Marele Premiu de Formula 1 al statului Singapore a început cu o amânare din cauza condițiilor meteo. Cum suprafața asfaltică era prea alunecoasă pentru pneuri slick, toți piloții s-au aliniat la start cu pneuri intermediare.
START MAI BUN PENTRU PEREZ
Plecat din pole position, Charles Leclerc a pierdut prima poziție în favoarea lui Sergio Perez, pilotul mexican de la Red Bull Racing reușind un start mai bun decât monegascul de la Ferrari.
Lewis Hamilton a optat pentru o trasă largă și a pierdut, la rândul său, poziția a treia în virajul 1 în favoarea lui Carlos Sainz. Tot la start, Max Verstappen a "căzut" până pe locul 12 (din cauza sistemului anti-stall), iar chinezul Zhou Guanyu a pierdut 4 poziții și a ajuns pe 18.
Verstappen nu a stat prea mult pe locul 12, olandezul depășindu-i repede pe Magnussen și Stroll. A urmat apoi Yuki Tsunoda, pentru locul 9.
În fruntea plutonului, Leclerc încerca să revină la conducerea cursei, dar Perez se ținea tare pe prima poziție. În turul cu numărul 8, Latifi și Zhou au fost protagoniștii unui incident în urma căruia chinezul de la Alfa Romeo a ajuns în parapet.
Ambii piloți au abandonat. În tot acest timp, Russell și Bottas aveau lupta lor pentru poziția a 15-a. Magnussen a intrat la boxe chiar înainte ca Safety Car-ul să intre pe circuit. Mașina de siguranță a revenit la boxe la finalul turului 10.
Sergio Perez continua să fie în fața monoposturilor Ferrari, iar Verstappen a trecut de Vettel și a ajuns pe poziția a 8-a.
În virajul 13, olandezul l-a depășit mai apoi pe Pierre Gasly și a pornit în urmărirea lui Fernando Alonso.Chiar dacă circuitul avea încă zone acoperite cu apă, Alexander Albon a ales să intre la boxe pentru a trece pe pneuri slick și pentru a schimba partea frontală a monopostului, în urma unui contact cu parapetul. La scurt timp, însă, Albon a fost nevoit să abandoneze.
ABANDON PENTRU OCON
Safety Car-ul Virtual a fost retras, dar a fost instituit înapoi atunci când Esteban Ocon a oprit monopostul Alpine în virajul 13, din cauza unor probleme la motor.
Când s-a revenit la ritm de cursă, în turul 30, Verstappen a trecut de Norris, iar Sainz și-a apărat poziția în fața lui Lewis Hamilton. În turul 33, septuplul campion mondial a ajuns în parapet, în virajul 7, dar a revenit pe circuit între Verstappen și Norris.
Două tururi mai târziu, Leclerc a intrat la boxe pentru pneurile medii, dar oprirea nu a fost una deloc bună. Monopostul Ferrari a stat la boxe 5.3 secunde. La rândul lui, Hamilton a schimbat pe pneuri medii, iar echipa i-a înlocuit și aripa față.
Perez și Sainz au intrat la boxe un tur mai târziu, la fel și Verstappen. Norris a rămas pe circuit, iar decizia s-a demonstrat a fi una inspirată pentru că, la scurt timp, Tsunoda a blocat roțile în virajul 10 și a ajuns în parapet. Cursa a fost din nou întreruptă de Safety Car.
Imediat, George Russell a mai trecut o dată pe la boxe. Norris a oprit și el și a revenit pe circuit pe poziția a 4-a.
Puțin mai în spate, pe 6, a revenit Daniel Ricciardo, monopostul său fiind "încălțat" acum cu pneuri soft.Cursa a fost reluată în turul 39. Verstappen a încercat să treacă de Norris, dar olandezul a blocat frânele și a ieșit în afara circuitului în virajul cu numărul 7. Din fericire pentru el, a evitat parapetul și a revenit în cursă, dar a fost nevoit să treacă pe la boxe pentru un schimb de pneuri în turul 40.
George Russell a încercat să treacă de Mick Schumacher în virajul 1, dar cele două monoposturi s-au atins, ambii piloți fiind nevoiți să treacă pe la boxe din cauza unei pene de cauciuc.
În față, Leclerc ținea aproape de Perez, dar nici DRS-ul nu l-a ajutat să revină la conducerea cursei. Într-un final, monegascul de la Ferrari s-a dat bătut, iar Perez a luat un avans considerabil.
În celălalt monopost Red Bull Racing, Max Verstappen a trecut de Schumacher, Magnussen și Bottas și a intrat în puncte. A urmat Gasly în turul 50.
Sergio Perez a trecut linia de sosire cu un avans de 7.5 secunde în fața lui Charles Leclerc și a câștigat etapa din Singapore. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Carlos Sainz.
Norris a încheiat cursa pe locul 4, iar Ricciardo pe 5. Lance Stroll a profitat de greșelile lui Hamilton și Verstappen și a terminat pe locul 6. Campionul mondial en titre a fost nevoit să se mulțumească cu locul 7, Vettel a terminat pe 8, Hamilton pe 9, iar Pierre Gasly a luat ultimul punct pus în joc.
Sainz a avut un ritm penibil. Gasly nu are caracter. Verstappen si Hamilton au condus oribil. georgica este Mr. Consistency cand vine vorba de ciocnit adversari, Albon trebuia sa-i lase locul lui Nick de Vries. Latifi si-a facut numaru' cu saracul Zhou. Tsunoda nu se satura de garduri. Steagul negru cu cerc portocaliu a devenit cosmarul lui Magnussen.
Hamilton a fost depășit de Sainz pe care l-a urmat până a ajuns în zidul de protecție. La prima tentativă de a-l depăși pe Norris a ajuns în spatele lui Verstappen.
Verstappen a încercat să depășească tot ce a avut în față. A greșit plecarea și a greșit la depășirea lui Norris, dar a rupt mașina aia.
Deci Verstappen si Hamilton au condus oribil. Hahahahaha, ce papagal!
Georgică îl bate pe Hamilton, cu toate naivitățile lui. :)
Insa, daca tot s-a fortat atatea tururi la sub 1secunda...putea sa mai forteze spre final cat sa nu ramana atat de in spate. Iesea castigator, aici iar echipa e de vina ca nu l-a anuntat ca Perez ar fi putut fi penalizat, cu siguranta ar fi ramas la maxim 2 secunde cat sa isi protejeze cauciucurile dar deh, strategii dorm, leafa merge...
Când ceilalți ajung la limită cu performanța pneurilor de exemplu, ei mai au resurse ca și cândva atunci ar începe cursa...
Şi lui Perez i s-a spus să forțeze şi până la final avea 7,5sec avans.
Ritmul de cursă al celor de la red bull este superior tuturor....
Să vedem zilele următoare ce se întâmplă, cine a depăşit bugetul, cu cât, sau sunt alarme false.
Leclerc n-a mai avut anvelope.
Mercedes protejează foarte bine anvelopele. La final sunt ca noi. :)))))))
Lecrerc a vazut ca nu poate si a ramas in urma insa nu ma asteptam, atat de in spate.
Ferrari oricum e in liga lor, de prostie.
Uzura anvelopelor va fi ridicată datorită combinației dintre viraje de mare viteză și caracteristicile asfaltului, care are un nivel mediu-înalt de abraziune . Toți acești factori combinați cu imprevizibilitatea vremii, fac din Suzuka un banc de testare deosebit de solicitant pentru tot ce ține de managementul anvelopelor.
Orice șofer va fi în mașina celor de la Ferrari, după aprox 10 ture de rulare, performanța anvelopelor va scădea cu mult mai mult prin comparație cu MB și RBR. Și asta fără a mai pune la calcule deficiența operațională a echipei ca întreg
Să te încadrez în rândul celor descriși în legile lui Murphy "Multe persoane pretind că fac totul ca la carte, fără să știe cine este autorul cărții, sau chiar despre ce carte este vorba"?