 martie în Bahrain, Ecclestone a decis în cele din urmă să păstreze tradiţia, astfel că noua campanie va începe în 16 martie cu Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.

Pe de altă parte, India are şanse minime să rămână în calendarul Formulei 1 în sezonul următor, în special după ce ţară asiatică a anunţat că intenţionează să păstreze taxele de acces în acest stat, lucru care a nemulţumit profund echipele şi în anii precedenţi. "Va mai exista Marele Premiu al Indiei anul viitor? Probabil că nu", a declarat Ecclestone citat de agenţia de presă Reuters.

În replică, Vicky Chandhok, tatăl lui Karun Chandhok şi unul dintre cei care a intermediat găzduirea Marelui Premiu al Indiei, afirmă că această cursă va fi de fapt mutată în prima parte a anului 2015.

"Lucrez cu Jaypee Group (n.r - promoterul cursei) şi Ecclestone.

Aparent, încearcă să ajungă la un acord pentru stabilirea unei date timpurii pentru 2015. De aceea, cursa din 2014 nu are logică şi India nu-şi poate permite să aibă un start târziu în 2014 şi apoi un alt Mare Premiu la începutul lui 2015", a precizat el.

Includerea Rusiei, Austriei şi a etapei de la New Jersey ar creşte numărul de curse pentru 2014 la 22, iar echipele sunt determinate să nu aibă mai mult de 20 pe parcursul anului. Pe lângă India, există zvonuri că inclusiv Germania ar putea fi eliminată, din cauza problemelor financiare înregistrate de ambele circuite care găzduiesc acest Mare Premiu, Hockenheim şi Nurburgring.

De asemenea, au apărut informaţii potrivit cărora prima sesiune de teste de la Jerez din iarnă viitoare, care iniţial a fost planificată pentru perioada 20-23 ianuarie, va fi amânată cu o săptămână.

Via Reuters, Adam Cooper, Joe Saward

Comentarii (6)

  • Ecclestone va muta tot calnedarul in America si Asia ...
    sa se pensioneze o data sa vina cineva care vede si altceva in sportul acesta si nu numai verzisorii ...
    11 0
  • iceman
    oricine ar veni in locul sau tot asta ar face
    4 1
  • andrey_1293
    O gramada de bani aruncati pe circuitul din India pentru ce? 3 Mari Premii? Mi se pare absolut inadmisibil ce se intampla in F1. Singurul circuit nou care mi se pare de bun simt, si care cred eu ca va ramane ceva vreme in calendar este Abu Dhabi. Restul circuitelor noi mi se par niste aberatii: India, Korea, Singapore, poate chiar si SUA. F1 a ajuns in tari in care motorsportul nu exista sau este foarte putin cunoscut. Inteleg politica cu globalizarea F1 si ducerea ei in toate colturile lumii dar mi s-ar parea mai bine ca aceste tari sa aiba un pilot in F1 mai intai, ca populatia sa prezinte un interes mai mare. Poate SUA este o tara cu traditie in motorsport (Nascar, Indycar si altele) dar nu stiu exact cum s-au prezentat tribunele la Austin anul trecut. Poate cu revenirea Austriei si introducerea Rusiei in F1 se va ingramadi lumea pe circuit. Sincer astept New Jersey sa vad cum va fi dar imi pare rau ca circuite precum Magny Cours, Imola au disparut din calendar desi erau foarte spectaculoase.
    10 0
  • Bine ca am scapat de India!
    2 0
  • Salut revenirea Austriei in F1. Circuitul austriac este frumos, interesant, destul de spectaculos si cred ca el va aduce un plus de spectacol in F1 anul viitor.
    1 0
  • @andrey_1293 - In mare parte iti dau dreptate exceptand faptul ca mie nici circuitul din Abu Dhabi nu imi place.Pana la urma chiar si Kimi l-a descris in felul urmator: “Well, the first few turns are quite good, but the rest of it is shit”.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru